A következő években országszerte több mint száz helyszínen létesülhetnek nyilvános e-töltőállomások az erről szóló programban, mától érhető el a 28 milliárd forintos támogatási lehetőség végleges pályázati felhívása. A kölcsönkérelmeket 2024. november 6-tól jövő május végéig lehet benyújtani - közölte az Energiaügyi Minisztérium. A kezdeményezés a napelemmel és energiatárolóval felszerelt töltőpontok telepítésére is ösztönöz a fővároson kívül, elsősorban a hálózat fehér foltjaiban.
A Magyarországon már három üzemmel jelen lévő SK On dél-koreai akkumulátorgyártó vállalat önkéntes elbocsátási programokat vezet be a munkaerő-állomány és a kiadások csökkentése miatt. A cég célja a hatékonyság javítása és a versenyképesség megőrzése a drasztikusan visszaeső elektromos járműpiacon. Frissítés: a cég hazai leányvállalata közölte, hogy a döntés csak a koreai központjukat érinti, Magyarországon nem terveznek hasonló lépést.
Az Európai Bizottság a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) konzultációt kezdeményez, miután Kína szubvenciós eljárást indított az uniós tejipari szereplők ellen. Ezt Peking válaszlépésének tartják, amiért Brüsszel pótvámokat vetett ki az EU-ba importált kínai elektromos autókra.
Az európai autógyártók lemaradásban vannak a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivonásában – figyelmeztetett Thierry Breton, az EU ipari biztosa. Az autógyártókat, akkumulátorgyártókat és szakszervezeteket tömörítő Route35 hálózatnak nyilatkozva Breton kiemeltae Kína jelentős előnyét a megfizethető árú elektromos járművek gyártásában.
Németországban még jobban visszaestek az e-autóeladások, amit az Európa többi nagy piacán felfutó kereslet sem tudott ellensúlyozni.
Az Európai Unió tagállamai valószínűleg támogatják a kínai elektromos járművekre tervezett büntetővámok bevezetését novemberben, ahogy azt a blokk kereskedelmi biztosa, Valdis Dombrovskis ismertette. A magyar kormány ellenzi az intézkedéseket, miközben Kína a szabályok kijátszására készül. Utóbbi ellen Brüsszel egy másik fegyvert is bevethet, amin megint csak veszíthet a magyar gazdaság.
Finnország hétfőn tartózkodott az Európai Unióban a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett ideiglenes vámokról szóló szavazáson – közölte kedden a finn uniós nagykövetség egyik tisztviselője. Az ügy hátterében az áll, hogy az Európai Bizottság tanácsadói szavazást kért az uniós tagállamoktól arról, hogy továbbra is alkalmazzák-e a Kínából importált elektromos járművekre kivetett, jelenleg 37,6%-os vámokat.
Európa és Magyarország éppen csak beinduló akkumulátor-ipara jelentős kihívásokkal néz szembe az elektromos autók értékesítésének globális lassulása miatt. Az SC Insights lítiumakkumulátor-tanácsadó cég szerint a régióban az év eleje óta mintegy 158 gigawattórányi termeléskiépítésre vonatkozó beruházási tervet vontak vissza. Ez főként a lassú fogyasztói felvásárlási kedv és a kínai, Kínában működő cellagyártók által támasztott verseny miatt van így. Az európai piacokat kiszolgáló távol-keleti gyártók is letekerhetik terveiket.
Az Európai Unió tagállamai között egyre nagyobb a bizonytalanság, hogy támogassák-e a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett további vámokat. Brüsszelnek komoly kihívást jelent, hogy támogatást szerezzen eddigi legnagyobb kereskedelmi döntéséhez, mivel Peking széles körű megtorlással fenyegetőzik.
Idén ősztől jelentős változások várhatóak a zöld rendszámtáblák szabályozásában, mivel egy friss kormányrendelet-tervezet alapján a plug-in hibridek (külső töltésű és növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsik) 2024. szeptember 1-jétől már nem kaphatnak zöld rendszámtáblát az első belföldi forgalomba helyezéskor. Ezen túlmenően, a már korábban kiadott zöld rendszámtáblákat is le kell cserélni legkésőbb 2026. november 30-ig – szúrta ki a hvg.hu a friss rendelettervezetet.
Több tízezer elektromos autó áll eladatlanul Németországban, miután azokat a kereslet hiánya miatt nem tudják értékesíteni - mondta el Werner Olle autóipari szakértő a Berliner Zeitungnak.
Európa a kevésbé fejlett technológiájú mikrochipek esetében is korlátozná a kínai termékek beáramlását: az elektromos járműipar ellátásában próbálják megakadályozni az ázsiai ország árudömpingjét. Az Európai Bizottság megkezdi a mikrochip-beszállítók és -vásárlók raportját az régebbi chipek beszállítói láncairól. Az Egyesült Államok januárban már hasonló vizsgálatot kezdett, majd kedden Joe Biden elnök jelentős vámemelést jelentett be a termékekre – derül ki a Politico cikkéből.
Az európai parlamenti képviselők jóváhagyták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új uniós szabályozást. Szemben az eddigi tervekkel, hogy teljesen a hibrid és elektoroms meghajtású autók felé tolják a piacot a lehető legrövidebb időn belül, most az Euro7-es szabályozással mentőövet dobtak a hagyományos motorú járműveknek. Jelentős fordulat ez ahhoz képest, hogy korábban már a teljes betiltást fontolgatták az uniós döntéshozók. Cserébe szigorúan beleszámítják a kibocsátási kvótákba a fékek, a gumikopás és akkumulátorok okozta környezeti terhelést is.
Az elektromos mobilitás globális növekedésével párhuzamosan az elektromos járművek (EV) akkumulátorai iránti igény is egyre növekszik. Ez a kereslet az akkumulátorgyártás jelentős növekedéséhez vezetett: 2030-ra évente több mint öt terawattóra (TWh) óriásgyári kapacitás várható világszerte. Az elektromos járművek élettartamuk végét elérő akkumulátorainak mennyisége is jelentősen növekszik, és a következő évtizedben becslések szerint több mint 100 millió használt járműakkumulátorral lehet számolni.
Kis mértékben módosult a február elején induló, vállalati e-autó beszerzéseket támogató, 30 milliárd forintos keretösszegű pályázati kiírás – hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium.
Csaknem 300 milliárd forint uniós forrás érkezett Magyarországra; a beruházások közül kiemelt forrásmennyiség jut a villamosenergia-hálózat korszerűsítésére, kapacitásbővítésére - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán csütörtökön.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az Oresnyik bevetése kapcsán szólalt meg az ukrán elnök.
Több száz embert küldhettek el.
Szerintük minden egy emberen múlik.
Mariupolban és Harkiv megyében látták őket.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.