Célegyenesbe ért az M6-os autópálya zárószakaszának fejlesztése. Jelenleg a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás zajlik, így hamarosan teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala és egyben újabb autópályán érhetjük el Horvátországot - írja a Magyar Építők.
Fontos és megfontolandó állításokat tett Surányi György az autópálya-vitában, amelyre érdemes az államháztartás szempontjából is válaszolni. A szerző egy olyan – az osztrák autópálya üzemeltetéshez hasonló – alternatívát javasol az autópályák fenntartására és működtetésére, amely véleménye szerint egyben az államadósságot is csökkentené mintegy 2000 Mrd forinttal. A javaslat szerint egy 100%-ban állami vállalat részére kellene az autópályák egy részét apportként átadnia az államnak, a fennmaradó részt pedig hitelből vásárolná meg ez a vállalat. Az így befolyó bevételből az állam mintegy 2000 Mrd forint adósságot tudna törleszteni, valamint a mindenkori folyó hiány is 0,5 százalékponttal kisebb lehetne a kamat- és a fenntartási költségek csökkenése miatt. Első pillantásra csábító a lehetőség az államkassza számára, örömmel társulna bármilyen kormány egy ilyen kedvező pénzügyi megoldáshoz. Közelebbről megvizsgálva a felvetéseket sajnos kiderül, a szerző kockázatos alapokra építi a koncepcióját.
Elkészült az M7-es autópálya és a 710. sz. főút csomópontja, amit hivatalosan november 29-én, pénteken adnak át. Az új csomópontnak köszönhetően kevesebb lesz a torlódás az M7-esen, a Balatonnál - derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium satóközleményéből.
Egy hónapig csak éjjel lehet átkelni az Olt völgyén.
Sokkal nagyobb lehet a tét, mint azt eddig sejteni lehetett.
Egri Gábort, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökét kérdeztük.
Egri Gábort, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökét kérdeztük.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.