A legnagyobb európai diszkont légitársaság vezetője júliusra, augusztusra és szeptemberre várja a csúcsszezont – mondta el a Bloombergnek adott interjújában. Véleménye szerint a magas olajár az év vége felé kezd majd hatni a keresletre, de hozzátette, hogy ha a fogyasztók visszafogják a költekezést, az relatíve kedvez a diszkont légitársaságoknak, mert őket részesítik inkább előnyben.
A hosszú távú kilátások azonban nem olyan fényesek, ha az olajárak magasan maradnak, akkor a következő télen ijesztő lehet a helyzet. Az energia iránti kereslet emelkedik, az európai gazdaságok teljesítményét valamelyest aláássák a magas olajárak, és a kínálati oldal szűkössége az energiapiacon, miközben recessziós kockázattal nézünk szembe.
A Ryanair üzemanyag-szükségletének 80 százalékát fedezte a márciusban záruló pénzügyi évére hordónkénti 63 dolláros olajár mellett, ami véleménye szerint versenyelőnyt jelent majd számára, hiszen alacsonyan tudja tartani az árait, miközben a versenytársak kénytelenek lesznek emelni a magasabb olajárak begyűrűző hatása miatt – mondta O’Leary.
A témát Portfolio Podcastben is elemezzük:
Címlapkép: Getty Images