Kína szubvencióellenes vizsgálatot indított az EU sertéshús-behozatala ellen, ami az első ellenintézkedés egy esetleges kínai-európai kereskedelmi háborúban. A vizsgálatra azt követően került sor, hogy az EU magas vámokat vetett ki a kínai elektromos járművekre
Az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, amire Peking célzott megtorló intézkedésekkel válaszolhat. A kínai reakció várhatóan mezőgazdasági termékeket és szeszes italokat érint majd, elkerülve a kereskedelmi háború eszkalációját – számolt be a HVG.
A kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta és élesen bírálta az Európai Uniónak a kínai elektromos autógyártókra vonatkozó büntetővám-tervezetét, egyben ellenintézkedéseket ígért.
Az Európai Bizottság jelentős büntetővámokat vetne ki a Kínából importált elektromos autókra, ami gyártónként eltérő mértékű lenne. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a döntésre reagálva elmondta, hogy szerinte a protekcionizmus nem megoldás és a szabad piaci versenyt kellene támogatni - derül ki az NGM közleményéből.
Az Európai Bizottság bejelentette, hogy büntetővámokat vet ki a Kínából érkező elektromos autókra. Az intézkedés mögött az áll, hogy Kína mesterségesen tartja alacsonyan az e-autók árát tiltott állami támogatások révén. A döntést leginkább a német kormány és a német gyártók ellenezték, akik magas kitettségük miatt megtorlástól tartanak. A déli órákban ezt követően több nagy európai autógyártó részvényei is mínuszban van, miután a befektetők már a döntés lehetséges negatív hatásait árazzák.
Az Európai Bizottság megállapította, hogy az akkumulátoros elektromos járművek értéklánca Kínában tisztességtelen támogatásokból részesül, ami veszélyt jelent az uniós BEV-gyártókra. Brüsszel ezért a legnagyobb kínai cégekre büntetővámokat vet ki. Sokan lobbiznak, hogy az akkumulátorgyártók esetében is tegyen hasonló lépést az EU. Magyarország sem az e-autók, sem a cellagyártók esetében nem támogatja a brüsszeli keménykedést.
Az Európai Bizottság szerdán jelentheti be, hogy büntetővámokat ki a Kínából importált e-autókra. A jövő hónaptól várhatóan 25 százalékos plusz terhet kell fizetni a behozatalkor, ami évente több mint 2 milliárd eurót hozhat az EU költségvetésébe. A Franciaország és Spanyolország által támogatott döntés azon aggodalmak közepette született, hogy a kínai elektromos járművek árát mesterségesen tartja alacsony Peking tiltott állami támogatásokkal. A magyar és a német kormányok ellenezték a leghangosabban a vámok kivetését.
Az Európai Unió a hírek szerint arra készül, hogy vámokat vet ki a kínai elektromos autókra, a hivatalos bejelentés a következő két hétben várható. Peking válaszul egyre több megtorló lépést lengetett be, de valójában az e-autóimport esetében már csak az új behozatali terhek mértéke a kérdéses. A Portfolio úgy tudja, hogy 30-70 százalék között lehet az új vámtétel, ami így is elmarad az EU-t lépéskényszerbe hozó, múlt héten bejelentett amerikai 102,5 százalékos tételekhez képest.
Kína jelezte, hogy az USA és az EU által bevezetett kereskedelmi korlátozások megtorlásaként dömpingellenes vizsgálatot indít az európai és amerikai vegyianyag-behozat területén. A kereskedelmi minisztérium vasárnap bejelentette, hogy vizsgálja a fogyasztói elektronikai és autóiparban széles körben használt hőre lágyuló polioximetilén-kopolimer behozatalát az EU-ból, az Egyesült Államokból, Japánból és Tajvanról.
Állami vezetők mellett Nagy Márton a német autóipar vezetőivel is egyeztetett Berlinben, ahol kiemelték, hogy a protekcionizmus nem megoldás az európai gazdaság bajaira, így például nem támogatják a kínai autókkal szembeni büntetővámok bevezetését.
Magyarország világossá tette Bulgária számára, hogy megvétózza az ország schengeni tagságát, ha huzamosabb ideig fenntartja a földgáz szállítására vonatkozó büntetővámot – mondta a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalára szombaton feltöltött videóban.
Volker Wissing német közlekedési miniszter arra figyelmeztetett, hogy a német gazdaságban súlyos következményekkel járhat, ha az Európai Unió további importvámokat vet ki a Kínában gyártott elektromos járművekre. Wissing hangsúlyozta a nyitott piacok fontosságát, és kijelentette, hogy bár az egyenlő versenyfeltételek biztosítása kulcsfontosságú, a támogatások és adók nem használhatók e cél elérésének módszereként – számolt be a Bloomberg.
Kína aligha fogja feloldani az ausztrál szénimportra kivetett büntetővámokat, pedig az országot jelentős mértékben sújtja az energiaválság, amelyre a szén jelentené a megoldást. Kína azután sújtotta büntetővámokkal az ausztrál importot, hogy a szigetország a koronavírus eredetének kivizsgálását sürgette.
Az Airbus szerint az Egyesült Államoknak mintegy 2 milliárd dollárral csökkentenie kellene az Európai Unió egyes termékeire kivetett büntetővámjait.
Úgy tűnik, a nagy repülőgépgyártók, az Airbus és a Boeing állami szubvenciójával kapcsolatos vita kezd eldurvulni, az amerikaiak után az európaiak is magas büntetővámokkal fenyegetnek.
Az Airbus európai repülőgépgyártó álláspontja szerint az Egyesült Államok jogalap nélkül akar büntetővámot kivetni európai uniós termékekre az Airbusnak nyújtott uniós támogatás ürügyén - közölte Rainer Ohler, a toulouse-i székhelyű Airbus szóvivője.
Sokáig nem sikerült kilőni.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.
A szintetikus kövek mindent felforgatnak.