FONTOS Itt az MNB kamatdöntése
Üzlet

Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer

Hámor Iván
Az Opel épp időben érzett rá az európai egyterű piac jövőbeni igényeire, és a hasonló modellek őshazájának számító amerikai mintát felrúgva a kompakt méretosztályban indította harcba hétüléses autóját, a Zafirát. Ebben nagy segítséget jelentett a Sintra, mely egy Opel jelvényes tengeren túli - több márkanév alatt is forgalmazott - nagyobb egyterű kevéssé sikeres európai szereplése is. A harmadik generáció még több kényelmet és biztonságot kínál, mint elődei.
A funkcionalitás és a kellemes közérzet összekapcsolásával az Insignia értékeit - prémium-kvalitások, innovatív technika és dinamikus design - viszi át az új Opel Zafira Tourer az egyterű autók szegmensébe. A hétüléses kompakt egyterű autót már 1999-ben kihozta a márka, most pedig a variálhatóság és az utastéri hangulat új mércéjét állítja fel az átdolgozott Flex7 üléskoncepcióval.

Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer
Ám a Zafira harmadik nemzedéke többet nyújt az újonnan fejlesztett, flexibilis üléskonfigurációnál: egész megjelenése nagy előrelépést jelez - ugyanúgy, mint az összes, az Insignia óta bemutatott modell. Ez lehetővé teszi, hogy cégautóként - és nem csak a családok által - elismert modell legyen. Designja, klubszoba-hangulata, futóműve és sok műszaki újdonsága könnyed utazást tesz lehetővé, maximális komfortban és biztonságban.

Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer
Maximális flexibilitás érdekében továbbfejlesztésre került - az ülések kiszerelése nélküli - Flex7 ülésrendszer: míg a harmadik sor továbbra is lesüllyeszthető a csomagtér padlójába, a második sor teljesen új. Üléspad helyett három egyedi ülés fektethető le, hogy sík rakodópadló jöjjön létre. A három ülés egymástól függetlenül csúsztatható hosszirányban 210 milliméterrel.

Az opcionálisan kapható "Lounge-ülésrendszer“ a felső kategóriájú limuzinok lábterét nyújtja a második sorban. A középső üléstámla, egy rafinált mechanizmus jóvoltából, kényelmes kartámaszt képezhet a szélső üléseken helyet foglalóknak. Ezek az ülések 280 milliméterrel csúsztathatók el, ami kategória-rekord, 70-nel több a standard ülésénél, és 80-nal az aktuális Zafiráénál. További újdonság, hogy az ülések 50 milliméterrel elmozdíthatók az autó középvonala felé, hogy nagyobb legyen a vállméret. A Zafira Tourer öt ülése mögött 710 liternyi a poggyásztér. A második üléssor lehajtása után alakul ki a maximális 1 860 literes térfogat.

Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer
Kívül a markáns frontkialakítás a Zafira legfőbb ismertetőjegye. A lámpák bumeráng-grafikája a fényszórótól a ködlámpáig terjed. A nyilazott nappali menetfényt, mint más Opel-modelleken is, felül integrálták a világítóegységbe. A vékony - kettős - A-oszlopok, nagy oldalablakok és az ajtókon elhelyezett visszapillantó tükrök adnak kiváló áttekintést a vezetőnek.
A sok lakással, irodával is versenyre kelő utastér - nem csak a mérete, hanem a fekete-barna színkombinációja miatt is - elsősorban a céges felhasználók kedvelt opciója lehet, ha reprezentációs célokra is használni akarják a Zafirát. A klubszoba hangulatot az opcionális panoráma-üvegtető is erősíti, egészen az autó hátuljáig mintha csak az égbolt zárná le az utasteret.

