Európában nemhogy csökkent, hanem emelkedett az elektromos autók átlagos értékesítési ára az elmúlt években. Ebben fontos szerepet játszott az is, hogy a gyártók a nagyobb méretű, prémium elektromos autók irányába mozdultak el a profit érdekében ahelyett, hogy olcsóbb, szélesebb tömegek számára elérhető elektromos autókat gyártottak és értékesítettek volna. Ez a termékstratégia a jelek szerint mostanra megbosszulta önmagát, az árérzékeny vásárlók távol maradnak a szalonoktól. Az autógyártók viszont azelőtt, hogy elárasztanák a piacot az olcsóbb elektromos modelljeikkel, még megpróbálják felpuhítani a szigorú kibocsátáscsökkentési célokat.
Továbbra is a BYD legnépszerűbb a hazai elektromos autós pályázaton - derült ki az Energiaügyi Minisztérium friss Facebook-posztjából.
A Stellantis arra számít, hogy a harmadik negyedévben mintegy 20 százalékkal 1,15 millió darabra zuhan a globális értékesítése - közölte az autógyártó szerdán.
A Renault hibrid stratégiája jelentős sikert arat az európai hibrid autók piacán, köszönhetően a vállalat költséghatékony sebességváltó-technológiájának. Ez a siker lélegzetvételnyi időt biztosít a vállalatnak, miközben versenytársai az elektromos mobilitás kihívásaival küzdenek.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Az év első felében csökkent a német autógyártó vállalatok értékesítési árbevétele a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői jelentése alapján.
A kínai Changan autógyártó vállalat konkrét terveket dolgozott ki európai piacra lépésére. A cég 2024 utolsó negyedévében tervezi első modelljének, a Deepal S07 tisztán elektromos SUV-nak a bevezetését négy európai országban, majd fokozatosan terjeszkedne további piacokon. A vállalat ambiciózus célja, hogy 2028-ra minden jelentős európai autópiacon jelen legyen - írja az Electrive.
A Stellantis bejelentette, hogy négy hétre felfüggeszti a teljesen elektromos Fiat 500 gyártását a gyenge kereslet miatt
Nincs „kőbe vésve” a Volkswagen célja, hogy 2030-ig 200 gigawattóra akkumulátorkapacitást építsen ki, a német autógyártó közelről figyeli az elektromos járművek iránti kereslet alakulását, és ennek függvényében dönt a beruházásokról - mondta a társaság akkumulátorokért felelős vezetője pénteken a FAS német lapnak.
A korábban a "Tesla kihívójának" kikiáltott Lucid Motorsnál sok minden múlik a következő elektromos járművön, a Gravity SUV-n. A cégvezér nagyon bizakodó az értékesítések felfutásával kapcsolatban, ráadásul szerinte a Lucid technológiai szinten is átvette a stafétát a Teslától - írja a Yahoo Finance.
A Toyota Motor Corporation jelentős lépést tesz az elektromos járművek gyártási költségeinek csökkentése érdekében. A Nikkei értesülései szerint a vállalat még az idei évben egy hatalmas gigacasting gépet telepít egyik japán üzemébe, átvéve a Tesla által tökéletesített technológiát – számolt be a Nikkei Asia.
A Ford Motor átrendezi elektromos járművekkel kapcsolatos terveit, alkalmazkodva az ingadozó kereslethez és a költségcsökkentési célokhoz. A vállalat többek között eltörli a tervezett háromsoros SUV-ját, késlelteti a következő generációs pickupját, ugyanakkor új elektromos pickupot és furgont ad a jövőbeli kínálatához.
A Volkswagen tovább halasztja a Trinity névre keresztelt elektromos modelljének gyártását - értesült a dpa hírügynökség a cég belső forrásaitól.
A General Motors csütörtökön jelentette be, hogy továbbra is elkötelezett a nyereséges és önfenntartó kínai működés mellett, annak ellenére, hogy egyre nagyobb kihívásokkal kell szembenéznie a helyi márkák által támasztott erős versenyben.
A vártnál jobban alakult csoportszinten a Volkswagen bevétele és működési profitja a második negyedévben, a kiszállítások azonban visszaestek Kínában. A vállalat ugyan megerősített korábbi bevétel és marzs előrejelzését, de a cash flow jóval alacsonyabb lehet a korábban vártnál.
A Jeep márkát is gyártó Stellantis kedden bejelentette, újabb önkéntes végkielégítési csomagot ajánl fel bizonyos amerikai alkalmazottai számára. Ez a lépés a legújabb a költségcsökkentő intézkedések sorában, amellyel az amerikai üzletág eredményesebb működését kívánják elősegíteni.
A Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autógyártója, komoly intézkedéseket fontolgat az Egyesült Államokban tapasztalt gyenge profitmarzsai és a magas raktárkészlet problémájának kezelésére. Carlos Tavares vezérigazgató csütörtökön tett nyilatkozata szerint a vállalat nem riad vissza attól sem, hogy az alulteljesítő autómárkákat eltávolítsa kiterjedt portfóliójából.
Estig nem is várható javulás.
Nem volt unalmas az év a hazai távközési szektorban.
A miniszterelnök szerint a deficit csökkentése a magyar gazdaság érdeke. 3% feletti hiánnyal gazdálkodni, nagyon nehéz.
Mélyülnek a kapcsolatok.
Intenzív szakaszában van a háború.
Bojinka Miklós 22 évesen alapította első cégét.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?