A Debrecen közelében épülő BMW gyár sarkánál tervezik felépíteni az új közlekedési múzeumot, amelyet a Lázár János vezette Építészeti és Közlekedési Minisztérium irányít – írja a Népszava.
Jól halad a debreceni BMW-gyár mellett épülő vasútfejlesztési beruházás. A V-Híd Zrt. kivitelezésében megvalósuló projekt során felújítják a nyomvonalat és bizonyos szakaszokon második vágányt is kiépítenek - írja a Magyarépítők. A lap képeken mutatta be, hogy haladnak a munkálatok.
A BMW debreceni beruházásának jelentős növeléséről döntött, amely így a magyar gazdaságtörténet valaha volt harmadik legnagyobb beruházása lesz - jelezte péntek délutáni Facbeook-bejegyzésében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Nem sokkal később élő videóban jelentette be a tárcavezető a részleteket.
Szerda délelőtt élő közvetítés indult Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Facebook-oldalán a debreceni BMW-gyár alapkőletételéről. Az 1 milliárd eurós beruházás eredményeként a tervek szerint évente 150 ezer gépkocsit állítanak majd elő a gyárban.
A válság ellenére a tavalyi volt a magyar gazdaság legsikeresebb éve a rendszerváltást követő időszakban, ráadásul idén számos építkezés megkezdődik, illetve lezárul, köztük a BMW új debreceni gyáráé is, így a 2022-es év még jobbnak ígérkezik - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Debrecenben.
Ma délelőtt fontos sajtótájékoztatóra került sor Debrecenben, amely során az üzem igazgatója, Michele Melchiorre kijelentette, a koronavírus-járvány miatt néhány hónapot csúszik csupán a BMW-gyár megépítése.
A koronavírus-járvány okozta válság borzasztóan nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart, amely korábban nem tapasztalt kihívásokkal szembesült egyik pillanatról a másikra. Történik mindez egy olyan időszakban, amikor az új technológiákra történő átállás, a szigorú előírásoknak történő megfelelés már eleve hatalmas költségeket emészt fel. A gyártóknak nincs sok választása, mindenáron költséget kell csökkenteniük úgy, hogy közben a kutatás és fejlesztésen nem spórolhatnak, feltéve, hogy versenyben akarnak maradni. Ezek az iparági folyamatok vezettek most oda, hogy a debreceni BMW-gyár felépítésének elhalasztásáról döntöttek Németországban. A mostani híradások szerint durván egy éves csúszás várható, de lényeges megjegyezni, hogy ezt az időintervallumot érdemben befolyásolja majd az autók iránt mutatkozó kereslet, a jövővel kapcsolatos várakozások.
A BMW továbbra is elkötelezett az új, magyarországi gyáregységével szemben – jelentette ki a vállalat hivatalos reakciójában azzal a hírrel kapcsolatban, hogy a márka debreceni üzemének építését elhalasztják. Ugyanakkor kiemelték azt is, hogy a jelenleg kialakult koronavírus járványhelyzet feltételezéseik szerint hatással lesz a debreceni építkezési munkálatokra, így azok lelassulhatnak.
A koronavírus váratlan megjelenése és gyors terjedése borzasztóan nehéz helyzete hozta a globális járműipart egy már eleve kihívásokkal teli időszakban. Az autóeladások drámai zuhanása, a beszállítói láncok megszakadása és a dolgozók egészségének megőrzése érdekében hozott döntések korábban soha nem tapasztalt helyzetet idéztek elő az iparágban. Ráadásul a rendelkezésre álló, kilábalásra vonatkozó lehetésges forgatókönyvek sem adnak okot az optimizmura rövidtávon. Csődhullámtól és sok tízezres elbocsátásoktól ugyanakkor nem kell tartani a magyar autóiparban, az viszont, hogy a BMW debreceni gyára a tervezett formában és időzítéssel nem fog megépülni, szinte biztosra vehető a Top Tier Consultants várakozásai szerint.
A Market Építő Zrt. telepíti a debreceni BMW-gyár felvonulási létesítményeit, a megbízás az építési konténerváros felépítéséről szól, vagyis a terület ideiglenes víz-és szennyvíz hálózatának biztosítását, valamint az építési térvilágítást, az építési energiaellátást és az aszfaltozott építési utakat is magába foglalja - szerepel a Market közleményében.
A BMW bejelentette: tavasszal kezdődik a debreceni gyárának építése.
Új állomásépületet hoznak létre az épülő BMW-gyárnak is otthont adó Macs Ipari Park Állomáson, írja a Magyar Nemzet, a lap szerint a Debrecenhez közeli ipari parkhoz vezető vasúti pályán pedig nagyobb sebességgel haladhatnak a vonatok.
A debreceni BMW autógyár építési munkálatai megkezdődhetnek - jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kedden, amikor a városban aláírták az infrastrukturálisan előkészített terület adásvételi szerződését, és ezzel a beruházási terület a BMW Group tulajdonába került.
Önkormányzati tulajdonba került Debrecenben a leendő BMW autógyárnak is helyet adó északnyugati gazdasági övezet 400 hektáros területe, tájékoztatott a városháza sajtóirodája.
Elkezdődött a debreceni BMW-gyár területének előkészítése, melynek során jelenleg a város által korábban megvásárolt 400 hektárnyi terület tereprendezése zajlik. A munkálatokról több kép is napvilágot látott, az alábbiakban ezeket mutatjuk be.
Nagyot szólt a Handelsblatt vasárnapi cikke, amelyben arról írtak részletesen, hogy a sokasodó kihívások hatására megszorításokra kényszerül a Daimler és a BMW, amelyek a magyarországi gyártókapacitásaik bővítésére, kiépítésére is kedvezőtlenül hathatnak majd. A sztori kapcsán, amely a Portfolion jelent meg először idehaza, számos anyagot írtunk, amelyek legfontosabb megállapításait alábbi videónkban foglaltuk össze.
Kihirdette a kormány a közlönyben azt is, hogy kiknek nem kell jövőre extraprofitadót fizetnie.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A volt ukrán főparancsnok is megszólalt a kialakult helyzetről.
Határozott nemzetközi fellépést sürget az ukrán elnök.
Jelentős késéseket okoz az időjárás.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?