Brüsszel 45%-os vámja után: Kína meglepő válaszlépésre készül

Brüsszel 45%-os vámja után: Kína meglepő válaszlépésre készül

Kína szerint az Európai Unió külföldi támogatásokra vonatkozó szabályozása kereskedelmi és befektetési akadályt jelent, ami újabb vitát szít a két fél közötti kereskedelmi konfliktusban. A pekingi Kereskedelmi Minisztérium csütörtökön nyilvánosságra hozott vizsgálati eredményei szerint az EU szabályozásának „szelektív végrehajtása” különösen aggasztó.

Az EU újabb mélyütést visz be a kínai cégeknek, magyar beruházások is veszélyben

Az EU újabb mélyütést visz be a kínai cégeknek, magyar beruházások is veszélyben

Brüsszel szigorítaná a kínai vállalatokra vonatkozó szabályozást, hogy megvédje az európai cégeket és elősegítse a tiszta technológiák fejlődését. Az új tervek szerint a kínai cégeknek európai gyárakat kellene létrehozniuk, és meg kellene osztaniuk technológiai tudásukat, ha uniós támogatásokat szeretnének igénybe venni. Magyar beruházásokat is sújthat az uniós keménykedés.

Mentőövet dobnának a Volkswagennek, a Stellantis figyelmeztetést adott ki

Mentőövet dobnának a Volkswagennek, a Stellantis figyelmeztetést adott ki

A Volkswagen németországi üzemeinek megőrzéséért összefognak a tartományok, valamint a berlini kormány is segítséget ajánlott fel. A Stellantis autóipari konszern pedig figyelmeztet, hogy az EU ne adjon le e-autós ambícióiból, mégha válságban is van a szektor.

Kína békülne az EU-s sorozás után

Kína békülne az EU-s sorozás után

Li Csiang kínai miniszterelnök és Charles Michel, az Európai Tanács elnöke találkozót tartott, amelyen a kínai vezető hangsúlyozta az EU és Kína közötti kapcsolatok fontosságát, valamint reméli, hogy tárgyalhatnak a büntetővámokról. Bízik egy objektív és racionális uniós Kína-politika kialakításáról megállapodásban. A megbeszélés során érintették a gazdasági együttműködés lehetőségeit és a globális kihívások kezelésének módjait is.

A gázzal fűtőket nyugtatta Szijjártó Péter

A gázzal fűtőket nyugtatta Szijjártó Péter

Magyarországot nem érinti az orosz földgáz ukrajnai tranzitjának várható leállítása, hiszen mára hazánk ellátása döntően a Török Áramlat nevű vezetéken keresztül zajlik - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A tárcavezető a magyar-szerb gazdasági vegyes bizottság ülését követő sajtóértekezleten arról számolt be újságírói kérdésre válaszolva, hogy az ukrajnai földgázszállítások valószínűsíthető felszámolása nem érinti hazánkat, mivel annak idején Szerbiával, Bulgáriával és Törökországgal "rendkívül bátor döntést" hoztak a Török Áramlat vezeték megépítéséről.

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Az Európai Unió úgy döntött, büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra, válaszul a versenytorzító kínai állami támogatásokra, amelyekkel a távol-keleti ország saját autóiparát erősítette az elmúlt években. Ez a lépés nem minden európai szereplőre hat egyformán, és fennáll annak a lehetősége, hogy megegyezés helyett kereskedelmi háború robban ki az EU és Kína között. Ez pedig egy még súlyosabb döntéshez vezethet, a kibocsátáscsökkentési célok módosításához.

Drágábbak lesznek az autók az EU-s büntetővámok miatt? Megszólaltak a gyártók

Drágábbak lesznek az autók az EU-s büntetővámok miatt? Megszólaltak a gyártók

Az Európai Unió pénteken döntött a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetendő vámokról, ám az autógyártók szerint ez rövid távon nem eredményez majd árváltozást az érintett modellek esetében. A tagállamok szavazása után bevezetni tervezett intézkedés hatásait egyelőre óvatosan kezelik a gyártók.

Az EU drasztikus fegyvert vetett be Kína ellen, de ez még csak a figyelmeztető lövés

Az EU drasztikus fegyvert vetett be Kína ellen, de ez még csak a figyelmeztető lövés

Az Európai Unió kínai elektromos autókra kivetett büntetővámjai komoly gazdasági és geopolitikai hatásokkal járhatnak. Bár a döntés célja a pekingi állami támogatások által torzított verseny elleni védekezés, a vámok hatása messze túlmutat az árak növekedésén: veszélyeztetheti az EU elektromos járműiparát és a 2035-re kitűzött kibocsátáscsökkentési célokat is. Ráadásul nem véletlen, hogy a német és magyar kormányok ellenálltak a lépésnek, az autógyártók, különösen a németek, súlyos kihívások elé néznek Kína nélkül. Borítékolható, hogy az EU mindent megtesz majd az európai vállalatok támogatására, míg Peking nincs olyan helyzetben, hogy keménykedjen az államszövetséggel. A legvalószínűbb egy kompromisszumos megállapodás lesz, addig pedig haladékot kaptak az uniós cégek a zöld átállásra.

Máris kiderült egy fontos kormánydöntés: Magyarország nemmel szavaz pénteken Brüsszelben a kínai büntetővámokra

Máris kiderült egy fontos kormánydöntés: Magyarország nemmel szavaz pénteken Brüsszelben a kínai büntetővámokra

Magyarország nemmel fog szavazni a kínai elektromos autógyártókra kivetendő EU-s büntetővámokra a pénteki brüsszeli tanácsülésen – jelentette be Geszten a kihelyezett kormányülés utáni tájékoztatón Szijjártó Péter. A külgazdasági és külügyminiszter bejelentése megelőzte a 14:30-kor kezdődő Kormányinfót, amelyről külön élő hírfolyamban tudósítunk majd.

Már pénteken letörhetik Brüsszelben a német és a magyar kormányok ellenállását

Már pénteken letörhetik Brüsszelben a német és a magyar kormányok ellenállását

A francia elnök, Emmanuel Macron közel áll ahhoz, hogy keresztülvigye az Európai Unió első valódi, Kínával szembeni valódi keménykedését az elektromos járművek importjára kivetendő vámokról. A német kancellár, Olaf Scholz, valamint Orbán Viktor magyar miniszterelnök kormánya is igyekezett megakadályozni Brüsszel döntését, de nem sikerült a tagállam többségét maguk mögé állítaniuk. A döntésről már pénteken szavazhatnak a tagállamok.

A 22-es csapdája miatt egy egész ipari szegmens dőlhet be az EU-ban

A 22-es csapdája miatt egy egész ipari szegmens dőlhet be az EU-ban

Az Európai Unió festékgyártói komoly aggályokat fogalmaztak meg a kínai titán-dioxid (TiO2) exportjára bevezetett dömpingellenes vámok kapcsán. A júliusban bevezetett, akár 39,7%-os vámok súlyosan veszélyeztethetik a kisebb gyártók fennmaradását, és a nagyobb vállalatokat is arra kényszeríthetik, hogy termelésüket az EU-n kívülre helyezzék át. Sokak szerint viszont a vámok nélkül a megmaradt EU-s festékgyártókat is megsemmisítheti a kínai dömping – számolt be a Financial Times.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Még idén átadják Budapest legújabb bevásárlóközpontját
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.