A fizikai, más néven kékgalléros munkaerő hiánya és a megoldási lehetőségek keresése folyamatos fejtörést okoz a vállalatok számára. Izgalmas kérdés, hogy iparáganként van-e bármilyen különbség és egyedi jellemző? Az idén ötödik alkalommal megrendezésre kerülő recruiTECH BLUE kékgalléros toborzási konferencia 4 előadóját kérdeztük a témában, hogy osszák meg gondolataikat a jelen munkaerő piaci helyzetről és nehézségekről. Az autóipar területéről Fejesné Gyurján Ildikót, a Suzuki Operatív igazgatóját és Tóth Hajnalkát, az SMR HR igazgatóját; a kereskedelem kapcsán Lükő Szilviát, az EcoFamily személyzet-, és szervezetfejlesztési vezetőjét; az élelmiszeripar területéről pedig Bessenyei Zsoltot, a Bonafarm Csoport Élelmiszeripari HR vezetőjét kérdeztük.
A koronavírus miatt az elmúlt években hatalmas lendületet kapott a vállalati digitalizáció, ma már szinte minden nagyobb cég honlapját megnyitva találkozhatunk a jobb alsó sarokban felugró chatablakkal, a belső kommunikációban pedig talán még intenzívebb volt a megoldás térnyerése. A magyar és régiós piac egyik legismertebb fejlesztőcégénél, a Talk-A-Botnál azonban úgy látják, hogy az igazán nagy fejlődés csak most jön, ennek motorja pedig nem a gépek előtt ülő alkalmazottak lesznek, hanem a munkaerő nagyobb hányadát adó kétkezi munkások, akiknek szinte kivétel nélkül ott lapul a zsebében az okostelefon, eddig azonban a fejlesztéseket kifejezetten az irodai közegre optimalizálták. A cég új szolgáltatásában a Széchenyi Alapok is meglátta a lehetőséget, és jelentős összeget fektetett be a külföldi terjeszkedésébe.
Ma már a képzetlenebb kékgallérosok is nettó 250-300 ezer forintot szeretnének hazavinni, a képzettek még többet, 350-400 ezer forintot - derült ki a Gi Group felméréséből. A kékgallérosok számára is fontos a munka-magánélet egyensúlya, a fejlődési lehetőség biztosítása, és az is, hogy mennyit kell utazni a munkába. Hasonló elvárások 5-10 éve a fehérgallérosoknál voltak jellemzőek.
A járványhelyzet hatása szektoronként és az álláshirdetések tekintetében is eltérő mértékben mutatkozik meg, míg a HR területe és a munkavállalókkal folytatott kommunikáció minden eddiginél fontosabbá vált. A Jófogás ezért megkérdezte stratégiai partnereit, a Tesco Magyarországot, a Unix-et, a Trenkwaldert és a JCDecaux-t arról, hogy miként alkalmazkodnak a fennálló körülményekhez és milyen döntéseket kellett meghozniuk.
Folyamatosan nő a munkaerőhiány Magyarországon. Egy idei kutatás rávilágít, hogy az ipari ágazaton belül leginkább fizikai munkásokra lenne szükség, csakhogy nagyon nehéz munkaerőt találni. A legnagyobb problémát a kivándorlás jelenti és az, hogy a cégek továbbra is a jól ismert toborzási csatornákat használják, azok viszont nem működnek. Felmerül tehát a kérdés: hogyan lehet megszólítani a kékgalléros munkavállalókat? Ezekre a kérdésekre keresik a választ a recruiTECH Blue, a kékgalléros toborzással foglalkozó konferencián.
A politikai fordulatról szóló legfontosabb információk, egy helyen.
Most először szerepelt azóta, hogy főnöke visszalépett a jelöltségtől.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Szerintük kétezer ukrán katona esett el vagy sebesült meg egyetlen nap alatt.
Az európai uniós tagállamok külügyminisztereinek ülésén.
Ezt állítja az ukrán vezér, aki rálát az adatokra.
És mi az a Trump-trade?
Hirsch Gábor IT biztonsági szakértőt kérdeztük a Checklistben.
Turbulens heteken vagyunk túl, de van még öt és fél hónap.