Az új generáció nagyot lépett előre a térkínálat tekintetében. A Golfok elöl eddig is - főleg a IV. generációtól - kényelmesek voltak, a legutóbbiak pedig már hátul is használható helyet biztosítottak, de a legújabb erre is rátesz egy nagyságrenddel, és akkora térrel rendelkezik, ami felnőttek számára is elegendő, akár több száz kilométeren keresztül is. Ehhez, ha nem is a kategória legtágasabbja, de használható méretű csomagtér tartozik, 380 literes űrtartalommal.
Az utastér hangulata, a gyárilag ajánlott, vagy választott anyagok, színkombinációk és betétek a Highline felszereltség esetén gondoskodnak a jó hangulatról, de az alapváltozat ennél sokkal komorabb, abban maximum a tökéleteshez közeli funkcionalitásnak lehet örülni. A kezelhetőség az előbbieknek megfelelően elsőrangú, még olyan különlegességek is megtalálhatók, mint az érintőképernyő közelítés érzékelője, mely révén csak akkor jelennek meg a monitoron a választható funkciók, ha az ember közelít felé a kezével.
Az elvárásoktól és a rendelkezésre álló forrásoktól függő felszereltség további taglalása helyett érdemesebb arra fókuszálni, amiben jobban közelíthet egymáshoz minden VII-es Golf. Ebbe a körbe tartozik a vezetési pozíció és a vezethetőség is. Az első ülések kifejezetten tág határok között állíthatók, így 1,5 és 2,0 méteres testmagasság között szinte bármilyen testalkathoz hozzáigazíthatók. A kormánykerék is tág határok között állítható mind függőlegesen, mind mélységében. Az autó kezelését nagyon könnyűvé teszik a kezelőszervek, kormány, pedálok - kis erőszükségletei.
Szintén sok Golfban lesz közös az új, 1,4 literes erőforrás, mely jelen esetben 140 lóerős kivitelben és 7-fokozatú DSG váltóval közösen gondoskodott a mozgásról. Igazi kétarcú motor, finoman kezelve egész takarékos - igaz, ekkor a menetteljesítmények sem túl acélosak -, mélyebbre nyomva a gázpedált pedig dinamikusnak is nevezhető. Mindkettőben nagy szerepe van a 7-fokozatú váltónak, mely mindig a leghatékonyabb fokozatot kapcsolja. Érdekesség, hogy Eco módban gázelvétel után oldja a tengelykapcsolókat, és hagyja alapjáraton ketyegni az erőforrást. A VW szerint - és ennek érdekében komoly kutatásokat folytattak, kilométerek ezrein át kísérleteztek és mértek - így lesz alacsonyabb a fogyasztás, mintha motorfékkel lassulna az autó, és utána újra gyorsítani kéne. Gurulva - a Trabant és a Wartburg szabadonfutóját utánozva - messzebb jut, kevesebb benzin elégetésével. Normál és Sport módban nem jelentkezik ez a gurulás, akkor minden fokozatban él a motorfék.
Összességében kedvezően alakult a Golf benzinigénye. Budapest határán belül maradva bő 7 liter benzint égetett el 100 kilométerenként, amit kifejezetten jó értéknek kell tekinteni. A tömegcsökkentés - amit a jó felszereltség sem rontott jelentősen - és a BlueMotion technológiának nevezett fejlesztések megtették hatásaikat, kellő odafigyeléssel és tudatos közlekedéssel lehet takarékosan is használni a Golfot. A Highline felszereltséggel kellemes, jól használható - ez, így - autó a VW Golf, az 1,4 TSI motor is megfelelő hozzá, egyedül az ára az, ami magasabb az ideálisnál, bár ehhez a márka hazai túlmisztifikáltsága is hozzájárul.