Katona Melinda

Katona Melinda

ügyvezető igazgató , Borealis Consulting

Cikkeinek a száma: 7
Radikálisan átalakul az ember szerepe a digitális HR világában

Radikálisan átalakul az ember szerepe a digitális HR világában

A HR-folyamatokat is jelentősen átalakítják a digitális technológiák. A digitális megoldások és a mesterséges intelligencia segítségével már egész HR-folyamatok levezényelhetők emberi beavatkozás nélkül, vagy minimális emberi közreműködés mellett. A jövő HR-folyamataiban az ember szerepe az adatfeldolgozástól a szupervizori szerep irányába mozdul el, amihez nemcsak kompetenciát kell fejleszteni, hanem a gondolkodásmódot is át kell állítani mind szervezeti, mind egyéni szinten.

Sokan eltűnhetnek a süllyesztőben: így lehet talpon maradni

Sokan eltűnhetnek a süllyesztőben: így lehet talpon maradni

Bizonyára egyetlen ma működő vállalat sem gondolkodik abban, hogy a következő egy-két évben, évtizedben eltűnik a gazdasági színtérről. Terveket szőnek, stratégiákat állítanak fel, mindezt azért, hogy a jövő, ami ugyebár biztosan eljön, ne nélkülük köszöntsön be. És bár igaz, hogy a jövő nem jósolható meg, és a cégvezetők nem is jósok, hogy ilyesmivel foglalkozzanak, de alakítható, a jelen trendjeiből egyes alkotóelemei valószínűsíthetők, és bölcs, körültekintő vállalatvezetéssel kialakítható olyan szintű rugalmasság, amely jó eséllyel lehetővé teszi, hogy adott cég a jövendőben is aktív részese maradjon a piaci folyamatoknak. Cikkünkben a jövőállóság öt pillérét vesszük górcső alá, amelyek, ha nem is garantálják, de nagyban segítik, hogy a cégek talpon tudjanak maradni, bármint alakul is a jövő.

Mit tehetnek a cégek válságos időkben a dolgozóik mentális egészségéért?

Mit tehetnek a cégek válságos időkben a dolgozóik mentális egészségéért?

Azt minden bizonnyal senki sem kérdőjelezi meg, hogy nehéz időket élünk. A Covid még mindig itt van velünk, és még napjainkban is érkeznek a hírek az újabb, ki tudja mennyire fertőző mutációk kialakulásáról; a szomszédunkban egyre könyörtelenebb háború dúl, amelynek eszkalációja nem zárható ki teljes bizonyossággal; az energiahordozók árának drasztikus emelkedése miatt az emberekben nemcsak munkahelyük esetleges elvesztése kelt aggodalmat, hanem a soha nem látott magasságokba szárnyaló rezsiszámlák is szorongással töltik el őket. Talán soha nem vártuk kevésbé a telet, mint most. És akkor a nyáron kiszáradó tavakról, folyókról még nem is beszéltünk. A saját szintjén mindenki igyekszik megnyugtató gondolatokkal foglalkozni, stresszoldó tevékenységeket űzni. De mit tehetnek a vállalatok annak érdekében, hogy a maguk eszközeivel ők is hozzájáruljanak alkalmazottaik lelki békéjének, mentális egészségének erősítéséhez, s ezáltal ahhoz, hogy jobban tudjanak a munkájukra, az aktuális feladataikra koncentrálni?

Miért küzdenek munkaerőhiánnyal a cégek?

Miért küzdenek munkaerőhiánnyal a cégek?

Napjaink számos problémája közül az egyik, talán nem is a legcsekélyebb súlyú, a munkaerőhiány. Vajon megtesznek-e a cégek minden tőlük telhetőt a munkatársak megtartásáért, bevonzásáért, és vajon a munkatársak hajlandók-e maguk is időt és energiát beletenni ennek az egyébként kétoldalú kapcsolatnak az építésébe? Hogyan, miben látja egy szervezetfejlesztő tanácsadó cég vezetője, aki nagyon sok vállalattal került már kapcsolatba a pályafutása során, a munkaerőhiány, elsősorban a szakértői-szellemi munkaerő számában mutatkozó munkaerő-deficit okait, kezelésének lehetőségeit? Amint a cikkből kiderül, a szervezeti és egyéni önismeret elmélyülése sokat tudna változtatni a kialakult helyzeten.

"Bátor félelem" - Hogyan legyünk vezetők gyorsan változó időkben?

Alaposan aláásta a korábbi vezetői gyakorlatot, a „mi így szoktuk” hozzáállást a Covid: az online, illetve a hibrid környezetben sok korábbi vezető elvérzett. Ami hatékony volt a közvetlen érintkezések konszolidált, kiszámítható világában, erejét és hatását vesztette az online és hibrid univerzumban, a Covid óta jóval kiszámíthatatlanabb működési környezetben, amikor ráadásul egy éppen zajló háború még nagyobb bizonytalanságot visz a rendszerbe. Cikkünkben arra keressük a választ, hogy az új, gyorsan változó körülmények között, mely vezetői kompetenciák veszíttették el a jelentőségüket, az erejüket, és melyek lettek fontosak, időszerűek, hatásosak. Mitől jó ma egy vezető, és lehet-e egy, a korábbi viszonyok között szocializálódott vezetőből az új helyzetben is irányító ember?

Folyamatos krízishelyzetben a világ – Hogyan alkalmazkodhatunk az új helyzethez?

Folyamatos krízishelyzetben a világ – Hogyan alkalmazkodhatunk az új helyzethez?

Közhely, hogy a világ változik, hiszen minden változik, ami létezik. Egy szervezet szempontjából azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire összetett egy változás, milyen dinamikával megy végbe, mekkora az időtávja. Napjainkra a technológia rendkívül gyors fejlődése, valamint a világot lassan két éve sújtó COVID-járvány mélyreható és tartós változást idézett elő a vállalatok működési környezetében. Ha úgy tetszik, a világ permanens krízishelyzetben van, márpedig válság idején sokkal több a változás, a kilengések amplitúdója is lényegesen nagyobb, mint békeidőben, s mindebből következően kevésbé kiszámíthatók a működési peremfeltételek. Ehhez a helyzethez, tetszik vagy sem, alkalmazkodni kell. Ellenkező esetben nyugodtan lehet csomagolni, mert előbb-utóbb a kevésbé rugalmas cég kipontozódik a piacról. Az alkalmazkodás egyik eszköze az agilis szervezeti modell, amely adott helyzetek gyors és hatékony kezelését teszi lehetővé. Mit „tud” ez a modell, hol vannak, vannak-e határai, és létezik-e alternatívája?

Hogyan őrizhető meg a bizalom válság idején? – Ez lehet a túlélés kulcsa

Hogyan őrizhető meg a bizalom válság idején? – Ez lehet a túlélés kulcsa

A koronavírus-járvány új helyzetet teremtett a vállalatok számára azzal, hogy a munkatársak otthoni munkavégzésre kényszerültek. A távolság, a személyes kontaktus hiánya, korlátozottsága ráirányította a figyelmet a bizalom kérdésére, amely békeidőben sem lényegtelen, de válság idején – fogalmazzunk úgy: extrém körülmények között – még jobban kidomborodik a jelentősége. Hogyan lehet válsághelyzetben megőrizni a bizalom szintjét a vállalat vezetői és beosztottjai között annak érdekében, hogy a cég versenyképessége ne romoljon, jövőálló maradjon?

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mérgező víz folyik a csapból? Itt a térkép, több százezer magyart érinthet
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.