Üzlet

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline

Hámor Iván
A Volkswagen beleadott apait és anyait, amikor nekikezdett a Golf legújabb, sorrendben VII. generációjának tervezéséhez. Egy üres lappal, azaz képernyővel indítottak, a végeredmény pedig - ahogy azt az "Év autója" zsűritagjai is értékelték -, az alsó-középkategóriában ismét iránymutató lett. A Portfolio.hu által kipróbált 1,4 TSI Highline változatra - kis módosítással - igaz a gyári szlogen is: Ez így autó.
A Volkswagen mesterien alkalmazza az azonos műszaki alapokra épített, de különböző megjelenésű és pozicionálású modellek stratégiáját. A Golf is ennek a része, de a Highline kivitel már az alsó-középkategória prémium szintjébe tartozik. Ami minden - VII-es - Golfban megegyezik, az a karosszéria formája, külső és belső méretei. Ebben a tekintetben tehát nincs különbség az alap- és a csúcsváltozat között, de ezen kívül mindenben mások. A Portfolio.hu a felső véglettel kezdte az ismerkedést, ami így, ebben a formájában minden elvárásnak megfelel, de a 9 millióhoz közelítő vételára már több mint elgondolkodtató.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Az új generáció nagyot lépett előre a térkínálat tekintetében. A Golfok elöl eddig is - főleg a IV. generációtól - kényelmesek voltak, a legutóbbiak pedig már hátul is használható helyet biztosítottak, de a legújabb erre is rátesz egy nagyságrenddel, és akkora térrel rendelkezik, ami felnőttek számára is elegendő, akár több száz kilométeren keresztül is. Ehhez, ha nem is a kategória legtágasabbja, de használható méretű csomagtér tartozik, 380 literes űrtartalommal.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Az utastér hangulata, a gyárilag ajánlott, vagy választott anyagok, színkombinációk és betétek a Highline felszereltség esetén gondoskodnak a jó hangulatról, de az alapváltozat ennél sokkal komorabb, abban maximum a tökéleteshez közeli funkcionalitásnak lehet örülni. A kezelhetőség az előbbieknek megfelelően elsőrangú, még olyan különlegességek is megtalálhatók, mint az érintőképernyő közelítés érzékelője, mely révén csak akkor jelennek meg a monitoron a választható funkciók, ha az ember közelít felé a kezével.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Az elvárásoktól és a rendelkezésre álló forrásoktól függő felszereltség további taglalása helyett érdemesebb arra fókuszálni, amiben jobban közelíthet egymáshoz minden VII-es Golf. Ebbe a körbe tartozik a vezetési pozíció és a vezethetőség is. Az első ülések kifejezetten tág határok között állíthatók, így 1,5 és 2,0 méteres testmagasság között szinte bármilyen testalkathoz hozzáigazíthatók. A kormánykerék is tág határok között állítható mind függőlegesen, mind mélységében. Az autó kezelését nagyon könnyűvé teszik a kezelőszervek, kormány, pedálok - kis erőszükségletei.

Ez így autó - VW Golf 1,4 TSI Highline
Szintén sok Golfban lesz közös az új, 1,4 literes erőforrás, mely jelen esetben 140 lóerős kivitelben és 7-fokozatú DSG váltóval közösen gondoskodott a mozgásról. Igazi kétarcú motor, finoman kezelve egész takarékos - igaz, ekkor a menetteljesítmények sem túl acélosak -, mélyebbre nyomva a gázpedált pedig dinamikusnak is nevezhető. Mindkettőben nagy szerepe van a 7-fokozatú váltónak, mely mindig a leghatékonyabb fokozatot kapcsolja. Érdekesség, hogy Eco módban gázelvétel után oldja a tengelykapcsolókat, és hagyja alapjáraton ketyegni az erőforrást. A VW szerint - és ennek érdekében komoly kutatásokat folytattak, kilométerek ezrein át kísérleteztek és mértek - így lesz alacsonyabb a fogyasztás, mintha motorfékkel lassulna az autó, és utána újra gyorsítani kéne. Gurulva - a Trabant és a Wartburg szabadonfutóját utánozva - messzebb jut, kevesebb benzin elégetésével. Normál és Sport módban nem jelentkezik ez a gurulás, akkor minden fokozatban él a motorfék.

Összességében kedvezően alakult a Golf benzinigénye. Budapest határán belül maradva bő 7 liter benzint égetett el 100 kilométerenként, amit kifejezetten jó értéknek kell tekinteni. A tömegcsökkentés - amit a jó felszereltség sem rontott jelentősen - és a BlueMotion technológiának nevezett fejlesztések megtették hatásaikat, kellő odafigyeléssel és tudatos közlekedéssel lehet takarékosan is használni a Golfot. A Highline felszereltséggel kellemes, jól használható - ez, így - autó a VW Golf, az 1,4 TSI motor is megfelelő hozzá, egyedül az ára az, ami magasabb az ideálisnál, bár ehhez a márka hazai túlmisztifikáltsága is hozzájárul.
Holdblog

Zsidayval vágjuk a rendet a káoszba

Zsiday Viktorral próbáltunk meg rendet teremteni Trump fejében. De sikerült? Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, A

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet