Javában tart a Citadella felújítása, melynek keretében hamarosan megkezdődik a kiállítás előcsarnokának a kialakítása. A fogadóteret egy üveg tartószerkezettel, valamint az arra épülő üveg borítással hozzák létre, amiről most látványterveket is közölt a Nemzeti Hauszmann Program közösségi oldala.
A Pénzcentrum megosztotta Budapest betörési "hőtérképét", továbbá beszámoltak arról, miért a november és február közötti időszak a betörők egyik kedvenc időszaka.
Megkezdődött a Gellért-hegyi sikló építése érdekében elindított bírósági per a Pesti Központi Kerületi Bíróságon. A jogi eljárást a beruházás megvalósítására vállalkozó Gellérthegyi SIKLÓ Kft. indította azzal a céllal, hogy a bíróság mondja ki, a Fővárosi Önkormányzat idén februárban jogellenesen kezdeményezte a Gellért-hegyi sikló megépítését célzó 2009-es szerződéstől történő elállását. A Gellért-hegyi sikló több mint egy évszázados terv, amely látványos és környezetbarát megoldással kapcsolná be az ikonikus városrészt Budapest közlekedésébe, véli a beruházó.
Javában zajlik a Gellért-hegy tetején álló erőd megújítása, ami a ZÁÉV és a Market Építő Zrt. munkájával születik újjá. Mostanra elkészült az első restaurált falszakasz is a rondella északi oldalán - írja a Magyarépítők, aki most egy videót is megosztott a munkálatokról.
Javában zajlik a Citadella felújítása, melynek során többek között sor kerül az erőd külső falainak rekonstrukciójára, valamint a belső udvarának felújítására is. A Gellért-hegy tetején fekvő 220 méter hosszú, 12–16 méteres falmagasságú erődöt az 1848-49-es szabadságharc után, 1854-ben emeltette a Habsburg uralkodó, az UNESCO pedig 1987-ben a világörökség részévé nyilvánította. Az építmény állapota azonban idő közben leromlott, így esedékessé vált a felújítás, amiről most az állványzatot biztosító Layher Kft. osztott meg fotókat.
Az április 1-én kiadta az építési engedélyt a Mathias Corvinus Collegium (MCC) új épületegyüttesére és a szükséges támfalak építésére a fővárosi kormányhivatal kiemelt építési ügyekkel foglalkozó osztálya. A döntést csak a hétvégét követően, április 5-én hozták nyilvánosságra - írja a Népszava. A tervezőiroda oldalára a látványtervek is felkerültek a Mátyás Palotáról.
Hosszú évekre ellehetetlenül a Gellért-hegyi sikló építése a Fővárosi Közgyűlés február 23-i döntése következtében, ugyanis a testület szerdai szavazása értelmében a Fővárosi Önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló beruházásról és földhasználati jog alapításáról szóló, 2004 óta hatályos szerződéstől - reagált a döntésre a beruházó, Gellérthegyi SIKLÓ Kft. menedzsmentje.
A fővárosi önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbuszparkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől - döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.
Megkapta a Gellért-hegyi sikló beruházásához kapcsolódó gyalogos aluljáró és a Hegyalja útra felkötő lépcső építésére szóló engedélyt az előkészítés alatt álló fejlesztést jegyző Gellérthegyi SIKLÓ Kft. A Hegyalja út alatt átvezetendő gyalogos alagút és lépcső a Gellért-hegy oldalában futó majdani sikló alsó állomásának megközelíthetőségét biztosítja majd az utasok számára.
Pár napja a fonódó villamos új szakaszának megvalósításáról fogalmazott meg kritikákat a Főváros, ezúttal viszont a Gellért-hegyi sikló kapcsán fejezte ki aggályait. A tervek áttekintése után ugyanis Budapest vezetése mindenképpen közberuházásban képzeli el a Gellérthegyi-sikló fejlesztését - írja az Index. Bár a projekttel egyetért a Főváros, azt nem tudják elfogadni, hogy az magánberuházásban valósuljon meg.
Új építési engedélyt szerzett, a korábbi, 2022. február 1-ig érvényes építési engedély mellé a Gellérthegyi Sikló Kft. a Gellért-hegyi sikló megvalósítására. A Budapest Főváros Kormányhivatala által kiadott újabb, azaz második engedély kézhez vételével újabb akadály hárult el a beruházás megkezdése elől. A jelenlegi tervek szerint az utazóközönség 2023 második felében veheti használatba az új siklót.
Buda egyik meghatározó és igazán turistacsalogató projektje lehet a gellérthegyi sikló, ami egyre közelebb kerül ahhoz, hogy valósággá váljon. Novemberben írtunk róla, hogy a környezetvédelmi engedély kiadásával elhárult az építkezés megkezdése előtt álló legfontosabb akadály, ezt megelőzően pedig a siklóberuházás ügyvezetőjével készítettünk exkluzív interjút és mutattunk be néhány látványtervet. Ahogy a beruházás halad előre, egyre több részlet derül ki, most az építészfórum mutatott be újabb látványterveket.
A környezetvédelmi engedély kiadásával elhárult a legfontosabb akadály a gellérthegyi sikló megépítése előtt - írja a Népszava.
Több évtized után kelt új életre a Gellért-hegyi siklóberuházás ötlete. A magánbefektetőkből álló, és 25 százalékban a Főváros tulajdonában lévő projektcég már közelít a rajtvonalhoz, amikortól elkezdődhet egy új turisztikai látványosság kivitelezése. Az már biztos, hogy az új siklóhoz kapcsolódó buszparkoló nem épül a Tabánnál, a kivágott fák helyett pedig tízszer annyi új, és egészséges fát fognak telepíteni. Az akadályokról, a várható hasznokról, a projekt teljes költségéről beszélgettünk Walton Imrével, a Gellért-hegyi siklóberuházás ügyvezetőjével.
Világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez, az UNESCO előírásainak megfelelően. A felméréshez kapcsolódóan olyan látványképek is készültek, amelyek bemutatják, hogy a fővárosi turisztikai látványpontokból hogyan fog látszódni a felvonó.
Az I. kerületi városvezetés elvárásainak megfelelően aktualizálják a Gellért-hegyi sikló építésének terveit, a hamarosan induló beruházás keretében kevesebb, mint másfél év alatt megépülhet a Tabán és a Citadella közötti felvonó. A sikló megvalósítása teljes egészében képes lesz kiváltani a Gellért-hegy közútjait megterhelő turistabusz-forgalmat, jelentősen javítva a városrész élhetőségét és környezeti mutatóit - szerepel a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleményében.
Tömeges csődök jöhetnek az országban.
Jön a tőkepiaci unió.
2056-ig évi egy hónappal emelkedik a korhatár.
A hatásokat elemezzük.
Lehet izgulni.
Biden négy évét és a következő időszak esélyeit értékeltük a mai Checklistben.