A januárban bevezetett díjrendszer egy olyan övezetet hozott létre, amely Manhattan 60. utcájától a sziget déli csúcsáig terjedt, és
a legtöbb járműnek csúcsidőben napi 9 dollárt kellett fizetnie a zónába való belépésért.
Sean Duffy közlekedési miniszter közleményében kijelentette:
New York állam dugódíj-terve arculcsapás a dolgozó amerikaiaknak és a kisvállalkozóknak.
Duffy elmondta, hogy
a minisztérium azért vonja vissza a program jóváhagyását, mert az nem kínál díjmentes lehetőséget a járművezetőknek Alsó-Manhattan megközelítésére.
Hozzátette, hogy a program látszólag inkább a város tömegközlekedési rendszerének bevételgenerálására összpontosított, mintsem a forgalom csökkentésére irányuló tényleges szükségletekre.
New York díjrendszere, amelyet olyan városok inspiráltak, mint London, Stockholm és Szingapúr, az Egyesült Államok első dugódíj-rendszere volt. Hochul kormányzó júniusban elhalasztotta a díjak bevezetését az évek óta tartó tervezés után, a költségekre hivatkozva. Később alacsonyabb díjjal újra bevezette a rendszert.
A döntés jelentős visszalépést jelent a városi közlekedés szabályozásában és a környezetvédelmi törekvésekben, ugyanakkor rávilágít a komplex városi infrastruktúra-fejlesztések körüli kihívásokra és érdekellentétekre.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images