Az autógyártók kedden közölték, hogy közel 6 milliárd fontot kell kifizetniük kedvezmények és compliance költségek formájában, hogy teljesíteni tudják Nagy-Britannia 2024-re szóló elektromosjármű-értékesítési kötelezettségét.
Az olasz kormány és a Stellantis képviselői, valamint szakszervezeti vezetők csütörtökön Rómában tárgyaltak az ország autóparának helyzetéről. A megbeszélésen a Stellantis megerősítette, hogy nem tervez gyárbezárásokat vagy tömeges elbocsátásokat Olaszországban.
A Stellantis autógyártó vállalat világszerte 54 ezer hibrid crossover SUV-t hív vissza biztonsági okokból. A visszahívás oka, hogy egyes járműveknél a fékpedál váratlanul kioldódhat és leállhat, ami komoly balesetveszélyt jelent. Az érintett modellek között szerepel az Alfa Romeo Tonale és a Dodge Hornet plug-in hibrid SUV-k bizonyos évjáratai. A Stellantis tájékoztatása szerint a kereskedők egy csavar és egy csavaranya hozzáadásával fogják megerősíteni a fékpedált.
A Volkswagen németországi üzemeinek megőrzéséért összefognak a tartományok, valamint a berlini kormány is segítséget ajánlott fel. A Stellantis autóipari konszern pedig figyelmeztet, hogy az EU ne adjon le e-autós ambícióiból, mégha válságban is van a szektor.
Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozzák. Itt vannak az első reakciók.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares csütörtökön határozottan cáfolta a Renault-val való esetleges fúzióról szóló híreszteléseket. A francia-olasz autógyártó egyik kelet-franciaországi központjában tett látogatása során Tavares "puszta spekulációnak" minősítette ezeket a pletykákat.
A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares csütörtökön nyilatkozott a vállalat jelenlegi helyzetéről és jövőbeli kilátásairól. A nyilatkozat egy kelet-franciaországi gyárlátogatás során hangzott el, nem sokkal azután, hogy a cég jelentős profit warningot adott ki az amerikai üzletágával kapcsolatos problémák miatt.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Stellantis amerikai járműeladásai továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak, annak ellenére, hogy Carlos Tavares vezérigazgató lépéseket tett a vállalat problémáinak orvoslására - közölte a Cnbc.
A Stellantis hétfőn jelentősen lefelé módosította éves előrejelzését. A vállalat a globális iparági környezet romlására és az elektromos járművek piacán tapasztalható kínai versenyre hivatkozva kényszerült erre a lépésre.
Az olasz hatóságok nagyszabású adócsalási ügyben indítottak nyomozást, amelynek középpontjában John Elkann, a Stellantis és a Ferrari elnöke, valamint testvérei állnak. Az ügyészség pénteki közleménye szerint öt személytől, köztük Elkanntól, összesen mintegy 75 millió euró értékben foglaltak le pénzt és vagyontárgyakat.
A Stellantis bejelentette, hogy négy hétre felfüggeszti a teljesen elektromos Fiat 500 gyártását a gyenge kereslet miatt
Az autógyártó Stellantis bejelentette, hogy még ebben az évben akár 2450 amerikai gyári dolgozót is határozatlan időre elbocsáthat – írja a CNBC.
A Jeep márkát is gyártó Stellantis kedden bejelentette, újabb önkéntes végkielégítési csomagot ajánl fel bizonyos amerikai alkalmazottai számára. Ez a lépés a legújabb a költségcsökkentő intézkedések sorában, amellyel az amerikai üzletág eredményesebb működését kívánják elősegíteni.
A Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autógyártója, komoly intézkedéseket fontolgat az Egyesült Államokban tapasztalt gyenge profitmarzsai és a magas raktárkészlet problémájának kezelésére. Carlos Tavares vezérigazgató csütörtökön tett nyilatkozata szerint a vállalat nem riad vissza attól sem, hogy az alulteljesítő autómárkákat eltávolítsa kiterjedt portfóliójából.
A Stellantis csütörtökön közölte, hogy az első félévi nettó profitja jelentős mértékben visszaesett, miután a vállalat értékesítési volumene csökkent, átmeneti gyártási problémákkal szembesült, és az észak-amerikai piaci részesedése is visszaesett - írta a Cnbc. A jelentést követően több mint 10 százalékot zuhant a Stellantis árfolyama.
Egyre nehezebb helyzetben Kijev.
Az amerikai elnök a CPAC konferencián beszélt.
A fentanil-válságról és az ukrajnai háborúról tartottak megbeszélést.
Erős megosztottságot eredményezett a lépés a tagállamok között.
Sok kérdést vet fel Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése.
A „woke” kiadások lefaragása csak elhanyagolható része volt a teljes költségcsökkentésnek.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.