Főleg a vállalat ismertségének növelésében játszott fontos szerepet a versenyen elért helyezés: számos későbbi vevő és partner vette fel velünk a kapcsolatot, de a munkaerőtoborzás hatékonyságát is növeli
- mondta el a Portfolio-nak a tavalyi győztesek egyike, Varga József, az Adu Alba csomagolástechnikai Kft. tulajdonosa és ügyvezetője.Mit tud az év gyára?
A díjat külön ítélik oda a 3 milliárd forint alatti, 3 és 10 milliárd forint közötti, és 10 milliárd forint feletti éves nettó árbevétellel rendelkező cégek legjobbjának. 9 kategóriában nevezhetnek a magyarországi üzemmel rendelkező vállalatok, és az nyerhet, amely több kategóriában a shortlistre kerül, és legalább egyben az első helyen végez.A pályázók között eddig minden évben szerepeltek kisebb, magyar tulajdonú családi vállalkozások, közepes méretű gyártók és nagy nemzetközi gyárak, nagyvállalatok gyártóegységei is.
Tavaly a 3 milliárd forint alatti cégek között az "Innováció" kategória győztese volt az Adu Alba Kft., amely fából és műanyagból, ipari habokból készült csomagolóanyagok tervezésével, fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. A 2003-ban alapított fehérvári családi vállalkozás 2015-ben beruházást valósított meg a termelési kapacitásának bővítése érdekében, de a díjat egy innovációnak köszönhetően nyerte el.Olyan vákuumformázott habtálcát fejlesztettünk, amelynek a célja a termékvédelem a szállításnál, például festett, fényezett, lakkozott alkatrészek esetében ez nagyon fontos az iparban. Nagyságrendileg néhány millió forintos beruházásról van szó, és a jövőben ennek a továbbfejlesztésével szeretnénk újdonságot bevezetni a világpiacon
- mondta el a tulajdonos-ügyvezető.Komoly ismertséget kaptak
A vállalat exportra is gyárt, főleg Ausztriába és Németországba, de nem titkolt célja az export fejlesztése, az Év Gyára díj által hozott ismertség ezen célok megvalósításához is hozzájárulhat. Varga József és üzlettársa, illetve felesége Vargáné Csikós Tímea elmondása szerint nem számítottak ekkora visszhangra:- megugrott a helyi és országos média érdeklődése a cég iránt;
- az első helyre kerültek a Google találati listájában;
- számos későbbi partner és vevő vette fel velük a kapcsolatot.
Nemcsak a vevőszerzésben segített, hogy a cég neve bekerült a köztudatba: a hatékonyabb munkaerőtoborzáshoz is hozzájárul, utóbbi ugyanis ahogy az ágazatban a legtöbb cégnek, az Adu Alba Kft.-nek is nehézséget jelent.
Elsősorban a minőségi munkaerő megtalálása nehéz, épp ezért igyekszünk a munkakörülményeket is minél kedvezőbbé tenni. Úgy látom, hogy a fizetés mellett ez is rengeteget számít a munkavállalóknak
- véli a tulajdonos, aki azt is hozzátette, hogy a tervek szerint hamarosan egyedi robotrendszerrel váltják le az embereket a raklapok összeszerelésnél (a nem műanyagos részlegen), mert erre különösen nehéz megfelelő munkaerőt találni. A hangsúly épp ezért hosszabb távon várhatóan eltolódik a gépgyártás és fejlesztés irányába az operatív gyártásból.Az Év Gyára verseny célja, hogy összetett szempontrendszer alapján megtalálja az év gyártó vállalatát, és a meghirdetett kategóriák győzteseit. Az összetett, Év Gyára díjat külön ítélik oda a 3 milliárd forint alatti, 3 és 10 milliárd forint közötti, és 10 milliárd forint feletti éves nettó árbevétellel rendelkező cégek legjobbjának. A versenyre 9 kategóriában nevezhetnek a magyarországi gyártóegységgel rendelkező vállalatok, a díjat pedig az a gyártóegység nyerheti, amely több kategóriában a shortlistre került, és legalább egyben az első helyen végzett. További információk és jelentkezés a linken. A verseny médiatámogatója a Portfolio.