Számos kihívással kell szembenéznie a bankszektornak a digitalizáció területén: egyrészt folyamatosan szigorodnak a szabályozói követelmények, másrészt az IT területen folyamatos munkaerőhiány van. Éppen az utóbbi indok miatt is fontos a folyamatok digitalizációja, hiszen ez nem a munkahelyek megszűnését, hanem a túlórák csökkenését fogja eredményezni.
Sok változtatásra van szükség, hogy 2030-ra megforduljon a kártyás és készpénzes fizetések aránya, de a jelenlegi trendek azt mutatják, hogy van erre lehetőség. A payment piac fejlődéséről és jövőjéről Gauder Milán, az IzzyPay igazgatósági tagja, Marosi Bence, a Giro Zrt. üzleti igazgatója, Racskó Tamás, Mastercard igazgatója és Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője beszélt a Portfolio Financial IT 2023 konferencia harmadik szekciójának kerekasztal-beszélgetésén.
Már arra sem kell időt szánniuk a csalóknak, hogy kifejlesszék a saját módszereiket az átverésekre, ugyanis számos vállalat már kész csomagokat is kínál. A mesterséges intelligencia terjedésével egyre nehezebb lesz felismerni a csalásokat, de jó hír, hogy vannak kezdeményezések a felhasználók tudatosságának növelésére.
Globális szinten egyre népszerűbb az NFT: ezeket főként a művészeti ágazatok és a játékiparban használják, de akár befektetésként, valamint kommunikációs eszközként is megjelenhet. Fontos kérdés azonban, hogy a szabályozók hogyan állnak majd hozzá ehhez a kérdéshez, de az már biztos, hogy nem zárkóznak el teljesen tőle.
Különböző lépésekkel digitalizálná a kormány a pénzügyi szektort, a közeljövőben több biztonságot, kényelmet javító intézkedés várható. Július elsejétől már a boltoknál is lehetőség lesz készpénzfelvételre, de arra is lesz lehetőségünk, hogy posta helyett elektronikus úton kapjuk meg a hivatalos leveleket.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a Portfolio Financial IT konferencián tartott előadásában bejelentette, hogy a társaság üzleti transzformáción megy keresztül, és az év közepétől kezdve Magyarországon is új szolgáltatásokat vezetnek be.
Ma már egymilliárd felhasználóval rendelkeznek a mesterséges intelligenciával működő szolgáltatók, a cégek több mint fele pedig igénybe veszi a generatív AI-t a munkafolyamatok megkönnyítésére. A használat közben azonban érdemes odafigyelni a kockázatokra is, ugyanis a lehetőségek mellett számos veszélyt is rejt magában.
A chatGPT megmutatta a világnak, mire képes a mesterséges intelligencia, a Microsoft pedig most azon dolgozik, hogy a vállalati alkalmazásokba, a banki környezetbe is integrálják a professzionális AI-képességeket. Az első tapasztalatok alapján a fejlesztési ciklusok drasztikusan lerövidülhetnek, a nyelvi korlátokat örökre elfelejthetjük, az e-mail folyamok lényegét mesterséges intelligencia foglalja majd össze helyettünk, a prezentációkat pedig AI-asszisztensek állítják össze. Strén Gáborral, a Microsoft Magyarország pénzügyi szektor ügyféligazgatójával beszélgettünk erről, aki csütörtöki Financial IT konferenciánk előadója lesz.
A kormány az MNB-vel és a piaccal közösen folyamatosan dolgozik azon, hogy a hazai szabályozási környezet a digitális bankolást, a gördülékenyebb ügyintézést minél hatékonyabban támogassa. Ennek érdekében az elektronikus ügyintézési törvény módosításával rendezésre került az írásbeliség és az okiratiság kérdése. Azt is megtudtuk Túri Anikótól, a GFM államtitkárától, hogy jelenle g kormányzati szinten előkészítés alatt áll számos állami alapon nyugvó digitális szolgáltatás, köztük egy olyan megoldás, amely a fontos iratok kézbesítését modern és környezetkímélő módon teszi lehetővé. Június 1-jei Financial IT konferenciánk előadójával a cash-back szolgáltatásról, az AVDH+-ról és a digitális jelzáloghitelezésről is beszélgettünk.
A Revolut bejelentette, hogy május 30-tól end-to-end online fogyasztási hiteleleket fognak kínálni az ügyfeleiknek egy újabb nagy piacon, Franciaországban - írja a Finextra. A Revolut növekedésért felelős alelnöke arról is beszélt a bejelentés kapcsán, hogy 2025-re 100 millió ügyféllel szeretnének rendelkezni, és az is kiderült, hogy a társaság idővel a jelzáloghitel-piacra is be kíván lépni.
Nik Storonsky, a Revolut vezérigazgatója szerint a fintech két éve igyekszik megszerezni a brit banki engedélyét, most azonban "extra óvatos" szabályozók akadályozzák ebben, akiket a Silicon Valley Bank és a Credit Suisse közelmúltbeli csődje ijesztett meg - írja a Finextra.
Az Apple április közepén indította el megtakarítási számla szolgáltatását, mely hatalmas népszerűségnek örvend: kevesebb, mint egy hét leforgása alatt 240 000 új számlát nyitottak meg a felhasználók - értesült a Forbes.
Az Apple üzleti modellje nagyrészt arra épül, hogy a felhasználókat minél több fronton a saját ökoszisztémájához és eszközeihez kösse, legyen szó új hardverekről, mint az AirPod és az Apple Watch, vagy éppen szolgáltatásokról, mint az iCloud. A mobilgyártó nemrégiben elindított magas hozamú megtakarítási számlája azonban egy lépéssel túlmutat a hardver- és szoftverkínálaton: a telefongyártó technológiai óriás most azzal köti magához az ügyfeleket, hogy klasszikus banki szolgáltatást kínál a felhasználóinak, brutálisan vonzó kamatokkal.
A pénzügyi világnak mindig is megvoltak a bejáratott központjai, amelyek folyamatos és intenzív versenyt folytatnak egymással a pénzügyi szolgáltatókért. Amszterdam is ilyen hely, amely évszázadok óta nyújt otthont a nemzetközi pénzügyi élet prominens szereplői számára. A holland főváros azonban ráérzett az új idők szelére, és a nagy inkumbens bankok mellett a "fürge", innovatív fintecheket is igyekszik magához édesgetni. Legutóbb az észt és a litván, ezúttal pedig a holland, azon belül is főleg az amszterdami fintech szektor vonzerejének okait boncolgatjuk.
A magyar banki ügyfelek egyre inkább preferálják a mobilbanki ügyintézést, ez derül ki a Gránit Bank megbízásából készített kutatásból. Ma már az ügyfelek kétharmada rendelkezik mobilapplikációval, és 58%-uk intézi pénzügyeit okostelefonon is.
A Charm Solutions kkv-hiteltanácsadó startup 3,5 millió dollár magvető tőkét gyűjtött - számolt be a Finextra. A San Franciscó-i vállalat egy öntanuló mesterséges intelligenciára épülő megoldással segíti a bankokat a hitelezésben.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Hosszú tárgyalások után lett alku.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?