Falcsik István

Falcsik István

üzletágvezető , RSM

Falcsik István 2016-ban csatlakozott az RSM Hungary Zrt-hez, a Vám-, jövedéki és termékdíj-tanácsadási üzletág vezetőjeként vámszakértő csapatával. Több mint 20 éves tapasztalatának felét a közigazgatásban, felét az üzleti szférában szerezte. 2012 és 2016 között a Deloitte speciális indirekt adókkal (vám, jövedék, környezetvédelmi termékdíj, energia adó, NETA) foglalkozó csoport munkáját irányította. Jelentős tapasztalattal rendelkezik a vám és jövedéki adók területéhez tartozó tanácsadásokban, vám és jövedéki utóellenőrzések kezelésében, hatósági egyeztetésekben. Ügyvédként jogi képviseletet lát el több meghatározó jelentőségű, adót és vámot érintő közigazgatási peres eljárásban.
Cikkeinek a száma: 13
Kiterjesztett gyártói felelősség - Miért újabb teher a cégeknek?

Kiterjesztett gyártói felelősség - Miért újabb teher a cégeknek?

Egy évvel ezelőtt a vállalatok még csak ízlelgették az EPR és a MOHU rövidítést, és mindenki próbálta megfejteni, hogy milyen tennivalója lesz a kiterjesztett gyártói felelősség körében. Az elmúlt egy év aztán megmutatta, hogy a cégek jelentős többségének a torkán akadt ez az EPR falat. Nem tudták sikeresen venni az akadály, ami azzal járt, hogy a több mint 10 éve megszokott termékdíj (KVTD) mellé megérkezett egy, a termékdíjhoz nagyon hasonló, de mégis más kötelezettség, az EPR.

Jelentős változások az import vámeljárásokban november 1-től

Jelentős változások az import vámeljárásokban november 1-től

A vámhatóság, valamint a vámszolgáltatásokat nyújtó vámügynökök számára meghatározó változások lépnek életbe 2023. november 1-jén. A vámjogszabályok ugyan nem változnak, de az eddig tesztüzemben működő - illetve néhány vámügynökség által már a gyakorlatban is tesztelt – új váminformatikai rendszer, import vámkezelésekre vonatkozó része kerül élesítésre. Az eredeti tervek szerint a bevezetés végső határideje ez év vége lett volna, azonban a tesztelések tapasztalatai alapján a NAV úgy ítélte meg, hogy már november 1-jén megtörténhet a bevezetés.

Aki nem áll be a sorba: potyautasok is lehetnek az új hulladékgazdálkodási rendszerben?

Aki nem áll be a sorba: potyautasok is lehetnek az új hulladékgazdálkodási rendszerben?

Potyautasok mindig voltak és lesznek is, a kérdés az, hogy mennyien. Átvitt értelemben egy kötelezettség esetében azokat nevezzük így, akik nem akarják teljesíteni a kirótt kötelezettséget, de a szolgáltatást igénybe veszik. Az új (kiterjesztett gyártói felelősség) EPR díjat annak célja alapján azért kell fizetni a társaságoknak, mert az állam, vagy rajta keresztül a koncesszor kezeli a hulladékunkat. Aki nem regisztrált az új EPR rendszerbe és ezáltal nem is fog EPR díjat fizetni, de hulladékot termel, valamint EPR köteles terméket hoz forgalomba, az a rendszer potyautasának tekinthető. Ugyanis az EPR rendszerben a díj fizetésével kollektív teljesítés keretében finanszírozzuk a hulladékgazdálkodás új rendszerét, a hulladékkal kapcsolatos koncesszori feladatokat.

A költségvetést és a gazdálkodók jelentős részét is érinti az új hulladékgazdálkodási díj

A költségvetést és a gazdálkodók jelentős részét is érinti az új hulladékgazdálkodási díj

A 2023 júliusában induló kiterjesztett gyártói felelősség (EPR) rendszere érinti a költségvetés bevételi oldalát is, ugyanis az éveken keresztül a költségvetésnek bevételi forrást jelentő környezetvédelmi termékdíj akár nullára is redukálódhat az új rendszerben. Bár még sok a tisztázatlan kérdés, az EPR rendszer júliusi indulása egyre közeleg, újabb adminisztratív terhet róva ezzel a díjfizetéssel érintett jelentős számú társaságra.

