Tízéves közútfejlesztési programot indít a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - mondta el a Világgazdaságnak a cég vezérigazgatója. Az interjúban az is szóba került, mikor indulhat el az M1-es és az M7-es autópálya bővítése, milyen ütemezéssel tervezik a többi felújítást, és mindez mekkora összegből valamint milyen hitelekből valósulhat meg.
Célegyenesbe ért az M6-os autópálya zárószakaszának fejlesztése. Jelenleg a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás zajlik, így hamarosan teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala és egyben újabb autópályán érhetjük el Horvátországot - írja a Magyar Építők.
Fontos és megfontolandó állításokat tett Surányi György az autópálya-vitában, amelyre érdemes az államháztartás szempontjából is válaszolni. A szerző egy olyan – az osztrák autópálya üzemeltetéshez hasonló – alternatívát javasol az autópályák fenntartására és működtetésére, amely véleménye szerint egyben az államadósságot is csökkentené mintegy 2000 Mrd forinttal. A javaslat szerint egy 100%-ban állami vállalat részére kellene az autópályák egy részét apportként átadnia az államnak, a fennmaradó részt pedig hitelből vásárolná meg ez a vállalat. Az így befolyó bevételből az állam mintegy 2000 Mrd forint adósságot tudna törleszteni, valamint a mindenkori folyó hiány is 0,5 százalékponttal kisebb lehetne a kamat- és a fenntartási költségek csökkenése miatt. Első pillantásra csábító a lehetőség az államkassza számára, örömmel társulna bármilyen kormány egy ilyen kedvező pénzügyi megoldáshoz. Közelebbről megvizsgálva a felvetéseket sajnos kiderül, a szerző kockázatos alapokra építi a koncepcióját.
Elkészült az M7-es autópálya és a 710. sz. főút csomópontja, amit hivatalosan november 29-én, pénteken adnak át. Az új csomópontnak köszönhetően kevesebb lesz a torlódás az M7-esen, a Balatonnál - derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium satóközleményéből.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Szekeres Viktor beszélt a terveikről.
Mutatjuk a fontosabb tőzsdék nyitvatartását.
Márkus Gergellyel, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managerével beszélgettünk.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?