2024. július 1-től Külső- Józsefvárosban is elindul a Kizárólagos Lakossági Parkolózóna rendszer - jelentette be az önkormányzat.
Budapesten évről évre dinamikusan nő az autós forgalom. A Covid-járvány képes volt ezt a folyamatot ideig-óráig megfékezni és csökkenő pályára állítani, de a járványt követően az emberek lecserélték a közösségi közlekedést az egyéni közlekedésre, melynek hatására a 2019-es adatokhoz képest majdnem megduplázódott a futott kilométerek száma a városban - derül ki az ESTON felméréséből, ami ennek apropóján a budapesti irodai alpiacok parkolási lehetőségeit és azok díjait hasonlította össze, valamint bemutatta, hogyan javíthatja a jelenlegi helyzetet a technológia.
Budapest több kerületében változnak a parkolási zónák: Újbudán és Zuglóban új fizetős területek jelennek meg, míg más kerületekben a meglévő rendszer marad érvényben vagy a kizárólagos lakossági parkolóhelyek számát növelik - írta meg az enbudapestem.hu.
A Józsefvárosi Önkormányzat 2020 őszén határozta el a kerületi parkolási rendszer újraszabályozását, amelynek a gyakorlatba ültetéséről a 2022. szeptemberi képviselő-testületi ülésen született döntés és 2023. január 1-jén lépett életbe. A korábbi kijelöléseken túl hamarosan a Százados negyedben és a Tisztviselőtelepen is lesznek hasonló helyek - tette közzé közösségi oldalán Pikó András VIII. kerületi polgármester.
A Józsefvárosi Önkormányzat 2020 őszén határozta el a kerületi parkolási rendszer újraszabályozását, ennek társadalmi véleményezése alapján született meg a kerület parkolási koncepciója. A Covid-járvány és az abból származó rendeletalkotási korlátozások miatt ennek a koncepciónak a gyakorlatba ültetéséről a 2022. szeptemberi képviselő-testületi ülésen született döntés és 2023. január 1-jén lépett életbe. A került most bemutatta az ezzel kapcsolatos első eredményeket.
Kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hoznak létre a II. kerületben a zsúfoltság csökkentése érdekében, az érintett területeken csak olyan engedéllyel lehet majd járművet elhelyezni, amelyet az ott lakók igényelhetnek – írja Őrsi Gergely polgármester a Facebook oldalán.
Budapest külső részei küzdenek a kerületet ellepő, az utcákat P+R parkolóként használó autósokkal. Eddig a fizetős parkolás bevezetése volt a válasz, hogy kiszorítsák az autósokat. Újpest is lép, de ott úgy tűnik nem a fizető parkolás bevezetése lesz a megoldás kulcsa - írja a vezess.hu
Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, hétfő óta 10 ezer forint szabálysértési bírsággal bünteti a ferencvárosi közterület-felügyelet azokat az autósokat, akik lakossági engedély nélkül este 6 és reggel 7 között a kizárólagos lakossági parkolóhelyeken hagyják autóikat a IX. kerületben. A döntés kapcsán most megszólalt a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke is, aki az InfoRádiónak nyilatkozva bírálta a kialakult helyzetet.
Több cikkben is foglalkoztunk már a magyar építészetről szóló törvény koncepciójával, ami az épületekhez kapcsolódó parkolásban is tartogat változásokat. A parkolásra vonatkozó szabályok az OTÉK figyelembevételével a helyi építési szabályzatban kerülnek meghatározásra és az alábbiak szerint módosulnának.
Tavasszal Középső- és Külső-Erzsébetvárosban is elkezdik a kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakítását - derül ki Niedermüller Péter polgármester bejegyzéséből. Ezt tervezi a IV. kerület is, a XIII. kerületben pedig már működik is.
Kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hoz létre a II. kerület a parkolási övezet határában a zsúfoltság csökkentése érdekében - osztotta meg Őrsi Gergely, a kerület polgármestere, közösségi oldalán.
Tavaly év végén indult Hévízen az okosparkolási rendszer első fázisa: a rendszer segítségével gyorsabban és egyszerűbben lehet parkolni a városban.
Az önkormányzat döntése nyomán júliustól a jelenleginél szigorúbb feltételekkel lehet csak parkolni Pécs közterületein: több eddigi kedvezmény megszűnik, a fizető övezet mérete növekszik, bizonyos zöld rendszámos autók ingyenes várakozási lehetőségét eltörlik és a "városmagba" történő behajtás szabályai is változnak.
A jelenlegi bonyolult, átláthatatlan, összesen 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat. Az egységes rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak, az egységes rendszerhez megújuló információs rendszer is tartozik majd. Az új zónarendszerhez illeszkedő új díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználását célozza.
Augusztus 1-jén Újlipótvárosban is kezdetét veszi a lakossági parkolás, egy hónapos türelmi idővel. Az új szabályozás a parkolóhelyek 30%-át érinti. Tavaly nyáron már Terézvárosban és Erzsébetvárosban is új parkolási rend került bevezetésre, szintén a helyben élők esti parkolási lehetőségeinek javítása érdekében.
Kínos lett volna a beismerés.
2025-től újra repülhetünk Ukrajnába?
Megosztó személyt jelölt Trump.
Még nem sokan foglalkoznak ezzel.
Európa versenyképességi mutatói mély válságról árulkodnak.
Nem fizetett a magyar vállalkozó.
Mire elég a 150 ezer forint.