Bár az elmúlt napokban láthattunk egy kisebb megnyugvást az európai gázpiacon, ma azonban ismét felpattant a jegyzés a holland TTF gáztőzsdén, a hirtelen kitört pánik mögött több ok is meghúzódik.
Kína gázimportja tavaly 9,9 százalékkal, 131,69 millió tonnára nőtt, miközben olajimportja 1,9 százalékkal, 553,41 millió tonnára csökkent - közölte a kínai vámhatóság hétfőn.
Ismét jön a drágulás a hazai benzinkutakon, írja a holtankoljak.
Az OPEC olajtermelése decemberben napi 120 ezer hordóval csökkent, főként az Egyesült Arab Emírségek termelésének visszafogása miatt. A lépés a globális olajárak támogatását célozza, de az elemzők kétségesnek tartják, hogy a piaci túlkínálat hamarosan megszűnik – számolt be a Bloomberg.
Szombattól emelkedik a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is bruttó 2-2 forinttal, írja a holtankoljak.
Az év első kereskedési napján az olajárak jelentős emelkedést mutattak, amit a befektetők Kína gazdasági kilátásaival kapcsolatos optimizmusa táplált. A piac pozitívan reagált Hszi Csin-ping kínai elnök ígéretére, miszerint az ország proaktívabb gazdaságpolitikát fog folytatni a növekedés érdekében.
A korábbi évekhez képest a 2024-es viszonylag nyugodtan telt a hazai üzemanyagpiacon: persze voltak összezördülések a piaci szereplők és a szabályozók között és itt-ott az ellátásbiztonság kérdése is felmerült, de végső soron senki nem kiáltott benzinárstopot, nem kellett karácsonykor a kígyózó kocsisorokat nézni és azt sem írták elő a kutakon, hogy ponotsan hány litert is tankolatunk az autónkba. Könnyen lehet azonban, hogy egyfajta "vihar előtti csendként" fogunk visszaemlékezni 2024-re, idén ugyanis több viharfelhő is összegyűlt a beninkutak felett, amelyek hatására valósággal felrobbanhat a benzin ára Magyarországon.
A magyar tőzsde egyik kiemelkedő sztorija volt idén, hogy kis híján a Richter lett a BÉT második legnagyobb vállalata piaci kapitalizáció alapján, miután az év során egyre közelebb került a Molhoz. Miközben a Richter árfolyama idén történelmi csúcsokat döntögetett, a Mol papírjai az év második felében gyengélkedtek. Mutatjuk, hogy mi történt a két cégnél idén, mitől vált el ennyire a részvények teljesítménye, és mire számíthatnak a közeljövőben a befektetők.
A brit irányadó FTSE 100 index, valamint a francia CAC-40 is emelkedett a december 24-i, alacsony forgalommal jellemezhető kereskedésben. Délután pedig a Nasdaq vezetésével az USA is felfelé vette az irányt.
Az OPEC 210 ezer hordóval, napi 1,6 millió hordóra csökkentette a 2024-es olajkereslet-növekedés előrejelzését, ami az idei év legnagyobb mértékű csökkentése. Július óta a szervezet már 27%-kal mérsékelte az idei évi várakozásait, bár a jövőre nézve még így is az egyik legoptimistább az olajpiacon - számolt be a Bloomberg.
Az Egyesült Államok nettó nyersolajimportja várhatóan jelentősen csökken a következő években, miközben a globális olajpiac is átalakulóban van. Az Energiainformációs Hivatal (EIA) legfrissebb előrejelzése szerint az USA olajtermelése a Trump-éra alatt várhatóan jelentősen növekszik, miközben a finomítói kereslete csökken, ami az importigény olyan mértékű mérséklődéséhez vezet, amire már 1971 óta nem volt példa - írja a Reuters.
A globális légiközlekedési ágazat jelentős növekedésre számít 2025-ben, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) előrejelzése szerint az iparág nettó jövedelme várhatóan eléri a 36,6 milliárd dollárt, miközben az utasok száma 5,2 milliárdra nő. A bevételek először léphetik át az ezer milliárd dolláros határt, ami jelzi az ágazat felépülését a világjárvány után - számolt be a Bloomberg.
Az olajkitermelés további visszafogásáról döntött a közel-keleti olajkitermelőket, valamint Oroszországot is magában foglaló OPEC+ szövetség. A piaci szakértők által is várt döntés értelmében a kitermelés növekedésére leghamarabb 2025. második negyedévétől lehet számítani, akkor is csak fokozatosan - írja a CNBC.
Donald Trump megválasztott amerikai elnök eltökélt szándéka, hogy gazdaságilag és stratégiailag fellép Kínával szemben. Ez nem kis feladat, mert nagyon sok, az Egyesült Államokban vásárolt terméknek olyan ellátási láncai vannak, amelyek mélyen gyökereznek a kínai feldolgozóiparba.
Kedd után csütörtökön sem várható változás a hazai üzemanyagárakban - írja a holtankoljak.hu
Az OPEC jelentősen csökkentette a 2024-es és 2025-ös globális olajkeresletre vonatkozó előrejelzését.
A svéd jegybank alelnöke beszélt erről.
Egyelőre a dollár a nagy vesztese az új elnökség kezdetének.
Már 60 milliárd forintnyi hiteligény érkezett be rá.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?
Az orosz haderő elérte az ukrán véderő egyik legfontosabb városát.
Napokon belül kamatot vált az első PMÁP-sorozat.