Katona Melinda

Katona Melinda

ügyvezető igazgató , Borealis Consulting

Cikkeinek a száma: 7
Radikálisan átalakul az ember szerepe a digitális HR világában

Radikálisan átalakul az ember szerepe a digitális HR világában

A HR-folyamatokat is jelentősen átalakítják a digitális technológiák. A digitális megoldások és a mesterséges intelligencia segítségével már egész HR-folyamatok levezényelhetők emberi beavatkozás nélkül, vagy minimális emberi közreműködés mellett. A jövő HR-folyamataiban az ember szerepe az adatfeldolgozástól a szupervizori szerep irányába mozdul el, amihez nemcsak kompetenciát kell fejleszteni, hanem a gondolkodásmódot is át kell állítani mind szervezeti, mind egyéni szinten.

Sokan eltűnhetnek a süllyesztőben: így lehet talpon maradni

Sokan eltűnhetnek a süllyesztőben: így lehet talpon maradni

Bizonyára egyetlen ma működő vállalat sem gondolkodik abban, hogy a következő egy-két évben, évtizedben eltűnik a gazdasági színtérről. Terveket szőnek, stratégiákat állítanak fel, mindezt azért, hogy a jövő, ami ugyebár biztosan eljön, ne nélkülük köszöntsön be. És bár igaz, hogy a jövő nem jósolható meg, és a cégvezetők nem is jósok, hogy ilyesmivel foglalkozzanak, de alakítható, a jelen trendjeiből egyes alkotóelemei valószínűsíthetők, és bölcs, körültekintő vállalatvezetéssel kialakítható olyan szintű rugalmasság, amely jó eséllyel lehetővé teszi, hogy adott cég a jövendőben is aktív részese maradjon a piaci folyamatoknak. Cikkünkben a jövőállóság öt pillérét vesszük górcső alá, amelyek, ha nem is garantálják, de nagyban segítik, hogy a cégek talpon tudjanak maradni, bármint alakul is a jövő.

Mit tehetnek a cégek válságos időkben a dolgozóik mentális egészségéért?

Mit tehetnek a cégek válságos időkben a dolgozóik mentális egészségéért?

Azt minden bizonnyal senki sem kérdőjelezi meg, hogy nehéz időket élünk. A Covid még mindig itt van velünk, és még napjainkban is érkeznek a hírek az újabb, ki tudja mennyire fertőző mutációk kialakulásáról; a szomszédunkban egyre könyörtelenebb háború dúl, amelynek eszkalációja nem zárható ki teljes bizonyossággal; az energiahordozók árának drasztikus emelkedése miatt az emberekben nemcsak munkahelyük esetleges elvesztése kelt aggodalmat, hanem a soha nem látott magasságokba szárnyaló rezsiszámlák is szorongással töltik el őket. Talán soha nem vártuk kevésbé a telet, mint most. És akkor a nyáron kiszáradó tavakról, folyókról még nem is beszéltünk. A saját szintjén mindenki igyekszik megnyugtató gondolatokkal foglalkozni, stresszoldó tevékenységeket űzni. De mit tehetnek a vállalatok annak érdekében, hogy a maguk eszközeivel ők is hozzájáruljanak alkalmazottaik lelki békéjének, mentális egészségének erősítéséhez, s ezáltal ahhoz, hogy jobban tudjanak a munkájukra, az aktuális feladataikra koncentrálni?

Miért küzdenek munkaerőhiánnyal a cégek?

Miért küzdenek munkaerőhiánnyal a cégek?

Napjaink számos problémája közül az egyik, talán nem is a legcsekélyebb súlyú, a munkaerőhiány. Vajon megtesznek-e a cégek minden tőlük telhetőt a munkatársak megtartásáért, bevonzásáért, és vajon a munkatársak hajlandók-e maguk is időt és energiát beletenni ennek az egyébként kétoldalú kapcsolatnak az építésébe? Hogyan, miben látja egy szervezetfejlesztő tanácsadó cég vezetője, aki nagyon sok vállalattal került már kapcsolatba a pályafutása során, a munkaerőhiány, elsősorban a szakértői-szellemi munkaerő számában mutatkozó munkaerő-deficit okait, kezelésének lehetőségeit? Amint a cikkből kiderül, a szervezeti és egyéni önismeret elmélyülése sokat tudna változtatni a kialakult helyzeten.

