Miközben az új digitális eszközök használata rohamléptekkel terjed a vállalati kommunikációban és munkavégzésben, az ügyfelek körében, még a fiatal ügyfelek körében is ennek még alacsony az elfogadottsága. Egyértelműen pozitív fogadtatásra lel viszont az ügyfelek körében, ha például egy fiókban folytatott személyes tanácsadás közben szakértőt kapcsolnak be videokonferencián a megbeszélésbe - emelte ki a felmérés tapasztalatai alapján Robert Schediwy, a FMVÖ igazgatótanácsának a tagja, a Denkconsult igazgatója.
Rámutatott, hogy a bankok termékeinek 70-80 százalékát már online szerződéskötéssel is igénybe lehet venni, ennek a megoldásnak azonban az elfogadottsága még rendkívül alacsony, bár lassú emelkedő tendenciát mutat.
A biztosítók főként egyszerűbb termékeiket kínálják online szerződéskötéssel, például utazási, lakás vagy autóbiztosítást. Az olyan összetettebb, tanácsadást is igénylő termékek, mint például az életbiztosítás vagy az egészségbiztosítás általában személyes szerződéskötéssel kelnek el.
Az első járványvédelmi zárlat idején a biztosítási szakma forgalma visszaesett, azóta azonban már megindult a növekedés. A csökkenés elsősorban az olyan alapszolgáltatások, mint az utazási biztosítások visszaesésének volt tulajdonítható.
Ausztriában a lakosság mindössze 8 százaléka kötött valaha online biztosítási szerződést, többségében utazási biztosítást - mondta Robert Sobotka, az FMVÖ igazgatótanácsának a tagja, a Telemark Marketing igazgatója. Az ügyfelek gyakorta tájékozódnak az interneten az elérhető lehetőségek után, a szerződések megkötéséhez azonban tanácsadásra tartanak igényt.
A biztosító társaságok erőteljesen kiépítették a kárigény online benyújtásának és rendezésének technológiai feltételeit, ami a 17 osztrák bank és 13 biztosító társaság szakértőinek a megkérdezésévek készített tanulmány megállapításai szerint a kényelmi szempontok mellett óriási hatékonyságnövelő potenciált is hordoz magában.
A címlapkép forrása: Getty Images.