A 2023-as inflációval szinte megegyező mértékben nőtt az Aldi Magyarország Bt. bevétele tavaly, viszont nem tudott nyereséget termelni - derül ki a friss beszámolóból. Az adófizetési kötelezettségük jóval 20 milliárd forint felett alakult.
Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívünket. Köszönjük!
Magyarország legnagyobb alapterületű Aldi-üzlete nyílik meg hamarosan a XI. kerületi Kondorosi úton, ott ahol pár hete még egy Reál működött. Az üzletláncnak azért kellett távoznia, mert a területnek új tulajdonosa lett, és felmerült egy újabb lakópark építése, de ezt a kerületi önkormányzat megakadályozta.
Az orosz Mere diszkontlánc hamarosan megkezdi magyarországi terjeszkedését. A cég, amely a sallangoktól mentes, spártai diszkontálás modelljével híresült el, viszont úgy fest, nem fukarkodik majd a dolgozói fizetésekkel: 500 ezres nettó bérrel tették ki állásajánlataikat – szúrta ki a Telex.
A 2023-as év egyik fontos meglepetése az amerikai diszkont kereskedők gyenge forgalma volt. Ezt a jelenséget választottam az év sztorijának, ugyanis – sokakkal egyetértve – én sem számítottam erre. Ez a váratlan fejlemény volt az oka annak, hogy a diszkontláncok árfolyamának mélyrepülését figyelhettük meg tavaly a tengeren túli részvénypiacokon így azok a befektetők, akik múltbeli tapasztalataikra támaszkodva, biztonsági játékosként ilyen cégekbe koncentrálták pozícióikat, végül nagy veszteségeket szenvedtek el.
Megtévesztően kommunikálta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt., hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH Versenytanácsa ezért 90 millió forint bírságot szabott ki. A Lidl reagált a büntetésre.
Tavaly novemberben elmúltak azok az idők, amikor az élelmiszerek áremelkedése meghaladta a teljes hazai inflációét, és év végére elértük azt is, hogy a szupermarketek, diszkontok teljes kínálatának árát se az élelmiszerek húzzák felfelé.
Az ukrán központi bank csütörtöki ülésén arról döntött, hogy nem változtat az alapkamaton, ami így továbbra is 15 százalék.
Az Aldi megnyerte a brit legfelsőbb bíróságon azt a védjegypert, amelyet a Thatchers nevű italgyártó indított a diszkont ellen. A vád az volt, hogy a diszkont lemásolta az egyik terméküket, egy almabort - írja a Retail Gazette.
Bár az élelmiszerek inflációja még mindig meghaladja a teljes magyar áremelkedés ütemét, az üzletek átlagos drágulása - amit az emberek a leginkább éreznek a pénztárcájukon - már szépen belesimult a nagy átlagba. Ebben benne van a háztartási termékek, piperék, de a boltban vásárolt alkohol árának változása is.
A Lidl import húsai körül kirobbant botrány ismét előtérbe helyezte az import élelmiszerek kérdéskörét. A helyzet azért nem drámai, a Pénzcentrum által megkérdezett, Magyarországon működő élelmiszerláncok 50-90 százalékban hazai forrásból szerzik be az élelmiszereket és egyik boltnál sem billen az import irányába a mérleg.
Júliusban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom éves bázison, bár ez a mérséklődés kisebb, mint korábban. Ami ugyanakkor aggasztó, hogy havi összevetésben is visszaesést mért a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Ez azért nagy baj, mert hiába szelídül az infláció és indulnak emelkedésnek a reálbérek, a kiskereskedelem visszapattanása egyelőre várat magára.
Az orosz olajipari nagyvállalat, a Lukoil engedélyt kér az orosz hatóságoktól, hogy részvényeinek legfeljebb 25 százalékát visszavásárolhassa külföldi befektetőktől, mégpedig 50 százalékos diszkonttal - írja az Interfax hírügynökségre hivatkozva a Reuters.
Az ALDI nagyot lépett a hazai kiskereskedelmi láncok rangsorában tavaly és sok vevőt sikerült elcsábítaniuk a hiper- és szupermarketek mellett más diszkontoktól is. Az árstop nekik is komoly veszteséget jelentett, de folytatják a hazai fejlesztéseket, és terjeszkedni is szeretnének. Több városban szívesen nyitnának üzleteket, akár a meglévők mellett is. A cég terveiről kérdeztük Bernhard Haidert, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatóját.
200 forint közelébe zuhantak a dinnyeárak az élelmiszerdiszkontokban - írja az Infostart.
A diszkontok 30% körüli mértékben növelték a forgalmukat tavaly, miközben a hiper- és szupermarketek fele ekkora bővülést sem tudtak elérni. Van olyan külföldi lánc, amelyiknek csak nagyon szerény mértékben emelkedett az árbevétele, ami azt jelenti, hogy volumenben (eladott mennyiségben) náluk drasztikus a visszaesés. A hazai cégek kifejezetten gyenge évet zártak, ami nem csoda a kevéssé mérethatékony működés és a magas árak miatt. Az évtizedek óta nem látott infláció közepette olyan gyorsan alakulnak át a fogyasztói szokások, amit még a Covid-válságot a hátunk mögött hagyva is nehéz volt elképzelni. Mostanra az is világossá vált, hogy egyrészt a kiskereskedelmi láncok nem emeltek szükségtelenül árakat (nincs "profitinfláció" a kereskedelemben), másrészt az előbbi következményeképp nem volt "extrapofit" sem a rendszerben, amire hivatkozva a kabinet megemelte tavaly a különadót. Az évtizedek óta nem látott drágulás okai sokkal mélyebben gyökereznek: az ár-bér spirálban, a forint vesszőfutásában, a megemelt különadókban, az energiaválságban, a magyar gazdaság és az élelmiszeripar versenyképtelenségében, amit egyáltalán nem fog javítani, ha a kormány kiszorítósdija sikerrel jár. Sőt, attól függően, hogy melyik lánc dobja be a törölközőt, még egy árrobbanás áll előttünk.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Mennyire játszik fontos szerepet egy vállalat reputációjában a vezetőjének piaci megítélése?
"Tegnap azt mondtad, majd holnap" – Nike.
A keddi kamatdöntésről és a jegybank frissített növekedési előrejelzéséről Németh Dávidot kérdeztük.
Pedig a németekkel egy platformon vagyunk.