Az európai nagyvárosokban egyre nő a carsharing szolgáltatások népszerűsége, főleg a fiatal felnőttek körében. A saját jármű fenntartási díjainak megtakarításán túl környezetvédelmi szempontok miatt is egyre többen választják a közösségi autózást. Egyelőre a legnagyobb számban rövidebb városi utakra veszik igénybe a szolgáltatást a felhasználók, de a nagyobb vidéki utazások, a reptéri transzferek száma is egyre nő – tudta meg a Portfolio a piacvezető wigo carsharing vezérigazgatójától.
A Magyar Suzuki autósok körében elvégzett kutatásából többek között kiderült, hogy tízből négy autós változtat a vezetési szokásain télen és az időtől teszi függővé, hogy gyakrabban, vagy ritkábban használja-e a járművét. Jó hír, hogy az elmúlt évek közlekedésbiztonsági kampányainak is köszönhetően a sofőrök nagy része téli gumival közlekedik többnyire már novembertől.
A Mol Limo új díjazást vezetett be, a közösségi autómegosztó új díjszabási rendszerében a bérlés díját ezentúl az eltelt idő helyett elsődlegesen a megtett út határozza meg, a percdíjak ezáltal kedvezőbbé váltak, olvasható a vállalat közleményében. Emellett a biztonság növelését szolgálja, hogy a kötbér ittas vezetés esetén 350 000 forintra nőtt.
Németország három hónapra tervezett kísérlete a szuperolcsó tömegközlekedéssel augusztus végén véget ér, de az utasok szeretnék, ha a kormány meghosszabbítaná az intézkedést - írja a Bloomberg.
A Share Now autómegosztó és az Inspira Research közös, reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy Budapesten a carsharing iránt érdeklődők száma kellően magas ahhoz, hogy kiindulópontja legyen a felhasználószám további bővülésének.
Az elmúlt héten mi is írtunk róla, hogy a korábbi tervektől eltérően - miszerint új lakásonként minimum 1,5 parkolóhelyet kellett volna építeni - a megjelent új kormányrendelet kimondja, hogy a lakás és üdülő önálló rendeltetési egysége után a helyi építési szabályzatban meghatározott számú személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani, de az kötelezően legfeljebb egy személygépkocsi elhelyezését írhatja elő. Vitézy Dávid, a BFK vezérigaztagtója előremutatónak nevezte a döntést.
"Éles vita folyik arról, mennyire helyes vagy helytelen az elmúlt hónapokban létesített budapesti kerékpársávok további megtartása. Érdemes nemzetgazdasági szempontból is megvizsgálni a kérdést" - vezeti fel a témát két vendégszerzőnk: Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke és Iarina Ciceu, a civil szervezet önkéntese a Portfolio-nak küldött véleménycikkében, amelyben a kerékpáros közlekedés gazdasági előnyeire világítanak rá. Az alábbiakban az ő cikküket közöljük.
A most futó pályázatok 260 milliárddal támogatják az energiatárolók telepítését.
A mérés indulása óta nem mért ilyen rossz teljesítményt a K&H Bank.
Bevezetik az első vállalati hiteltermékeiket is.
Felgyorsítják és kibővítik az országos haváriaközpont tervét.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.