"Bátor félelem" - Hogyan legyünk vezetők gyorsan változó időkben?

Alaposan aláásta a korábbi vezetői gyakorlatot, a „mi így szoktuk” hozzáállást a Covid: az online, illetve a hibrid környezetben sok korábbi vezető elvérzett. Ami hatékony volt a közvetlen érintkezések konszolidált, kiszámítható világában, erejét és hatását vesztette az online és hibrid univerzumban, a Covid óta jóval kiszámíthatatlanabb működési környezetben, amikor ráadásul egy éppen zajló háború még nagyobb bizonytalanságot visz a rendszerbe. Cikkünkben arra keressük a választ, hogy az új, gyorsan változó körülmények között, mely vezetői kompetenciák veszíttették el a jelentőségüket, az erejüket, és melyek lettek fontosak, időszerűek, hatásosak. Mitől jó ma egy vezető, és lehet-e egy, a korábbi viszonyok között szocializálódott vezetőből az új helyzetben is irányító ember?

Folyamatos krízishelyzetben a világ – Hogyan alkalmazkodhatunk az új helyzethez?

Folyamatos krízishelyzetben a világ – Hogyan alkalmazkodhatunk az új helyzethez?

Közhely, hogy a világ változik, hiszen minden változik, ami létezik. Egy szervezet szempontjából azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire összetett egy változás, milyen dinamikával megy végbe, mekkora az időtávja. Napjainkra a technológia rendkívül gyors fejlődése, valamint a világot lassan két éve sújtó COVID-járvány mélyreható és tartós változást idézett elő a vállalatok működési környezetében. Ha úgy tetszik, a világ permanens krízishelyzetben van, márpedig válság idején sokkal több a változás, a kilengések amplitúdója is lényegesen nagyobb, mint békeidőben, s mindebből következően kevésbé kiszámíthatók a működési peremfeltételek. Ehhez a helyzethez, tetszik vagy sem, alkalmazkodni kell. Ellenkező esetben nyugodtan lehet csomagolni, mert előbb-utóbb a kevésbé rugalmas cég kipontozódik a piacról. Az alkalmazkodás egyik eszköze az agilis szervezeti modell, amely adott helyzetek gyors és hatékony kezelését teszi lehetővé. Mit „tud” ez a modell, hol vannak, vannak-e határai, és létezik-e alternatívája?

Hogyan őrizhető meg a bizalom válság idején? – Ez lehet a túlélés kulcsa

Hogyan őrizhető meg a bizalom válság idején? – Ez lehet a túlélés kulcsa

A koronavírus-járvány új helyzetet teremtett a vállalatok számára azzal, hogy a munkatársak otthoni munkavégzésre kényszerültek. A távolság, a személyes kontaktus hiánya, korlátozottsága ráirányította a figyelmet a bizalom kérdésére, amely békeidőben sem lényegtelen, de válság idején – fogalmazzunk úgy: extrém körülmények között – még jobban kidomborodik a jelentősége. Hogyan lehet válsághelyzetben megőrizni a bizalom szintjét a vállalat vezetői és beosztottjai között annak érdekében, hogy a cég versenyképessége ne romoljon, jövőálló maradjon?

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Érdekes időpontban kaphatnak
Kiszámoló

Lehet bérelni is

Nagyon gyakori eset, hogy valakinek van egy lakása, ami már szűkös a két kamasszal, de ami ingatlant szeretnének helyette...

Holdblog

Túl a gyermekcsúcson

Megállt a gyermekek számának növekedése a világon - legalábbis az ENSZ felmérései szerint. A pillanatot, amikor...

Holdblog

Az elnök emberei

Donald Trumpot csak január 20-án iktatják be hivatalába, de leendő munkatársainak egy részét már ismerni. Közülük...

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.