Bár az online kereskedelem forgalma értékében növekedett 2022-ben is, a szektorban működő magyar tulajdonú kis- és közepes vállalkozások feje felett sötét felhők gyűlnek és a hazai piacról is kiszorulhatnak. Helyzetüket a szabályozási környezet is rontja. Közben nagyon éles lett a verseny a csomagautomata piacon, de a futáros szállítás elsőbbségét nem fenyegeti egyelőre semmi.
A GLS Hungary bejelentette, hogy üzembe helyezte ezredik csomagautomatáját, amelyet a budapesti Allee bevásárlóközpontban telepítettek. A korábban kihelyezett eszközök bővítése mellett a cég tovább folytatja az ütemezett hálózatbővítés.
Miközben a koronavírus-járvány felpörgette, majd a háború és az elszálló infláció lefékezte az online kereskedelmet, a magyar piacon egyre nagyobb lett a verseny. A forgalom növekedésére valószínűleg várni kell 2023 második feléig, amikor némiképp lassulhat az infláció. Az elmúlt pár évben robbanásszerűen megnőtt a csomagautomaták száma a nagyobb városokban, de még mindig a futárral történő szállítás a legnépszerűbb mód. Balázs Attilával, a GLS Hungary frissen kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk.
A Financial Times hasábjain jelent meg a kormányfő cikke.
A kisebbségek jogairól is beszélgettek.
A miniszterelnök ukrajnai látogatását jelentős lépésnek tartják.
Bizonytalan a nemzetközi hangulat.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.
A szintetikus kövek mindent felforgatnak.