Az ukrán-magyar határ közelében, Fényeslitkén januárban kezdődött el az East-West Gate intermodális terminál építése. Megnéztük, hol tart a hatalmas projekt decemberben, és több részletet is megtudtunk a fejlesztésről.
Az ukrán-magyar határ közelében, a magyarországi Fényeslitkén idén januárban kezdődött el az East-West Gate (EWG) intermodális terminál építése 85 hektáros területen. Megnéztük, hol tart most a projekt.
A 125 hektáros terület megvásárlását követően megkezdték a fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális kombiterminál építését. Az EWG Európa első, saját 5G-hálózatot használó, zöld technológiára épülő, vasúti nyomtávváltáson alapuló intermodális kombiterminálja lesz, amely átadását követően elméleti kapacitását és területét tekintve is a legnagyobb ilyen létesítmény lesz a kontinensen. A terminál évente akár 1 millió darab 20 lábas konténert (TEU) is tud majd kezelni. Üzembe helyezésekor 15 ezer négyzetméter raktárterület szolgálja ki az ügyfeleket. A 22 milliárd forintos magánberuházáshoz a Magyar Állam 2,95 milliárd forint munkahelyteremtő támogatást nyújt. Az EWG-terminállal Magyarország aktív részese lehet a Kína és Európa közötti Új Selyemút kontinentális forgalmának, és új lehetőségek nyílnak meg a Kínába irányuló export számára is.
Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban, aminek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódjon - írta a szerdai Magyar Nemzet.
Állítólag még a tesztfázisban lévő Kedr rendszert használták.
Sok útvonalat érint.
A német gazdaság nehéz helyzetben van.
Nagyot ugrott előre a Váci utca.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?