Európa a kevésbé fejlett technológiájú mikrochipek esetében is korlátozná a kínai termékek beáramlását: az elektromos járműipar ellátásában próbálják megakadályozni az ázsiai ország árudömpingjét. Az Európai Bizottság megkezdi a mikrochip-beszállítók és -vásárlók raportját az régebbi chipek beszállítói láncairól. Az Egyesült Államok januárban már hasonló vizsgálatot kezdett, majd kedden Joe Biden elnök jelentős vámemelést jelentett be a termékekre – derül ki a Politico cikkéből.
Az európai parlamenti képviselők jóváhagyták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új uniós szabályozást. Szemben az eddigi tervekkel, hogy teljesen a hibrid és elektoroms meghajtású autók felé tolják a piacot a lehető legrövidebb időn belül, most az Euro7-es szabályozással mentőövet dobtak a hagyományos motorú járműveknek. Jelentős fordulat ez ahhoz képest, hogy korábban már a teljes betiltást fontolgatták az uniós döntéshozók. Cserébe szigorúan beleszámítják a kibocsátási kvótákba a fékek, a gumikopás és akkumulátorok okozta környezeti terhelést is.
Az elektromos mobilitás globális növekedésével párhuzamosan az elektromos járművek (EV) akkumulátorai iránti igény is egyre növekszik. Ez a kereslet az akkumulátorgyártás jelentős növekedéséhez vezetett: 2030-ra évente több mint öt terawattóra (TWh) óriásgyári kapacitás várható világszerte. Az elektromos járművek élettartamuk végét elérő akkumulátorainak mennyisége is jelentősen növekszik, és a következő évtizedben becslések szerint több mint 100 millió használt járműakkumulátorral lehet számolni.
Kis mértékben módosult a február elején induló, vállalati e-autó beszerzéseket támogató, 30 milliárd forintos keretösszegű pályázati kiírás – hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium.
Csaknem 300 milliárd forint uniós forrás érkezett Magyarországra; a beruházások közül kiemelt forrásmennyiség jut a villamosenergia-hálózat korszerűsítésére, kapacitásbővítésére - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán csütörtökön.
Az OMV új elektromos töltőket telepített a fővárosi Szilágyi Erzsébet fasori és a szegedi Dorozsmai úti töltőállomásán, a készülékek 250 kilowatt (kW) összteljesítményű ultragyors töltők, amelyeken két töltőcsatlakozó áll az autósok rendelkezésére - tájékoztatta a vállalat az MTI-t.
Sokáig nem sikerült kilőni.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.
A szintetikus kövek mindent felforgatnak.