Egy lakásnál is otthonosabb lehet az Opel Zafira Tourer
A biztonságos közlekedést több segédberendezés i is szolgálja. Az Opel frontkamera második nemzedékéhez és az opcionális frontradarhoz kapcsolódó asszisztencia-rendszereknek köszönhetően a követési távolság-figyelmeztető segít elkerülni a ráfutásos baleseteket - de az elől haladó túlzott megközelítéséért járó bírságot is. A központi kijelző másodpercben mutatja a távközt.
Ha az a veszély fenyeget, hogy az előtte haladó járműnek ütközik a Zafira Tourer, az Ütközési figyelmeztetés ad optikai és akusztikai jelzést, felhívva a vezető figyelmét, hogy vegye át a kontrollt a gáz- és fékpedál felett. A rendszer érzékenysége a kormánykerékről szabályozható. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, bekapcsol az automatikus vészfékezés, 0,3 g lassulással, mérsékelve a ráfutásos baleset következményeit.

A radartámogatású adaptív sebességszabályozó - újdonság a kompakt egyterűeknél - segít tartani az előzőleg beállított tempót, a három fokozatban (távol, közepes, közel) beállítható követési távolság megőrzésével. A kipróbált 2,0 CDTI változat ezeken túlmenően felszerelhető a követési távolságot tartó rendszerrel, melyet szintén három fokozatban lehet állítani.

Az AFL+ biztonsági világítórendszer tíz funkciót egyesít magában, és az új frontkamera segítségével átveszi az intelligens fényszóróállítás feladatát is: méri az elől haladó, illetve szembejövő járművek távolságát, és ehhez igazítja a tompított fénykévét. Ez biztosítja az út maximális kivilágítását, mások elvakítása nélkül.

A Táblafelismerő még többet tud azonosítani az EU-ban szokásos KRESZ táblák közül, például nemcsak kerek, hanem négyszögletes táblákat is - például autópálya, korlátozott forgalmú zóna, sebességhatár kiegészítő táblája stb. − felismer. A tökéletesített felvétel jóvoltából javult a dinamikus jelzések, például fénydiódás autópálya-hidak felismerési aránya.

A Holttér-asszisztens sávváltáskor óv meg a karamboltól. A jármű oldalain elhelyezett, négy méter hatótávolságú ultrahangos érzékelők állandóan figyelik a holtteret, és ha jármű jelenik meg ott, akkor fénydióda gyullad ki a megfelelő oldali külső tükör szélén. Ha ennek ellenére folytatná a manővert a vezető, villogni kezd a jel, és hangjelzés szólal meg.

A tolatóradarnál is nagyobb komfortot nyújt a Parkoló-asszisztens, amely benavigálja az autót egy üres helyre. Az ultrahangos érzékelőkhöz kapcsolódó vezérlőegység lassú elhaladás közben beazonosítja a megfelelő méretű parkolóhelyet, megállapítja a beálláshoz legalkalmasabb manővert, majd a központi kijelzőben grafikus útmutatást ad az irányváltásokhoz és a kormányzáshoz. A szintén opcionális tolatókamera színes képe pedig gyerekjátékká teszi a legnehezebb parkolási szituációt is.

A tesztautót az Opel már sokszor bizonyított 2,0 dízelmotorja hajtotta, ezúttal 165 lóerővel. Az első kerekekhez egy 6-fokozatú automatikus sebességváltóval kacsolódott, mely szerkezet a gazdaságosságra kifejezetten negatív hatást gyakorolt. A fogyasztás városban közelítette a 10 litert 100 kilométerenként, ami az autó méretét, tömegét figyelembe véve is magas érték. Kétségtelen, hogy a vezetést nagymértékben megkönnyíti - főleg olyanok számára, akik ezt a tevékenységet nem kedvtelésből, jókedvvel végzik, hanem egyfajta kényszernek fogják fel.

Az Opel Zafira - a hozzá kínált opciós tételek egy részével - igazán kellemes, jól használható cégautó lehet. A megfelelő motor és erőátvitel kiválasztásán sok múlik, így a felhasználás módjától függően nem csak a dízel, hanem a CNG, vagy LPG üzemű, sőt bizonyos esetekben a tisztán benzines erőforrások is alternatívát jelenthetnek.
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Európa legrosszabb rémálma válhat valóra Donald Trumppal – Tényleg Kamala Harris maradt a kontinens utolsó reménysége?
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
tőzsde