Kiderült, mikor kezdődhet el az M1-es és M7-es autópályák bővítése

Kiderült, mikor kezdődhet el az M1-es és M7-es autópályák bővítése

Tízéves közútfejlesztési programot indít a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - mondta el a Világgazdaságnak a cég vezérigazgatója. Az interjúban az is szóba került, mikor indulhat el az M1-es és az M7-es autópálya bővítése, milyen ütemezéssel tervezik a többi felújítást, és mindez mekkora összegből valamint milyen hitelekből valósulhat meg.

Varga Mihály: Surányi György autópálya-koncepciója kockázatos

Varga Mihály: Surányi György autópálya-koncepciója kockázatos

Fontos és megfontolandó állításokat tett Surányi György az autópálya-vitában, amelyre érdemes az államháztartás szempontjából is válaszolni. A szerző egy olyan – az osztrák autópálya üzemeltetéshez hasonló – alternatívát javasol az autópályák fenntartására és működtetésére, amely véleménye szerint egyben az államadósságot is csökkentené mintegy 2000 Mrd forinttal. A javaslat szerint egy 100%-ban állami vállalat részére kellene az autópályák egy részét apportként átadnia az államnak, a fennmaradó részt pedig hitelből vásárolná meg ez a vállalat. Az így befolyó bevételből az állam mintegy 2000 Mrd forint adósságot tudna törleszteni, valamint a mindenkori folyó hiány is 0,5 százalékponttal kisebb lehetne a kamat- és a fenntartási költségek csökkenése miatt. Első pillantásra csábító a lehetőség az államkassza számára, örömmel társulna bármilyen kormány egy ilyen kedvező pénzügyi megoldáshoz. Közelebbről megvizsgálva a felvetéseket sajnos kiderül, a szerző kockázatos alapokra építi a koncepcióját.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.