A fizikai, más néven kékgalléros munkaerő hiánya és a megoldási lehetőségek keresése folyamatos fejtörést okoz a vállalatok számára. Izgalmas kérdés, hogy iparáganként van-e bármilyen különbség és egyedi jellemző? Az idén ötödik alkalommal megrendezésre kerülő recruiTECH BLUE kékgalléros toborzási konferencia 4 előadóját kérdeztük a témában, hogy osszák meg gondolataikat a jelen munkaerő piaci helyzetről és nehézségekről. Az autóipar területéről Fejesné Gyurján Ildikót, a Suzuki Operatív igazgatóját és Tóth Hajnalkát, az SMR HR igazgatóját; a kereskedelem kapcsán Lükő Szilviát, az EcoFamily személyzet-, és szervezetfejlesztési vezetőjét; az élelmiszeripar területéről pedig Bessenyei Zsoltot, a Bonafarm Csoport Élelmiszeripari HR vezetőjét kérdeztük.
A koronavírus miatt az elmúlt években hatalmas lendületet kapott a vállalati digitalizáció, ma már szinte minden nagyobb cég honlapját megnyitva találkozhatunk a jobb alsó sarokban felugró chatablakkal, a belső kommunikációban pedig talán még intenzívebb volt a megoldás térnyerése. A magyar és régiós piac egyik legismertebb fejlesztőcégénél, a Talk-A-Botnál azonban úgy látják, hogy az igazán nagy fejlődés csak most jön, ennek motorja pedig nem a gépek előtt ülő alkalmazottak lesznek, hanem a munkaerő nagyobb hányadát adó kétkezi munkások, akiknek szinte kivétel nélkül ott lapul a zsebében az okostelefon, eddig azonban a fejlesztéseket kifejezetten az irodai közegre optimalizálták. A cég új szolgáltatásában a Széchenyi Alapok is meglátta a lehetőséget, és jelentős összeget fektetett be a külföldi terjeszkedésébe.
Ma már a képzetlenebb kékgallérosok is nettó 250-300 ezer forintot szeretnének hazavinni, a képzettek még többet, 350-400 ezer forintot - derült ki a Gi Group felméréséből. A kékgallérosok számára is fontos a munka-magánélet egyensúlya, a fejlődési lehetőség biztosítása, és az is, hogy mennyit kell utazni a munkába. Hasonló elvárások 5-10 éve a fehérgallérosoknál voltak jellemzőek.
A járványhelyzet hatása szektoronként és az álláshirdetések tekintetében is eltérő mértékben mutatkozik meg, míg a HR területe és a munkavállalókkal folytatott kommunikáció minden eddiginél fontosabbá vált. A Jófogás ezért megkérdezte stratégiai partnereit, a Tesco Magyarországot, a Unix-et, a Trenkwaldert és a JCDecaux-t arról, hogy miként alkalmazkodnak a fennálló körülményekhez és milyen döntéseket kellett meghozniuk.
Folyamatosan nő a munkaerőhiány Magyarországon. Egy idei kutatás rávilágít, hogy az ipari ágazaton belül leginkább fizikai munkásokra lenne szükség, csakhogy nagyon nehéz munkaerőt találni. A legnagyobb problémát a kivándorlás jelenti és az, hogy a cégek továbbra is a jól ismert toborzási csatornákat használják, azok viszont nem működnek. Felmerül tehát a kérdés: hogyan lehet megszólítani a kékgalléros munkavállalókat? Ezekre a kérdésekre keresik a választ a recruiTECH Blue, a kékgalléros toborzással foglalkozó konferencián.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?