Fenntartható és költséghatékony út a dolgozóbarát munkakörnyezethez (x)
Prémium

Fenntartható és költséghatékony út a dolgozóbarát munkakörnyezethez (x)

PR cikk

Kevesen gondolnák, mennyire meghatározó a munkakörnyezet a dolgozók hatékonyságában. Egy jól felszerelt, komfortos munkahely nemcsak a munkavállalói elégedettséget növeli, de közvetve a vállalat üzleti sikerességéhez is érdemben hozzájárul. Nagy Erzsébetet, a Lyreco magyar leányvállalatának vezetőjét arról kérdeztük, hogyan tud ebben segíteni Európa meghatározó irodaellátó cége.

Léteznek trendek az irodafelszerelés területén?

Igen, méghozzá nagyon is konkrét trendek: hogy mást ne mondjak, még évekkel a koronavírus-járvány után is sokan küzdenek azzal, hogyan motiválhatnák a munkavállalóikat, hogy ne csak otthonról akarjanak dolgozni. Az utóbbi évek társadalmi és gazdasági változásainak köszönhetően átalakultak a munkavállalók és a munkaadók elvárásai. A vállalatok egyre tudatosabbak a munkavállalói élmény megteremtésében és az olyan kellemes munkakörnyezet kialakításában, ahová a dolgozók szívesen bejárnak. A régi motivációs eszközökön, vagyis a stabil alapbéren, a jó csapaton vagy a jó főnökön felül a dolgozók már mást is elvárnak, amit a szakmában úgy hívunk: office wellbeeing. Ez nemcsak a jobb minőségű irodai berendezésekre és felszerelésekre igaz, hanem az irodai fogyasztási cikkekre, a legmodernebb higiéniai eszközökre vagy épp a prémium kávékra is, amik nem feltétlen jelentenek nagy kiadást, mégis sokat javítanak a dolgozók komfortérzetén és hangulatán.

Ezek miért ennyire fontosak?

Sokak számára kiderült már, hogy egy jó hangulatú, kötetlen kávészünet javítja a kapcsolatépítést, az összetartozást; nem véletlen, hogy ez lett az egyik leggyorsabban növekvő kategóriánk. De ugyanígy említhetném a dolgozók egészségmegőrzését szolgáló higiéniai cikkeket is, amelyek ma már elengedhetetlenek egy jól felszerelt és ellátott irodában.

Viszont egy irodai megrendelésben biztosan nem ez a legkomolyabb tétel…

Természetesen nem, de az irodabútorok, az irodatechnika és a munkavédelmi felszerelések terén is nagyok a változások. Azt figyeltük meg, hogy az ügyfeleink számára egyre fontosabb a megvásárolt termékek karbonlábnyoma, és ez összecseng a mi törekvésünkkel is, hiszen azt akarjuk, hogy 2026-ra a termékeink 90 százaléka fenntartható minősítésű beszerzési forrásból származzon, amihez a beszállítóink többlépcsős akkreditáción kell, hogy átessenek. Bár a környezettudatos beszerzés trendje Magyarországon még csak most kezdődött, már megfigyelhető, hogy ezt maguk a dolgozók is komolyan veszik, és értékelik, ha a munkahelyük is odafigyel erre.

Böbe-Edit_k
Nagy Erzsébet, a Lyreco magyar leányvállalatának vezetője

Ez nem jelent plusz kiadást az irodáknak?

Nem okvetlenül ettől lesz valami drágább, ráadásul az a trend is látható, ahogy a cégek a jobb minőségű termékek felé mozdulnak. Ahogy mondani szokás, nem engedhetik meg maguknak, hogy olcsón vásároljanak. Az irodák manapság többet fordítanak a már említett frissítőkre, jobb papírra, igényesebb felszerelésre. Hosszú távon egyáltalán nem gazdaságos, ha olcsó, rövid idő alatt elromló eszközöket vásárolnak a sok éven át használható bútorok helyett. Tulajdonképpen ez is a környezettudatosság egyik alapvetése.

Milyen hibákat érdemes elkerülnie egy irodának a beszerzés során?

A termékek kiválasztásakor nem lehet az ár az egyetlen szempont. Ezzel persze gyakran találkozunk, főleg pályázatoknál, pedig a beszállító kiválasztásakor fontos ügyelni a megbízhatóságára, a referenciáira, a minőségére, a gyorsaságára, és a további hozzáadott értékekre is.

A Lyreco milyen hozzáadott értéket tud kínálni?

Az egyik legfontosabb érték, hogy szigorúan szűrjük a beszállítóinkat, és a kínálatunkban csak olyan termék kaphat helyet, ami megbízható, megfelelő minőségben szállító partnertől származik. A másik, hogy következetesen ragaszkodunk a hagyományos kereskedelmi szemlélethez, ezért a személyes kapcsolattartásra törekszünk, hogy gördülékennyé és zökkenőmentessé váljon a megrendelés, és gyorsan tudjunk reagálni az egyedi ügyféligényekre.

Ez a gyakorlatban hogy történik?

Nálunk az ügyféllel tárgyaló kapcsolattartó mögött mindig ott állnak a szakértőink is, akik magas szaktudással bírnak az egyes területeken, és ez értéknövelő szaktanácsadást jelent a vásárlók számára. Emellett az egyablakos megrendelési és logisztikai megoldásaink  költséghatékonyabbá teszik a beszerzést, megbízhatóbb az ellátás, kevesebb az adminisztráció. Egy jó iroda- és munkahelyellátónál fontos, hogy elébe tudjon menni az ügyfél igényeinek.

Például a beszerzési folyamat optimalizálásával?

Pontosan. A szolgáltatásunk fontos része, hogy minden szervezési probléma alól mentesítsük a cégeket, így ők arra tudnak koncentrálni, ami igazán fontos számukra: a saját munkájukra. Ilyenkor derül ki, hogy ez az üzletág jóval többről szól, mint termékekről.

Miért érdemes többet költeni ezen a területen?

Csak nézzük meg, mennyi ideig tart manapság a megfelelő munkavállalók megtalálása. A cégek fizetési lehetőségei persze különbözőek, de a munkavállalók távozásának oka gyakran a nem megfelelő munkakultúra és környezet. Amikor a vállalati értékekről beszélünk, arról sem lenne szabad elfeledkezni, hogy a munkakörnyezet igencsak befolyásolja, szeretnek-e az emberek a munkahelyükön dolgozni, és mennyire érzik, hogy a munkáltató figyel rájuk. Ebbe tényleg érdemes beruházni, hiszen segít bevonzani és megtartani a munkaerőt.

(x) 

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Kiszámoló

Próbálj meg lazítani

A legtöbb ember fiatalkorában elkezdi a nagybetűs életet, tele mindenféle kívánsággal és vággyal, hogy minél több mindent megvehessen. Gyorsan rájön, hogy ha hitelből vásárol, nem kell vá

Kasza Elliott-tal

PepsiCo Inc - kereskedés

Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Mars2