A Magyarországon már három üzemmel jelen lévő SK On dél-koreai akkumulátorgyártó vállalat önkéntes elbocsátási programokat vezet be a munkaerő-állomány és a kiadások csökkentése miatt. A cég célja a hatékonyság javítása és a versenyképesség megőrzése a drasztikusan visszaeső elektromos járműpiacon. Frissítés: a cég hazai leányvállalata közölte, hogy a döntés csak a koreai központjukat érinti, Magyarországon nem terveznek hasonló lépést.
Az Európai Bizottság a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) konzultációt kezdeményez, miután Kína szubvenciós eljárást indított az uniós tejipari szereplők ellen. Ezt Peking válaszlépésének tartják, amiért Brüsszel pótvámokat vetett ki az EU-ba importált kínai elektromos autókra.
Az európai autógyártók lemaradásban vannak a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivonásában – figyelmeztetett Thierry Breton, az EU ipari biztosa. Az autógyártókat, akkumulátorgyártókat és szakszervezeteket tömörítő Route35 hálózatnak nyilatkozva Breton kiemeltae Kína jelentős előnyét a megfizethető árú elektromos járművek gyártásában.
Németországban még jobban visszaestek az e-autóeladások, amit az Európa többi nagy piacán felfutó kereslet sem tudott ellensúlyozni.
Az Európai Unió tagállamai valószínűleg támogatják a kínai elektromos járművekre tervezett büntetővámok bevezetését novemberben, ahogy azt a blokk kereskedelmi biztosa, Valdis Dombrovskis ismertette. A magyar kormány ellenzi az intézkedéseket, miközben Kína a szabályok kijátszására készül. Utóbbi ellen Brüsszel egy másik fegyvert is bevethet, amin megint csak veszíthet a magyar gazdaság.
Finnország hétfőn tartózkodott az Európai Unióban a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett ideiglenes vámokról szóló szavazáson – közölte kedden a finn uniós nagykövetség egyik tisztviselője. Az ügy hátterében az áll, hogy az Európai Bizottság tanácsadói szavazást kért az uniós tagállamoktól arról, hogy továbbra is alkalmazzák-e a Kínából importált elektromos járművekre kivetett, jelenleg 37,6%-os vámokat.
Európa és Magyarország éppen csak beinduló akkumulátor-ipara jelentős kihívásokkal néz szembe az elektromos autók értékesítésének globális lassulása miatt. Az SC Insights lítiumakkumulátor-tanácsadó cég szerint a régióban az év eleje óta mintegy 158 gigawattórányi termeléskiépítésre vonatkozó beruházási tervet vontak vissza. Ez főként a lassú fogyasztói felvásárlási kedv és a kínai, Kínában működő cellagyártók által támasztott verseny miatt van így. Az európai piacokat kiszolgáló távol-keleti gyártók is letekerhetik terveiket.
Az Európai Unió tagállamai között egyre nagyobb a bizonytalanság, hogy támogassák-e a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett további vámokat. Brüsszelnek komoly kihívást jelent, hogy támogatást szerezzen eddigi legnagyobb kereskedelmi döntéséhez, mivel Peking széles körű megtorlással fenyegetőzik.
Idén ősztől jelentős változások várhatóak a zöld rendszámtáblák szabályozásában, mivel egy friss kormányrendelet-tervezet alapján a plug-in hibridek (külső töltésű és növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsik) 2024. szeptember 1-jétől már nem kaphatnak zöld rendszámtáblát az első belföldi forgalomba helyezéskor. Ezen túlmenően, a már korábban kiadott zöld rendszámtáblákat is le kell cserélni legkésőbb 2026. november 30-ig – szúrta ki a hvg.hu a friss rendelettervezetet.
Több tízezer elektromos autó áll eladatlanul Németországban, miután azokat a kereslet hiánya miatt nem tudják értékesíteni - mondta el Werner Olle autóipari szakértő a Berliner Zeitungnak.
Európa a kevésbé fejlett technológiájú mikrochipek esetében is korlátozná a kínai termékek beáramlását: az elektromos járműipar ellátásában próbálják megakadályozni az ázsiai ország árudömpingjét. Az Európai Bizottság megkezdi a mikrochip-beszállítók és -vásárlók raportját az régebbi chipek beszállítói láncairól. Az Egyesült Államok januárban már hasonló vizsgálatot kezdett, majd kedden Joe Biden elnök jelentős vámemelést jelentett be a termékekre – derül ki a Politico cikkéből.
Az európai parlamenti képviselők jóváhagyták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új uniós szabályozást. Szemben az eddigi tervekkel, hogy teljesen a hibrid és elektoroms meghajtású autók felé tolják a piacot a lehető legrövidebb időn belül, most az Euro7-es szabályozással mentőövet dobtak a hagyományos motorú járműveknek. Jelentős fordulat ez ahhoz képest, hogy korábban már a teljes betiltást fontolgatták az uniós döntéshozók. Cserébe szigorúan beleszámítják a kibocsátási kvótákba a fékek, a gumikopás és akkumulátorok okozta környezeti terhelést is.
Az elektromos mobilitás globális növekedésével párhuzamosan az elektromos járművek (EV) akkumulátorai iránti igény is egyre növekszik. Ez a kereslet az akkumulátorgyártás jelentős növekedéséhez vezetett: 2030-ra évente több mint öt terawattóra (TWh) óriásgyári kapacitás várható világszerte. Az elektromos járművek élettartamuk végét elérő akkumulátorainak mennyisége is jelentősen növekszik, és a következő évtizedben becslések szerint több mint 100 millió használt járműakkumulátorral lehet számolni.
Kis mértékben módosult a február elején induló, vállalati e-autó beszerzéseket támogató, 30 milliárd forintos keretösszegű pályázati kiírás – hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium.
Csaknem 300 milliárd forint uniós forrás érkezett Magyarországra; a beruházások közül kiemelt forrásmennyiség jut a villamosenergia-hálózat korszerűsítésére, kapacitásbővítésére - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán csütörtökön.
Az OMV új elektromos töltőket telepített a fővárosi Szilágyi Erzsébet fasori és a szegedi Dorozsmai úti töltőállomásán, a készülékek 250 kilowatt (kW) összteljesítményű ultragyors töltők, amelyeken két töltőcsatlakozó áll az autósok rendelkezésére - tájékoztatta a vállalat az MTI-t.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Jack Teixerát 15 év börtönre ítélték.
A Gránit Alapkezelő szakértőivel beszélgettünk.
Elemzők ugyanakkor cáfolják, hogy valóban offenzíva készülődne Zaporizzsjában.
Feltételezhetően gázrobbanás történt.
Kiszámoltuk, mennyivel emelkedhetnek a törlesztőrészletek.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?
Mit tehet a kormány?
Hallgasd meg az előzetest már most!