![Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer](http://www.portfolio.hu/img/upload/2012/08/opel_zafira_tourer_1.jpg)
![Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer](http://www.portfolio.hu/img/upload/2012/08/opel_zafira_tourer_2.jpg)
Az opcionálisan kapható "Lounge-ülésrendszer“ a felső kategóriájú limuzinok lábterét nyújtja a második sorban. A középső üléstámla, egy rafinált mechanizmus jóvoltából, kényelmes kartámaszt képezhet a szélső üléseken helyet foglalóknak. Ezek az ülések 280 milliméterrel csúsztathatók el, ami kategória-rekord, 70-nel több a standard ülésénél, és 80-nal az aktuális Zafiráénál. További újdonság, hogy az ülések 50 milliméterrel elmozdíthatók az autó középvonala felé, hogy nagyobb legyen a vállméret. A Zafira Tourer öt ülése mögött 710 liternyi a poggyásztér. A második üléssor lehajtása után alakul ki a maximális 1 860 literes térfogat.
![Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer](http://www.portfolio.hu/img/upload/2012/08/opel_zafira_tourer_3.jpg)
A sok lakással, irodával is versenyre kelő utastér - nem csak a mérete, hanem a fekete-barna színkombinációja miatt is - elsősorban a céges felhasználók kedvelt opciója lehet, ha reprezentációs célokra is használni akarják a Zafirát. A klubszoba hangulatot az opcionális panoráma-üvegtető is erősíti, egészen az autó hátuljáig mintha csak az égbolt zárná le az utasteret.
![Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer](http://www.portfolio.hu/img/upload/2012/08/opel_zafira_tourer_4.jpg)
Ha az a veszély fenyeget, hogy az előtte haladó járműnek ütközik a Zafira Tourer, az Ütközési figyelmeztetés ad optikai és akusztikai jelzést, felhívva a vezető figyelmét, hogy vegye át a kontrollt a gáz- és fékpedál felett. A rendszer érzékenysége a kormánykerékről szabályozható. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, bekapcsol az automatikus vészfékezés, 0,3 g lassulással, mérsékelve a ráfutásos baleset következményeit.
A radartámogatású adaptív sebességszabályozó - újdonság a kompakt egyterűeknél - segít tartani az előzőleg beállított tempót, a három fokozatban (távol, közepes, közel) beállítható követési távolság megőrzésével. A kipróbált 2,0 CDTI változat ezeken túlmenően felszerelhető a követési távolságot tartó rendszerrel, melyet szintén három fokozatban lehet állítani.
Az AFL+ biztonsági világítórendszer tíz funkciót egyesít magában, és az új frontkamera segítségével átveszi az intelligens fényszóróállítás feladatát is: méri az elől haladó, illetve szembejövő járművek távolságát, és ehhez igazítja a tompított fénykévét. Ez biztosítja az út maximális kivilágítását, mások elvakítása nélkül.
A Táblafelismerő még többet tud azonosítani az EU-ban szokásos KRESZ táblák közül, például nemcsak kerek, hanem négyszögletes táblákat is - például autópálya, korlátozott forgalmú zóna, sebességhatár kiegészítő táblája stb. − felismer. A tökéletesített felvétel jóvoltából javult a dinamikus jelzések, például fénydiódás autópálya-hidak felismerési aránya.
A Holttér-asszisztens sávváltáskor óv meg a karamboltól. A jármű oldalain elhelyezett, négy méter hatótávolságú ultrahangos érzékelők állandóan figyelik a holtteret, és ha jármű jelenik meg ott, akkor fénydióda gyullad ki a megfelelő oldali külső tükör szélén. Ha ennek ellenére folytatná a manővert a vezető, villogni kezd a jel, és hangjelzés szólal meg.
A tolatóradarnál is nagyobb komfortot nyújt a Parkoló-asszisztens, amely benavigálja az autót egy üres helyre. Az ultrahangos érzékelőkhöz kapcsolódó vezérlőegység lassú elhaladás közben beazonosítja a megfelelő méretű parkolóhelyet, megállapítja a beálláshoz legalkalmasabb manővert, majd a központi kijelzőben grafikus útmutatást ad az irányváltásokhoz és a kormányzáshoz. A szintén opcionális tolatókamera színes képe pedig gyerekjátékká teszi a legnehezebb parkolási szituációt is.
A tesztautót az Opel már sokszor bizonyított 2,0 dízelmotorja hajtotta, ezúttal 165 lóerővel. Az első kerekekhez egy 6-fokozatú automatikus sebességváltóval kacsolódott, mely szerkezet a gazdaságosságra kifejezetten negatív hatást gyakorolt. A fogyasztás városban közelítette a 10 litert 100 kilométerenként, ami az autó méretét, tömegét figyelembe véve is magas érték. Kétségtelen, hogy a vezetést nagymértékben megkönnyíti - főleg olyanok számára, akik ezt a tevékenységet nem kedvtelésből, jókedvvel végzik, hanem egyfajta kényszernek fogják fel.
Az Opel Zafira - a hozzá kínált opciós tételek egy részével - igazán kellemes, jól használható cégautó lehet. A megfelelő motor és erőátvitel kiválasztásán sok múlik, így a felhasználás módjától függően nem csak a dízel, hanem a CNG, vagy LPG üzemű, sőt bizonyos esetekben a tisztán benzines erőforrások is alternatívát jelenthetnek.