Üzlet

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline

Hámor Iván
A Volkswagen beleadott apait és anyait, amikor nekikezdett a Golf legújabb, sorrendben VII. generációjának tervezéséhez. Egy üres lappal, azaz képernyővel indítottak, a végeredmény pedig - ahogy azt az "Év autója" zsűritagjai is értékelték -, az alsó-középkategóriában ismét iránymutató lett. A Portfolio.hu által kipróbált 1,4 TSI Highline változatra - kis módosítással - igaz a gyári szlogen is: Ez így autó.
A Volkswagen mesterien alkalmazza az azonos műszaki alapokra épített, de különböző megjelenésű és pozicionálású modellek stratégiáját. A Golf is ennek a része, de a Highline kivitel már az alsó-középkategória prémium szintjébe tartozik. Ami minden - VII-es - Golfban megegyezik, az a karosszéria formája, külső és belső méretei. Ebben a tekintetben tehát nincs különbség az alap- és a csúcsváltozat között, de ezen kívül mindenben mások. A Portfolio.hu a felső véglettel kezdte az ismerkedést, ami így, ebben a formájában minden elvárásnak megfelel, de a 9 millióhoz közelítő vételára már több mint elgondolkodtató.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Az új generáció nagyot lépett előre a térkínálat tekintetében. A Golfok elöl eddig is - főleg a IV. generációtól - kényelmesek voltak, a legutóbbiak pedig már hátul is használható helyet biztosítottak, de a legújabb erre is rátesz egy nagyságrenddel, és akkora térrel rendelkezik, ami felnőttek számára is elegendő, akár több száz kilométeren keresztül is. Ehhez, ha nem is a kategória legtágasabbja, de használható méretű csomagtér tartozik, 380 literes űrtartalommal.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Az utastér hangulata, a gyárilag ajánlott, vagy választott anyagok, színkombinációk és betétek a Highline felszereltség esetén gondoskodnak a jó hangulatról, de az alapváltozat ennél sokkal komorabb, abban maximum a tökéleteshez közeli funkcionalitásnak lehet örülni. A kezelhetőség az előbbieknek megfelelően elsőrangú, még olyan különlegességek is megtalálhatók, mint az érintőképernyő közelítés érzékelője, mely révén csak akkor jelennek meg a monitoron a választható funkciók, ha az ember közelít felé a kezével.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Az elvárásoktól és a rendelkezésre álló forrásoktól függő felszereltség további taglalása helyett érdemesebb arra fókuszálni, amiben jobban közelíthet egymáshoz minden VII-es Golf. Ebbe a körbe tartozik a vezetési pozíció és a vezethetőség is. Az első ülések kifejezetten tág határok között állíthatók, így 1,5 és 2,0 méteres testmagasság között szinte bármilyen testalkathoz hozzáigazíthatók. A kormánykerék is tág határok között állítható mind függőlegesen, mind mélységében. Az autó kezelését nagyon könnyűvé teszik a kezelőszervek, kormány, pedálok - kis erőszükségletei.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Szintén sok Golfban lesz közös az új, 1,4 literes erőforrás, mely jelen esetben 140 lóerős kivitelben és 7-fokozatú DSG váltóval közösen gondoskodott a mozgásról. Igazi kétarcú motor, finoman kezelve egész takarékos - igaz, ekkor a menetteljesítmények sem túl acélosak -, mélyebbre nyomva a gázpedált pedig dinamikusnak is nevezhető. Mindkettőben nagy szerepe van a 7-fokozatú váltónak, mely mindig a leghatékonyabb fokozatot kapcsolja. Érdekesség, hogy Eco módban gázelvétel után oldja a tengelykapcsolókat, és hagyja alapjáraton ketyegni az erőforrást. A VW szerint - és ennek érdekében komoly kutatásokat folytattak, kilométerek ezrein át kísérleteztek és mértek - így lesz alacsonyabb a fogyasztás, mintha motorfékkel lassulna az autó, és utána újra gyorsítani kéne. Gurulva - a Trabant és a Wartburg szabadonfutóját utánozva - messzebb jut, kevesebb benzin elégetésével. Normál és Sport módban nem jelentkezik ez a gurulás, akkor minden fokozatban él a motorfék.

Összességében kedvezően alakult a Golf benzinigénye. Budapest határán belül maradva bő 7 liter benzint égetett el 100 kilométerenként, amit kifejezetten jó értéknek kell tekinteni. A tömegcsökkentés - amit a jó felszereltség sem rontott jelentősen - és a BlueMotion technológiának nevezett fejlesztések megtették hatásaikat, kellő odafigyeléssel és tudatos közlekedéssel lehet takarékosan is használni a Golfot. A Highline felszereltséggel kellemes, jól használható - ez, így - autó a VW Golf, az 1,4 TSI motor is megfelelő hozzá, egyedül az ára az, ami magasabb az ideálisnál, bár ehhez a márka hazai túlmisztifikáltsága is hozzájárul.
Holdblog

Zsiday Viktor: Mekkora kamat kell??

A gazdasági csúcsminiszter szereti hangoztatni, hogy alacsonyabb kamatszint kell Magyarországon, mert akkor nagyobb lesz a növekedés. Eközben azt is el szokták mondani a kormány tisztvise

Holdblog

Mi várhat 1700 milliárdnyi PMÁP-pénzre?

Nagyjából 1700 milliárd forint szabadul fel a PMÁP-ból jövőre, a teljes pénzügyi szektor erre az összegre utazik. De mit kezdenek a kisbefektetők a pénzzel, kiveszik... The post Mi várhat 1700

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Három nap alatt elesett egy kétmilliós nagyváros – Itt mégis mi történik?

Vezető modellező – Piaci kockázat

Vezető modellező – Piaci kockázat
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Ez is érdekelhet
hamburger