Bank

Mi tesz sikeressé egy kis magyar céget?

Portfolio
A magyar kkv-szektorhoz tartozó cégek ma egészen másképpen gondolnak a siker kulcsára, mint a válság előtti időszakban. Az üzleti döntések fókusza is megváltozott: a partnerek megbízhatósága sokkal fontosabbá vált, mint az értékesítés, a növekedésről pedig egyre inkább a hatékonyság felé tolódik a hangsúly. A fejlődés motorját jelentő beruházások és a fejlesztések finanszírozása is kulcskérdés, amelyre állami és Európai Uniós források is rendelkezésre állnak. A cél a szektorban nem feltétlenül a nemzetközi előretörés lehet, a magyar piac is tartogat még lehetőségeket.

A magyar kkv-szektorban a sikertényezők között szembetűnő átrendeződés ment végbe: míg korábban a pénzben mérték a sikert, addig mára sokkal inkább a megbízhatóságra fókuszálnak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cégeknek sokkal jobban számít egy kiépített, megbízható kapcsolat a szállítókkal és a vevőkkel, mint az, hogy milyen áron, mekkora értékben kötnek üzletet egy céggel. Ennek legfőbb oka, hogy a válság során csökkent a fizetési hajlandóság, a körbetartozások még jobban hátráltatták az üzleti tevékenységet, így a megbízható partnerek szerepe jelentősen felértékelődött. Akik megégették magukat, azok sokkal óvatosabban bánnak az üzleti kapcsolatokkal: többnyire azok a cégek képesek hosszabb távon fennmaradni a piacon, amelyek kiépített kapcsolatrendszerrel rendelkeznek.

Egy másik fontos változás a szektorban, hogy a növekedés mellett egyre inkább a profitot helyezik előtérbe a kkv-k: míg korábban a legsikeresebb cégeknek egyértelműen azokat tartották, amelyek árbevétele, mérlegfőösszege legnagyobb mértékben bővült évről évre, addig mostanra az egységnyi árbevételre jutó nyereség fontossága is felértékelődött - derül ki a CIB Stafétabot kutatási eredményeiből. Igaz, a magasabb hozzáadott értékű termékek irányába még nem igazán látszik lényeges elmozdulás a piacon, Nyugat-Európához képest még bőven van tere a fejlődésnek.

Mi tesz sikeressé egy kis magyar céget?
A pénzügyi stabilitás, a finanszírozás kérdése is kulcsfontosságú a kkv-szektorban, ahol a válság alatt szinte teljesen befagyott a hitelezés. A forrásszerzési költségek csökkentésében segíthet a jegybank Növekedési Hitelprogramja, a hitelpiac beindításához azonban banki szemmel is hitelképes vállalatokra van szükség. Az állami és uniós források lehívása várhatóan továbbra is előtérben marad a beruházások finanszírozásában, a kkv-k egyszerűen nem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy nem pályáznak a támogatásokra.

A hazai piacot egyelőre nem nőtték ki a kkv-cégek, de elsősorban a tevékenységtől függ, hogy megéri-e exportálni a termékeket. Például egy szoftverfejlesztő vállalatnak nem léteznek országhatárok, bárhol, és viszonylag könnyen értékesíthet, ezzel szemben például a mezőgazdasági cégek jellemzően a hazai, vagy a környező piacokra termelnek. A magyar piac nem szűk annyira, hogy a kkv-knak mindenképpen az exportra kelljen helyezniük a fő hangsúlyt, ugyanis még nincs lefölözve a piac.
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kongatják a vészharangot: olyan folyamat zajlik, amely pusztító vírusokat szabadíthat ránk
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
unicredit