A Pénzügyminisztérium rendelettervezetet tett közzé társadalmi egyeztetésre, amely a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a gépjármű-szavatossági károk régi rendszeréből származó baleseti kártérítési járadékok emeléséről szól. A magasabb kifizetések 2025. január 1-jétől lépnének hatályba.
A jövő évtől kötelező lesz a tervezői és a kivitelezői felelősségbiztosítás az építészeti-műszaki tevékenységet végzők számára.
Több mint 100 ezer elektromos roller van forgalomban, amelyek nagy része érintett lehet a július óta kötelező felelősségbiztosításban, mégis egyelőre alig van rá érdeklődés. A Grantis szakértői felhívták rá a figyelmet, hogy akár már évi 10 ezer forintból is meg lehet úszni a biztosítást, ami lényegesen alacsonyabb a kiszabható 65 ezer forintos helyszíni bírságnál.
A magyar lakosság több mint fele nem foglalkozik rendszeresen a lakásbiztosítása felülvizsgálatával, pedig szakértők szerint érdemes lenne legalább két-három évente ellenőrizni azt. Amikor az ingatlanon változás történik, vagy nagyobb értékű ingóságot vásárolunk, mindenképpen fontos ezt lekövetni a biztosítással is. Március 1-jén indult az egy hónapon át tartó országos kampány, amelyben az évfordulón kívül is felmondhatják lakásbiztosításukat az emberek és újat köthetnek. A biztosítók a lakosság tudatosságának növekedését, illetve a piaci verseny élénkülését várják ettől, amely összességében jobban biztosított ingatlanokat eredményezhet. Az elemzők 100 ezer körül várják a biztosításváltásokat a kampányidőszak során. A szakértők várakozásairól Csabai Boglárkát, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatóját és Szobonya Lászlót, a lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetőjét kérdeztük.
Kötelező környezetvédelmi felelősségbiztosítás meglétét írja elő a magyar vállalkozásoknak egy januártól hatályos kormányrendelet. A rendelet a hazai vállalkozások széles körére vonatkozik, a biztosítás hiánya pedig büntetést von maga után - írja a GRANTIS közleményében.
A hazai elektronikus közigazgatásban elérhető funkciók az elmúlt néhány évben komoly fejlődésen mentek keresztül: Ügyfélkapus azonosítás birtokában lekérdezhetjük gépjárművek adatait, pótolhatjuk az elveszett járműokmányokat, bejelenthetjük kocsink eladását, vagy intézkedhetünk a forgalomból történő kivonásról. A listából már tényleg csak a járművásárlás bejelentése hiányzik, a Telex értesülései szerint azonban már nem sokáig.
Az utóbbi hetekben rengeteg hírt hallhattunk a főként Törökországot és Szíriát, de további kelet-európai országokat is sújtó földrengések tragikus hatásairól. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint az 50 ezernél is több áldozatot követelő katasztrófa mintegy 110 milliárd dollár értékű anyagi kárt okozott. A nemzetközi összefogásból hazánk is kivette a részét, a kutató- és mentőcsapatok delegálásán kívül több tonnányi segélyszállítmányt küldött Magyarország az érintett területekre. A mentőcsapatokkal párhuzamosan azonban a felelősök keresése is megindult Törökországban. A török igazságügyi minisztérium közleménye szerint közel 200 személyt tartóztattak le az építésügyi szabályok nem megfelelő betartása miatt, és további 626 személyt gyanúsítanak olyan esetekben, ahol épületek részben vagy teljesen összeomlottak – a letartóztatottak között kivitelezők, épülettulajdonosok és üzemeltetők is vannak. Az eset kapcsán arra voltunk kíváncsiak, hogy egy esetleges magyarországi földrengésnek milyen jogi következményei lennének az érintettekre és kiket vonnának felelősségre. A kérdésről a Portfolionak Bordás Robin, az OPL gunnercooke ügyvédi iroda munkatársa mondott szakmai véleményt.
Több ponton kedvezően változik a Magyar Építőipari Szakemberközösség által nyújtott kedvező szolgáltatás, új biztosító partnert segíti a szakembereket - szerepel a Mapei közleményében.
Az építőiparban – beleértve a tervezést, lebonyolítást és kivitelezést is – van is, meg nincs is felelősségbiztosítás. A vonatkozó jogszabályokkal 2016-tól több alkalommal léptünk kettőt előre, egyet meg vissza. Sem a lakossági megrendelők, sem a kis-közepes tervező-kivitelező vállalkozások többsége nincs tisztában a felelősségvállalással és nincs felelősségbiztosítása. Az ÉVOSZ nevében Koji László, a Szövetség elnöke újra indítványozza az építésgazdaságban a tervezői, mérnöki és kivitelezői szolgáltatások végzéséhez a kötelező felelősségbiztosítás bevezetését.
