Rózsa Tamás

Rózsa Tamás

ügyvezető igazgató , Top Tier Consultants

Rózsa Tamás a Top Tier Consultants stratégiai tanácsadócég ügyvezető igazgatója. Közel 20 éves járműipari tanácsadói tapasztalattal rendelkezik, elsősorban szervezeti és termelési hatékonyságjavítás területén, növekedési stratégiák kialakításában és az ehhez kapcsolódó vállalati felvásárlásokban. Korábban 10 évet dolgozott a Roland Berger Járműipari Kompetenciaközpontjában Projektvezetőként Detroitban, egy évet Kínában és számos európai országban, mint Németország, Franciaország, Egyesült Királyság és a KKE régióban Csehország, Románia, Magyarország. Egyetemi MBA diplomát szerzett az Egyesült Államokbeli Case Western Reserve Universityn.
Cikkeinek a száma: 8
Az elektromos autózás sötét oldala: csúnyán lemaradhat az átállásban a régió és Magyarország

Az elektromos autózás sötét oldala: csúnyán lemaradhat az átállásban a régió és Magyarország

Nagy téttel fogad Európa az autóipari elektromos átállásra, azonban a benzines és dízeles autók értékesítésének 2035-re kitűzött betiltása eltérő mértékben érinheti a különböző EU-s piacokat. Amíg az észak- és nyugat-európai piacok jobban pozícionáltak a növekvő EV-értékesítésre, addig Közép-Kelet-Európában egészen más piaci viszonyok uralkodnak, így megfelelő támogatások nélkül az európai autópiacon jelentős eltolódásra lehet számítani az előbbiek javára - derült ki a Top Tier Consultants legfrissebb előrejelzéséből.

Időzített bomba ketyeg az európai autóiparban, gyárbezárások jöhetnek

Időzített bomba ketyeg az európai autóiparban, gyárbezárások jöhetnek

Jelentős változásokon megy keresztül az autóipar, elsősorban az elektromos autók gyártására való átállás miatt, azonban számos egyéb tényező is nehezítette a szektor helyzetét az elmúlt években. Ezeknek a változásoknak a hatása a Top Tier Consultants legfrissebb elemzése szerint a munkaerőpiacon is jelentkezni fog, elsősorban a beszállítókat érintve negatívan. Az átalakuló piaci környezet miatt a kapacitások újratervezése sem maradhat el, ami végső soron az európai gyártási kapacitások leépítését hozhatja el. Szerencsére azonban a hazai üzemek helyzete biztosnak tűnik, inkább Nyugat-Európában várhatók gyárbezárások - a Ford például már lépett is.

50 millió autó tűnt el nyomtalanul - Mi történt itt?

50 millió autó tűnt el nyomtalanul - Mi történt itt?

Az elmúlt évek egymást követő válsághelyzetei nagyon érzékeny ponton kapták el az autóipart. Az elektromos hajtásra való átállással gyökeresen megváltozik a szektor helyzete, és a komoly kihívást jelentő technológiai váltás mellé jött még a Covid-válság az ellátási láncok akadozásával és a chiphiánnyal, majd később a háború és az energiaválság, a globálisan elszálló inflációról és az egyéb makrogazdasági problémákról már nem is beszélve. Az említett tényezők miatt az elmúlt években nagyon nehéz volt előre jelezni az autóipar helyzetének alakulását, mostanra viszont kezd kitisztulni a kép - bár sajnos nem sok jóval kecsegtet. Ezt mutatja a Top Tier Consultants legfrissebb előrejelzése, amely a járvány előtti utolsó prognózishoz képest 2030-ig 50 millióval kevesebb eladott autóval számol az európai piacon.

Nyersanyagár-robbanás sújtja az autóipart: a következő hónapok sokak számára kritikusak lehetnek

Nyersanyagár-robbanás sújtja az autóipart: a következő hónapok sokak számára kritikusak lehetnek

Az autóiparban kiemelten használt nyersanyagok világpiacai ára átlagosan közel 40 százalékot drágult hat hónap leforgása alatt, a kedvezőtlen folyamat negatív hatása ugyanakkor még csak most kezd látványos lenni a hazai autóipari beszállítók számára. A legfrissebb adatok és a Top Tier Consultants előrejelzései alapján a következő hat hónap kritikus is lehet több iparági szereplőnek.

Elképesztő feltámadás után sorsdöntő hónapok előtt áll az autóipar - Több tucat magyar beszállító van csődveszélyben

Elképesztő feltámadás után sorsdöntő hónapok előtt áll az autóipar - Több tucat magyar beszállító van csődveszélyben

Az alábbi cikkemben a legfrissebb adatok és a Top Tier Consultants előrejelzései alapján értékelem a járműipar rövid- és középtávú kilátásait és azt, hogy a magyarországi beszállítói kör működésére milyen hatással lehet a koronavírus-járvány. Véleményünk szerint a globális autóeladások vártnál gyorsabb felpattanása jótékony hatással lehet a hazai járműipar szereplésére. Ugyanakkor tekintettel kell lenni arra is, hogy több negatív kockázat azonosítható a piacon, amelyek növelik egy W-alakú kilábalás valószínűségét. Ez utóbbi forgatókönyv bekövetkezése különösen annak a több tucat kisebb hazai autóipari beszállítónak jelentene problémát, amelyek már most is csődveszélyben vannak.

Látjuk előre, megroppan az európai autógyártás, Magyarország csillaga viszont fényesebben ragyoghat

Látjuk előre, megroppan az európai autógyártás, Magyarország csillaga viszont fényesebben ragyoghat

Az alábbi cikkemben a legfrissebb adatok és a Top Tier Consultants előrejelzései alapján értékelem a járműipar rövidtávú kilátásait és azt, hogy a magyarországi beszállítói kör mitől és hogyan fogja tudni az európai piacot felülteljesíteni. Véleményünk szerint ugyanis a hazai beszállítók a koronavírus-válságból megerősödve kerülhetnek ki, de fontos hangsúlyozni, ez nem egyfajta adottság, hanem az előrelátóak és az ezért keményen megdolgozó vállalatok lehetősége.

A koronavírus nehéz helyzetbe hozza a magyar autóipart – A BMW-gyár megépülése éveket csúszhat

A koronavírus nehéz helyzetbe hozza a magyar autóipart – A BMW-gyár megépülése éveket csúszhat

A koronavírus váratlan megjelenése és gyors terjedése borzasztóan nehéz helyzete hozta a globális járműipart egy már eleve kihívásokkal teli időszakban. Az autóeladások drámai zuhanása, a beszállítói láncok megszakadása és a dolgozók egészségének megőrzése érdekében hozott döntések korábban soha nem tapasztalt helyzetet idéztek elő az iparágban. Ráadásul a rendelkezésre álló, kilábalásra vonatkozó lehetésges forgatókönyvek sem adnak okot az optimizmura rövidtávon. Csődhullámtól és sok tízezres elbocsátásoktól ugyanakkor nem kell tartani a magyar autóiparban, az viszont, hogy a BMW debreceni gyára a tervezett formában és időzítéssel nem fog megépülni, szinte biztosra vehető a Top Tier Consultants várakozásai szerint.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.