Prémium

Így határozz meg céges célokat, hogy a portást is motiváld (x)

PR cikk
Megmutatom, hogy lehet merev stratégia helyett célokkal vezetni.

A stratégia sokszor egy vastag és átláthatatlan dokumentumot jelent, amit évente elővesz a menedzsment, és kínkeservesen próbál ez alapján célokat meghatározni. De egy gyorsan változó környezetben, ahol fontos, hogy azonnal tudjunk reagálni, és hogy a szervezet minden szintjén tudjanak döntéseket hozni a stratégia mentén, új stratégiatervezési módszerre van szükség.

okr_abra

Egy A/4-es lap elég

Hiszen az OKR (Objectives & Key Results) módszernek az egyik lényege, hogy egyszerűségre sarkall. Lényege, hogy vállalati szinten fogalmazzunk meg legfeljebb 4-5 célt, és minden célhoz rendeljünk 4-5 kulcseredményt. Ezek a célok legyenek mindenki számára érthetőek. Ilyenekre gondolok: növeljük az árbevételt; javítsuk a termelékenységet; szerezzünk új piacokat.

Ezután a vállalati üzletágaknak kell végiggondolni, hogy ők miként tudnak hozzájárulni a vállalati célok eléréséhez. Miután megfogalmazták a célokat és kulcseredményeket, egy bigroom planning során minden terület OKR-jét megismerjük. Itt világossá válhat, hogy melyik terület mit támogat, hogy hol tudják a területek egymást segíteni, és miként lehet a párhuzamosításokat felszámolni. Lebomlanak a silók, új együttműködések indulnak el.

Ideális eseteben egy üzleti terület OKR-je egy A4-es lapra jól olvasható betűmérettel írva is elfér. Nemcsak a célok, hanem a cél elérését mutató kulcs eredmények is. Így lesz átlátható és mindenki számára befogadható a stratégia.

Vityi Peter v2

Priorizálj!

Egy vállalat, aminek 15 célja van, nehezen fogja ezeket a célokat kézben tartani. Priorizálni kell, 4-5 célra szűkíteni kell a kört, amit az adott időszak alatt a vállalat el akar érni. Ez segít fókuszálni.

Ha bejön egy új fontos szempont, lehetőség, akkor a negyedéves review-n kiértékelhetjük, hogy a meglevő célokhoz képest akarunk-e változtatni vagy sem. Ha annyira kritikus ez az új cél elérése dönthetünk valamelyik korábbi cél elhagyásáról, és az új lehetőség beemeléséről. Hiszen a piac olyan gyorsan változik, hogy a rendszer rugalmassága az egyik legnagyobb versenyelőny. Viszont a 4-5 célos limit segít abban, hogy ne forgácsolódjanak szét az erőforrásaink.

A stratégiát nemcsak megalkotni kell, de a dolgozóknak is kézzelfoghatóvá tenni. Egy szállítmányozási cég portásának nehezen megfogható az a cél, hogy növelni kell az árbevételt. De ha azt mondjuk, hogy ő ehhez azzal járulhat hozzá, ha gyorsabbá teszi a teherautók beengedését, akkor motivált lesz saját folyamatainak optimalizálásában. Az egységek szintjére lebontott célok segítik, hogy összhangban legyenek a mikrodöntések, és a stratégia irányába mozdítsák a vállalatot.

Vityi Péter

a KÜRT Akadémia ügyvezetője, a Microsoft egykori magyarországi és regionális vezetője

(x)

Kiszámoló

A Tesla vége?

Aki követi a híreket, jól tudja, hogy Elon Musknak végleg elgurult a gyógyszere, éppen most veri szét az Egyesült...

Holdblog

Trump a hüttében

Három vendég, három téma: Móricz Dániellel piaci, Mlinárik Mártonnal ingatlanpiaci őrületet, Kovács Szilárddal...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Trump háta mögött Ursula von der Leyen kiszervezte az Egyesült Államok mögül a világot
Portfolio Retail Day 2025
2025. április 2.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Portfolio Construction Industry 2025
2025. március 27.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Ez is érdekelhet