Az MTI OS-ben megjelent közlemény szerint a konzorcium a GINOP-2.2.1-15-2017-00077 azonosítószámú "Új fejlesztésű alapanyagok, nano-kompozitok alkalmazása sűrített levegős fék- és segédrendszerek tervezésében" című projektjében olyan alternatív autóipari alapanyagokat és eljárásokat kutatott, melyek hosszabb távon is a Knorr-Bremse vállalat kutatás-fejlesztési munkáját támogatják.
A pályázat során elnyert 350 millió forint (~ 1,1 millió EUR) vissza nem térítendő, Európai Uniós támogatást a konzorciumi tagok K+F együttműködésük erősítésére, kibővítésére, alternatív termékfejlesztési eljárások, és alapanyagok kutatására és ezek segítségével prototípus rendszerek létrehozására fordították.
A támogatott projektkereső adatbázis szerint a konzorcium még 2017. június 28-án nyerte el a 350 milliós támogatást az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, a támogatás aránya 68%-os, azaz a projekt összköltsége csaknem 515 millió forintos volt.
A továbbiakban is várjuk az uniosprojekt@portfolio.hu címre a hasonló uniós fejlesztések különböző projekt közleményeit, amelyeket az Uniós Forrás rovatunk hírei között térítésmentesen közzéteszünk.
A közlemény kitér arra is, hogy a Knorr-Bremse a fékrendszerek globális piacvezetője, valamint a biztonsági szempontból döntő fontosságú vasúti és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója. A cégcsoportnál több mint 30 ország 100-nál is több telephelyén 28 500 munkatárs dolgozik. 2018-ban a Knorr-Bremse két üzletága összesen 6,6 milliárd euró (IFRS) árbevételt realizált.
A Neumann János Egyetem a Kecskeméti Főiskola és a Szolnoki Főiskola integrációjának eredményeként jött létre és az alkalmazott tudományok emberközpontú egyetemeként definiálja magát, amely egész életen át tartó kötődést és tanulást biztosító intézmény. A közlemény kitér rá, hogy az egyetem Magyarországon először vezette be a cégek és az egyetem együttműködésén alapuló duális képzést, amellyel az eddiginél szorosabbra fonta egyébként is széles körű gazdasági kapcsolatait.
Címlapkép forrása: MTI Fotó: Ujvári Sándor