Az EU drasztikus fegyvert vetett be Kína ellen, de ez még csak a figyelmeztető lövés

Az EU drasztikus fegyvert vetett be Kína ellen, de ez még csak a figyelmeztető lövés

Az Európai Unió kínai elektromos autókra kivetett büntetővámjai komoly gazdasági és geopolitikai hatásokkal járhatnak. Bár a döntés célja a pekingi állami támogatások által torzított verseny elleni védekezés, a vámok hatása messze túlmutat az árak növekedésén: veszélyeztetheti az EU elektromos járműiparát és a 2035-re kitűzött kibocsátáscsökkentési célokat is. Ráadásul nem véletlen, hogy a német és magyar kormányok ellenálltak a lépésnek, az autógyártók, különösen a németek, súlyos kihívások elé néznek Kína nélkül. Borítékolható, hogy az EU mindent megtesz majd az európai vállalatok támogatására, míg Peking nincs olyan helyzetben, hogy keménykedjen az államszövetséggel. A legvalószínűbb egy kompromisszumos megállapodás lesz, addig pedig haladékot kaptak az uniós cégek a zöld átállásra.

28 milliárdot ad a kormány e-töltőállomásokra, közzétették a végleges pályázati felhívást

28 milliárdot ad a kormány e-töltőállomásokra, közzétették a végleges pályázati felhívást

A következő években országszerte több mint száz helyszínen létesülhetnek nyilvános e-töltőállomások az erről szóló programban, mától érhető el a 28 milliárd forintos támogatási lehetőség végleges pályázati felhívása. A kölcsönkérelmeket 2024. november 6-tól jövő május végéig lehet benyújtani - közölte az Energiaügyi Minisztérium. A kezdeményezés a napelemmel és energiatárolóval felszerelt töltőpontok telepítésére is ösztönöz a fővároson kívül, elsősorban a hálózat fehér foltjaiban.

A Magyarországon aktív akkumulátorgyártó létszámleépítésről döntött

A Magyarországon aktív akkumulátorgyártó létszámleépítésről döntött

A Magyarországon már három üzemmel jelen lévő SK On dél-koreai akkumulátorgyártó vállalat önkéntes elbocsátási programokat vezet be a munkaerő-állomány és a kiadások csökkentése miatt. A cég célja a hatékonyság javítása és a versenyképesség megőrzése a drasztikusan visszaeső elektromos járműpiacon. Frissítés: a cég hazai leányvállalata közölte, hogy a döntés csak a koreai központjukat érinti, Magyarországon nem terveznek hasonló lépést.

Új szintre lép az EU háborúja Kínával

Új szintre lép az EU háborúja Kínával

Az Európai Bizottság a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) konzultációt kezdeményez, miután Kína szubvenciós eljárást indított az uniós tejipari szereplők ellen. Ezt Peking válaszlépésének tartják, amiért Brüsszel pótvámokat vetett ki az EU-ba importált kínai elektromos autókra.

Nem kegyelmez meg az EU a gyártóknak

Nem kegyelmez meg az EU a gyártóknak

Az európai autógyártók lemaradásban vannak a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivonásában – figyelmeztetett Thierry Breton, az EU ipari biztosa. Az autógyártókat, akkumulátorgyártókat és szakszervezeteket tömörítő Route35 hálózatnak nyilatkozva Breton kiemeltae Kína jelentős előnyét a megfizethető árú elektromos járművek gyártásában.

Átírja a játékszabályokat Brüsszel, Magyarország is Kínával bukhat

Átírja a játékszabályokat Brüsszel, Magyarország is Kínával bukhat

Az Európai Unió tagállamai valószínűleg támogatják a kínai elektromos járművekre tervezett büntetővámok bevezetését novemberben, ahogy azt a blokk kereskedelmi biztosa, Valdis Dombrovskis ismertette. A magyar kormány ellenzi az intézkedéseket, miközben Kína a szabályok kijátszására készül. Utóbbi ellen Brüsszel egy másik fegyvert is bevethet, amin megint csak veszíthet a magyar gazdaság.

