Magyarországon még alakulóban vannak azok a rendkívül erős és tartós egyetemi közösségek, amelyeknek az angolszász országokban nagy hagyományuk van – állítja a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) üzleti partnerségért és alumni kapcsolatokért felelős vezetője. Vértesy Eszter szerint ezek megalapozásában előnnyel indul a BGE, mivel a legtöbb hazai gazdasági szakember az egyetemen vagy annak egyik elődintézményében végzett.
Miután még nem áll rendelkezésükre egy jól bejáratott módszertan, kísérleteznek: még nem tudják pontosan, melyik kockakő hova fog passzolni, de az hamar visszaigazolódott, hogy az alumnival és a vállalati kapcsolatokkal összefüggő ügyeket érdemes szervezeti szinten integrálva kezelni. A két terület összefonódása azért is természetes, mert joggal bíznak benne, hogy a náluk végzett későbbi közép- és felsővezetők magasabb polcra helyezik a BGE-t érzelmi és értékalapú elköteleződésből, mint egy átlagos céges döntéshozó.
Az sem titok, hogy modellváltó egyetemként vállalati bevételekben is érdekelt a BGE, így előny az is, hogy a diplomásaik jellemzően nagyon jó pozíciókban dolgoznak az üzleti szférában. A cél a valós és tartós stratégiai partnerség kialakítása. Ennek egyik formája az oktatási együttműködés. Az egyetemen mindig is hangsúlyos volt az erős gyakorlatias oktatás, hogy a hallgatók valós vállalati példákon, piaci szereplőkkel sajátíthassák el a tudást akár vendégelőadásokon, szakmai gyakorlaton, esettanulmányokon keresztül vagy intenzív kurzusok keretében. A kategória csúcsa a vállalati tanszék – jelenleg két ilyen tanszék, a Bosch és a Citibank működik a BGE-n –, amikor egy cég belsős kollégáival oktatói státuszban kurzus formájában képzi a hallgatókat. Járható út a duális képzés is, amikor a hallgató már az egyetem elkezdésekor kiválasztja a leendő munkahelyét.
A lényeg Vértesy Eszter szerint a hosszútávú és minden érdekelt fél részére előnyös kooperáció, amelynek tökéletes példája a BGE Vállalati Mentorprogramja, melyben a hallgatók valós környezetben, vállalati vezetőkkel – köztük BGE alumnikkal – ismerik meg az adott munkahelyi kultúrát és a vezetői szerepet, így fejlesztve kompetenciáikat. Ez a vállalat számára is fontos csatornája lehet az utánpótlásnak, míg az egyetem hasznos gyakorlati tudást adhat át hallgatóinak. Idén tavasszal már több mint 50 mentor-mentee páros vesz részt a programban, és már várják az őszi félévre is a mentorok jelentkezését június 30-ig.