Az európai nagyvárosokban egyre nő a carsharing szolgáltatások népszerűsége, főleg a fiatal felnőttek körében. A saját jármű fenntartási díjainak megtakarításán túl környezetvédelmi szempontok miatt is egyre többen választják a közösségi autózást. Egyelőre a legnagyobb számban rövidebb városi utakra veszik igénybe a szolgáltatást a felhasználók, de a nagyobb vidéki utazások, a reptéri transzferek száma is egyre nő – tudta meg a Portfolio a piacvezető wigo carsharing vezérigazgatójától.
A Magyar Suzuki autósok körében elvégzett kutatásából többek között kiderült, hogy tízből négy autós változtat a vezetési szokásain télen és az időtől teszi függővé, hogy gyakrabban, vagy ritkábban használja-e a járművét. Jó hír, hogy az elmúlt évek közlekedésbiztonsági kampányainak is köszönhetően a sofőrök nagy része téli gumival közlekedik többnyire már novembertől.
A Mol Limo új díjazást vezetett be, a közösségi autómegosztó új díjszabási rendszerében a bérlés díját ezentúl az eltelt idő helyett elsődlegesen a megtett út határozza meg, a percdíjak ezáltal kedvezőbbé váltak, olvasható a vállalat közleményében. Emellett a biztonság növelését szolgálja, hogy a kötbér ittas vezetés esetén 350 000 forintra nőtt.
Németország három hónapra tervezett kísérlete a szuperolcsó tömegközlekedéssel augusztus végén véget ér, de az utasok szeretnék, ha a kormány meghosszabbítaná az intézkedést - írja a Bloomberg.
A Share Now autómegosztó és az Inspira Research közös, reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy Budapesten a carsharing iránt érdeklődők száma kellően magas ahhoz, hogy kiindulópontja legyen a felhasználószám további bővülésének.
Az elmúlt héten mi is írtunk róla, hogy a korábbi tervektől eltérően - miszerint új lakásonként minimum 1,5 parkolóhelyet kellett volna építeni - a megjelent új kormányrendelet kimondja, hogy a lakás és üdülő önálló rendeltetési egysége után a helyi építési szabályzatban meghatározott számú személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani, de az kötelezően legfeljebb egy személygépkocsi elhelyezését írhatja elő. Vitézy Dávid, a BFK vezérigaztagtója előremutatónak nevezte a döntést.
"Éles vita folyik arról, mennyire helyes vagy helytelen az elmúlt hónapokban létesített budapesti kerékpársávok további megtartása. Érdemes nemzetgazdasági szempontból is megvizsgálni a kérdést" - vezeti fel a témát két vendégszerzőnk: Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke és Iarina Ciceu, a civil szervezet önkéntese a Portfolio-nak küldött véleménycikkében, amelyben a kerékpáros közlekedés gazdasági előnyeire világítanak rá. Az alábbiakban az ő cikküket közöljük.
Ez a háttere a magyar-szerb kőolaj vezeték építési menetrendjének.
Trump bejelentésére vár mindenki. Cikkünk folyamatosan frissül.
Az Európai Unió egyelőre nem akar kereskedelmi háborút, de ha elszánja magát, meg is nyerhetné azt.
Nem fogta vissza magát.
Már a lehetséges okokról is terjednek a hírek.
Ezt elemeztük a Checklist keddi adásában.
Jöhetnek a kis moduláris reaktorok?
Nagy baj lehet, ha nem sikerül lokalizálni a száj- és körömfájás betegséget.