Egyre nagyobb szeletet hasít ki az Aegon a vállalati biztosítások piacából. Dénes Attila, az Aegon Biztosító Corporate Üzletágának igazgatója a Portfolio-nak elmondta, a biztosítási piac gyakorlatilag tükörképe a gazdaságnak. Ha fejlődik a gazdaság, vannak építkezések, infrastrukturális beruházások, akkor jól megy ez a piac is, ha pedig kevésbé prosperál, akkor itt is visszaesés tapasztalható. A szakemberrel többek között arról beszélgettünk, hogyan alakult a 2020-as év a vállalati biztosítások piacán, milyen jelentős változások zajlottak az Aegon háza táján és kitértünk arra is, hogy az elmúlt hónapokban soha nem látott mértékű építőipari alapanyagokat érintő áremelkedésnek milyen hatása van a vállalati biztosításokra.
Szeptember 1-jével ismét működik a CIG Pannónia leánybiztosítója, a CIG EMABIT, amely korábban olaszországi veszteségek és a biztosító tőkehelyzetének ezzel összefüggő megingása miatt függesztette fel értékesítését, és adta el portfóliójának döntő részét. Idén csak a vállalatok, jövőre viszont már a lakosság számára is kínálnának vagyon- és felelősségbiztosításokat.
Az eddigi tapasztalatok szerint a járványhelyzet tovább erősíti azt a tendenciát, hogy a jó idő közeledtével egyre több kétkerekű jelenik meg az utakon. Ám sokan elfelejtik, hogy érvényes kötelező biztosítás nélkül a segédmotorok nem vehetnek részt a közúti közlekedésben. Érdemes felelősség-, baleset- és vagyonbiztosítást kötni a nagyobb értékű kerékpárokra is. Az új típusú elektromos eszközök státuszának rendezését nagyon várja a biztosítási szakma – állapítja meg a MABISZ közleménye.
Kialudtad magad? Gyorsan hajtasz? Mennyit dolgozol? Mindezek alapján megmondja a biztosítód, mennyire élsz kockázatos életet, és ez fogja meghatározni, év végén mennyi pénzt kapsz vissza felelősségbiztosításod évközben befizetett díjából. A forradalmi újításokat bevezető lichtensteini One Insurance digitális biztosítót felvásárolta a közelmúltban egy innovatív online alkuszcég, a svájci Wefox, amely gőzerővel terjeszkedik, és egyre több országba viszi el a One újításait.
Míg a nagy cégeknél külön munkatársak foglalkoznak a témával, sok kis-és közepes vállalatnál nem is hallottak még a vállalati biztosításokról. Maga az elnevezés nem egy konkrét terméket, sokkal inkább egy biztosítási csomagot, portfóliót takar. De hogy állnak a magyar cégek ehhez, és milyen folyamatok zajlanak mostanában a piacon?
Néhány hete egy téves értelmezés folytán a hazai médiában napvilágot látott az a félrevezető információ, hogy szeptembertől a villany- és vízvezeték-szerelő mesterek által okozott, illetve azok hanyagsága folytán bekövetkező károkat kötelező felelősségbiztosítás téríti meg a megbízók számára. Azóta számos ügyfél igyekezett kapcsolódó vélt igényét alkuszi segítséggel érvényesíteni, ezért a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szükségesnek tartotta a tisztázást.
Szeptembertől bizonyos építési tevékenységeket végzőktől minimum 1 millió forint összegű felelősségbiztosítás meglétét várja el két kormányrendelet. Habár a jogszabályi követelménynek megfelelő felelősségbiztosítás eddig is elérhető volt a piacon, mindenkinek, aki rendelkezik ilyennel, érdemes ellenőrizni, hogy a konkrét szerződés mire nyújt fedezetet, hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
A világjárvány kezdete óta körülbelül 400 millió embert érintett a jelenség.
Tökéletesen sikerült a klasszikus résbetöltés.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Borúlátó nyilatkozatot tett az új miniszterelnök.
Trump és Putyin hamarosan asztalhoz ülhetnek.
Hogy reagáljanak a vámfenyegetésre?
Mik a vámok deviza- és részvénypiaci hatásai?
Hol tart az AI-csata?