Családi könyvesboltból nőtte ki magát Európa meghatározó irodai és munkahelyi ellátójává a Lyreco. De nemcsak a vállalat fejlődési íve sajátságos, hanem az is, ahogy az üzlethez és az őket körülvevő világhoz viszonyulnak. Erről beszélgettünk Mikulas Herskovic ügyvezető igazgatóval.
A mottójuk: „A Great Working Day. Delivered.” Miért éppen így fogalmaztak?
Mert a mi dolgunk az, hogy az ügyfeleinknél gördülékenyen menjen a munka, és hogy az ott dolgozó emberek kellemesen, motiváltan érezzék magukat, miközben a munkájukra összpontosíthatnak. Ehhez kell a jól felszerelt és higiénikus munkakörnyezet, vagy éppen egy csúcsminőségű kávé – mi pedig pontosan ezeket biztosítjuk, méghozzá nagyon gyors kiszállítással.
És ehhez tényleg kell a Lyreco? Mindezt manapság már a neten is meg lehet rendelni.
Sok más mellett a mi hozzáadott értékünk az, hogy az üzletkötőink, kapcsolattartóink, ügyfélszolgálatosaink valódi emberek, akik elmennek a partnereinkhez, meghallgatják őket, és személyre szabott megoldásokat dolgoznak ki az igényeikre. Ezt egy webshop sosem fogja tudni.
Ez tudatos döntés volt, vagy egyszerűen így alakult?
Ez a cég 1926-ban még egy apró francia könyvesbolt volt, ami irodaszert is árult. Akkoriban persze a kereskedelem teljesen személyes volt, és ezt a jellegét gondosan őrizzük a mai napig. Szeretünk családias jellegű vállalatként tekinteni magunkra; olyan szolgáltatóként, ahol barátságosan és figyelmesen szolgálják ki az ügyfeleket. Pedig közben Európa egyik legnagyobb irodai ellátója lettünk, négy kontinens 40 piacán vagyunk jelen, de a kiválóság, vagyis a szaktanácsadás, az egyablakos beszerzés lehetősége, a helyszíni, munkahelyi megoldások alapja mindig és mindenhol a személyes kapcsolat.
Szóval ettől más a Lyreco?
Részben ettől. És attól is, hogy gyakorlatilag mindennel képesek vagyunk kiszolgálni egy irodát, egy raktárt, egy ipari központot vagy egy építkezési projektet: számítástechnikai eszközökkel, kiegészítőkkel, vendéglátóipari eszközökkel, higiéniai és munkavédelmi megoldásokkal.
Ez a ’mindent egy helyen’ rendszer tényleg ennyire fontos az ügyfeleknek?
Igen, mert a kényelmen túl is rengeteg előnye van. Egyszerűbb a megrendelés, költséghatékonyabb a folyamat, megbízhatóbb az ellátás, kevesebb az adminisztráció, áttekinthetőbbek a költségek, kisebb a karbonlábnyom.
A karbonlábnyom hogy került most ebbe a felsorolásba?
A világon bármi, amit legyártanak, kiszállítanak, működtetnek, az széndioxid-kibocsátással jár. Mi nagyon odafigyelünk arra, hogy ezt a lehető legalacsonyabb szintre, sőt nullára szorítsuk. De hogy ne csak általánosságban beszéljek: azt akarjuk, hogy 2026-ra a termékeink 90 százaléka fenntartható legyen.
Mégis, mennyi termékről van szó?
Nagyjából 12 ezer különféle tételről. Ma már mi is a fenntarthatóság alapján választjuk ki ezeket, sőt – éppen ezért – elkezdtünk saját márkás termékeket gyártani, mert így teljes biztonsággal garantálhatjuk a környezettudatosságot. Mindenben, amire egy munkahelynek szüksége van, törekszünk a fenntarthatóságra és az újrahasznosításra – és ez egészen új szemléletet jelent ezen a piacon.
Mert most ez a trend?
Éppen ellenkezőleg: mi nem követjük, hanem diktáljuk ezt a trendet. Nem zöldre festünk, hanem zöldítünk: innovációval, hittel, szenvedélyes elkötelezettséggel. Tudom, hogy ilyenkor ez a kötelező mantra, de tényleg ezt csináljuk. Ezért is kaptunk 100-ból 72 pontot az EcoVadis fenntarthatósági értékelésén, amivel bekerültünk a szektor első 5 százalékába. És tudatosan keressük azokat a partnereket, akik ugyanígy gondolkodnak. Ezért is örülünk, hogy a kínálatunkban ott lehet a Nespresso Professional, amelynek a termékei kifejezetten híresek erről. Ezek a kávék egyetlen kortyban jelképezik mindazt, amire a Lyreco is törekszik: hibátlan minőség, egyszerű és gyors szolgáltatás, és mindenre kiterjedő környezettudatosság.
(x)