Fordulat a brutális vámigazgatási bírságok ügyében? Már az EU bírósága előtt az ügy

Fordulat a brutális vámigazgatási bírságok ügyében? Már az EU bírósága előtt az ügy

Az Európai Unió Bírósága vizsgálja meg a magyar vámbírsági gyakorlatot, mely a vámhiány esetén kiszabott bírságolás gyakorlatát vette górcső alá. Az RSM vámtanácsadói által képviselt vámigazgatási ügyben, előzetes döntéshozatali eljárás van folyamatban. A vámigazgatási bírságok kiszabásának gyakorlatát méltányossági és arányossági szempontból vitatják a szakemberek, mely nem csak az egyes esetekben okoz problémát, de akadályt gördíthet az elé is, hogy az EU-n belül minél több gazdálkodó válassza Magyarországot vámfolyamatainak bonyolítására.

Magyar cégek tömegei fizethetnek kötelezően új díjat - Pár hónap maradt a felkészülésre

Magyar cégek tömegei fizethetnek kötelezően új díjat - Pár hónap maradt a felkészülésre

Az európai uniós hulladékgazdálkodási irányelveknek megfelelően, 2023. júliusától várhatóan jelentősen átalakulnak a magyar hulladékgazdálkodási szabályok is. A vállalatoknak a környezetvédelmi termékdíj mellett új fogalmat kell megtanulniuk, hiszen a kiterjesztett gyártó felelősség a gazdálkodók széles rétegét érinti majd. A hulladékkezelés rendszerében várható gyökeres változásokra minden érintett vállalatnak idejében érdemes felkészülni.

Nem fognak gyorsulni az adó- és vámperek!

Nem fognak gyorsulni az adó- és vámperek!

2022. március elsejével változnak a közigazgatási peres eljárások szabályai. Sokan bíznak abban, hogy a jogszabály változás hatására felgyorsulhatnak az adó és vámigazgatási eljárásokat érintő közigazgatási peres eljárások. Sajnos az adóperek esetében nem várható kedvező fordulat!

Brutális vámigazgatási bírságok várhatóak!

Brutális vámigazgatási bírságok várhatóak!

A Kúria nemrégiben elvi döntés formájában megerősítette azt a vámhatósági gyakorlatot, miszerint akkor is megállapítható a vámhiány és alkalmazható az 50 százalékos mértékű vámigazgatási bírság, ha a jogsértés következményeként a költségvetést semmilyen kár nem éri.

Érdemes perelni a NAV-ot?

Érdemes perelni a NAV-ot?

A gazdálkodóra kirótt adóbírság, vagy adómegállapítás esetén mérlegelendő hogy a NAV határozatot a cég jogszerűnek tartja-e. Ha nem, akkor alaposan fel kell készülnie majd nekivágnia a jogorvoslatnak, adópernek, melyben bizonyíthatja igazát.

Uniós jogba ütközhet a vadonatúj kötelezettség, a BIREG!

Uniós jogba ütközhet a vadonatúj kötelezettség, a BIREG!

A december 31-én megjelent Magyar Közlöny már megjelenésének nem szokványos időpontja miatt is különleges volt, de tartalma is tartogatott meglepetéseket. Ezek egyike volt a nemzetközi fuvarozás területén bevezetett új kötelezettség megjelenés a BIREG (Előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszer).

A Brexit-megállapodás a gyakorlatban hatalmas változásokat hoz, szinte azonnal

A Brexit-megállapodás a gyakorlatban hatalmas változásokat hoz, szinte azonnal

A Brexit folyamatra jellemzően, szinte az utolsó pillanatban, karácsony első napján - csak sikerült megállapodniuk a feleknek. Van „deal” Brexit ügyben, az Egyesült Királyság rendezett formában hagyja el az Európai Uniót és ezáltal a Vámuniót. Ez mindenképpen okot ad az örömre, ugyanakkor azzal is tisztában kell lenni, hogy a megállapodás alapján is olyan jelentős változások várhatóak, melyek jelentős költségnövekedést, szállítási idő növekedést, többlet adminisztrációt, és nyitott kérdéseket eredményeznek.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hatalmas partraszállásra készültek, pillanatok alatt totális kudarc lett az akció vége – Nyilvánosságra hozták Ukrajna legtitokzatosabb akciójának részleteit
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.