Nem várt uniós ország állt bele a Kína elleni EU-s csapásba

Nem várt uniós ország állt bele a Kína elleni EU-s csapásba

Finnország hétfőn tartózkodott az Európai Unióban a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett ideiglenes vámokról szóló szavazáson – közölte kedden a finn uniós nagykövetség egyik tisztviselője. Az ügy hátterében az áll, hogy az Európai Bizottság tanácsadói szavazást kért az uniós tagállamoktól arról, hogy továbbra is alkalmazzák-e a Kínából importált elektromos járművekre kivetett, jelenleg 37,6%-os vámokat.

Veszélyben az új magyar modell, súlyos jelentés érkezett

Veszélyben az új magyar modell, súlyos jelentés érkezett

Európa és Magyarország éppen csak beinduló akkumulátor-ipara jelentős kihívásokkal néz szembe az elektromos autók értékesítésének globális lassulása miatt. Az SC Insights lítiumakkumulátor-tanácsadó cég szerint a régióban az év eleje óta mintegy 158 gigawattórányi termeléskiépítésre vonatkozó beruházási tervet vontak vissza. Ez főként a lassú fogyasztói felvásárlási kedv és a kínai, Kínában működő cellagyártók által támasztott verseny miatt van így. Az európai piacokat kiszolgáló távol-keleti gyártók is letekerhetik terveiket.

Durván korlátozná a zöld rendszámokat a kormány

Durván korlátozná a zöld rendszámokat a kormány

Idén ősztől jelentős változások várhatóak a zöld rendszámtáblák szabályozásában, mivel egy friss kormányrendelet-tervezet alapján a plug-in hibridek (külső töltésű és növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsik) 2024. szeptember 1-jétől már nem kaphatnak zöld rendszámtáblát az első belföldi forgalomba helyezéskor. Ezen túlmenően, a már korábban kiadott zöld rendszámtáblákat is le kell cserélni legkésőbb 2026. november 30-ig – szúrta ki a hvg.hu a friss rendelettervezetet.

Az EU újabb technológiánál csaphat le Kínára

Az EU újabb technológiánál csaphat le Kínára

Európa a kevésbé fejlett technológiájú mikrochipek esetében is korlátozná a kínai termékek beáramlását: az elektromos járműipar ellátásában próbálják megakadályozni az ázsiai ország árudömpingjét. Az Európai Bizottság megkezdi a mikrochip-beszállítók és -vásárlók raportját az régebbi chipek beszállítói láncairól. Az Egyesült Államok januárban már hasonló vizsgálatot kezdett, majd kedden Joe Biden elnök jelentős vámemelést jelentett be a termékekre – derül ki a Politico cikkéből.

Belsőégésű motorok betiltása: itt az EU-s fordulat

Belsőégésű motorok betiltása: itt az EU-s fordulat

Az európai parlamenti képviselők jóváhagyták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új uniós szabályozást. Szemben az eddigi tervekkel, hogy teljesen a hibrid és elektoroms meghajtású autók felé tolják a piacot a lehető legrövidebb időn belül, most az Euro7-es szabályozással mentőövet dobtak a hagyományos motorú járműveknek. Jelentős fordulat ez ahhoz képest, hogy korábban már a teljes betiltást fontolgatták az uniós döntéshozók. Cserébe szigorúan beleszámítják a kibocsátási kvótákba a fékek, a gumikopás és akkumulátorok okozta környezeti terhelést is.

Egyre több elektromos autó akkumulátora éri el élettartama végét – De mi lesz az újrahasznosításukkal?

Egyre több elektromos autó akkumulátora éri el élettartama végét – De mi lesz az újrahasznosításukkal?

Az elektromos mobilitás globális növekedésével párhuzamosan az elektromos járművek (EV) akkumulátorai iránti igény is egyre növekszik. Ez a kereslet az akkumulátorgyártás jelentős növekedéséhez vezetett: 2030-ra évente több mint öt terawattóra (TWh) óriásgyári kapacitás várható világszerte. Az elektromos járművek élettartamuk végét elérő akkumulátorainak mennyisége is jelentősen növekszik, és a következő évtizedben becslések szerint több mint 100 millió használt járműakkumulátorral lehet számolni.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Furcsa részlet derült ki a Fehér Házban történt botrányról: csúnya csapdába sétált bele Zelenszkij?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.