Prémium

Hibrid megoldásokkal az irodaházakba történő zavartalan visszatérésért (x)

PR cikk
„Back to office” avagy zavartalan visszatérés az irodaházakba

A koronavírus-járvány drasztikus terjedése jelentősen átformálta az irodapiacot, így a bérbeadók és a bérlők részéről is fokozott rugalmasságra van szükség ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. A járvány enyhülését követően az irodaházak újra megtelnek élettel, azonban a munkavállalók gördülékeny visszatéréséhez egy új, hibrid munkavégzési modellre lesz szükség, amely biztosítja az irodai lét és a távmunka közötti egyensúlyt. Az aktuális igényekhez való alkalmazkodás jelentheti az irodapiac legnagyobb kihívását mind a bérbeadók, mind a bérlők számára.

A járvány idején az ingatlanpiacon sokkal inkább krízishelyzetről lehetett beszélni, mintsem válságról, hiszen a piaci fundamentumok rendkívül erősnek bizonyultak a pandémiát megelőzően, amelyet a 2020-as visszaesés sem rengetett meg. Látványos átalakulások mentek végbe az iroda- és a kiskereskedelmi ingatlanok piacán is, így az üzemeltetőknek is új alternatívákat kellett kidolgozniuk. A helyzet eltérő mértékben éreztette hatását az ingatlanpiac különböző szegmenseiben, amelynek során a bérlők és a bérbeadók között is kompromisszumokra volt szükség.

Az irodákban a leglátványosabb változást kétségkívül a home office bevezetése jelentette. Ennek következtében jelentősen csökkent a bérlők irodahasználata , azonban a megváltozott körülmények jellemzően nem okoztak számottevő fennakadásokat a cégek működésében. Ezzel együtt a bérbeadók részéről fokozott rugalmasságot igényelt a kialakult helyzet és fontossá vált, hogy figyeljenek a bérlők felmerülő igényeire és szükség esetén átgondolják a bérleti feltételeket.

Az irodapiac továbbra is folyamatos átalakulás alatt van, azonban hosszú távon a hibrid megoldások jelenthetik a jövőt. Könnyen elképzelhető, hogy az elkövetkezendő időszakban hatékonyabbnak bizonyul, ha a munkavállalók megosztva végezhetik munkafolyamataikat: egyrészt a munkahelyükön, másrészt távmunkában. Tagadhatatlan, hogy a dolgozók számára nagyobb szabadságot biztosító távmunka már a mindennapok részévé vált, ugyanakkor a jövő tendenciái egyelőre kiszámíthatatlanok a végső megoldást illetően. A folyamatos kommunikáció és az elégedettség felmérése is kulcsfontosságú tényezők, ugyanis a dolgozók visszajelzései pozitívan hathatnak a folyamatok átalakítására, továbbá a munkáltatónak is nagyobb teret biztosíthatnak a döntéseik meghozatalában.

EMKE_irodahaz_budapest_kiado_irodak_foto030

A pandémia mérséklődésével a helyzet stabilizálódni látszik, így egyre többen térnek vissza az irodaházakba, ezzel együtt az irodapiacon folyamatosan körvonalazódik egy új működési forma. A home office ugyan átmenetileg célravezetőnek bizonyult, azonban nem jelent tartós megoldást. Az embereknek szükségük van az aktív szociális életre, ugyanis az eredményes kommunikáció és a produktív munkavégzés tekintetében a személyes kapcsolatok elengedhetetlenek. A több hónapon át tartó home office után egyre inkább felértékelődik az irodai idő és a munkavállalók igénylik egymás társaságát. Például a közös étkezések vagy éppen a kötetlenebb beszélgetések hatékonyan hozzájárulhatnak a csapatkohézió és a munkavállalói elkötelezettség megerősítéséhez.

A visszarendeződés során a fokozott higiéniai előírások betartása egyre inkább előtérbe került. A munkavállalói bizalom erősítése érdekében az irodák üzemeltetőinek érdemes lesz szem előtt tartaniuk az dolgozói szükségleteket. Szerencsére már léteznek olyan naprakész megoldások, amelyek elősegítik, hogy a munkavállalók teljes mértékben biztonságban érezhessék magukat munkahelyeiken. A vállalatoknak érdemes lesz mélyebben megvizsgálniuk a kialakult állapotot annak érdekében, hogy mind a bérlők, mind a munkavállalók elégedettek legyenek.

A tulajdonosok és az üzemeltetők is egyaránt arra törekednek, hogy az olyan új és praktikus digitális módszerek alkalmazásával, mint például az érintésmentes eszközök, megteremtsék a személyes biztonságot. Az irodák fizikai átrendeződése is központi szerepet kap, így a nagyobb terek kiépítése, a higiéniai eszközök elérhetővé tétele mind-mind az alapját képezhetik egy komfortos irodahelyiségnek. Hatékony módszernek bizonyulhat a munkavállalók csoportokra történő bontása is, mert egy esetleges újabb hullám esetén könnyebben elszeparálhatók egymástól a különböző munkacsoportok.

Magyarország egyik piacvezető befektetéskezelője, az Indotek Group kiterjedt ingatlanportfóliójában számos különböző kategóriájú irodaház található. A cégcsoport több évtizedes értékes szakmai tapasztalatára támaszkodva a kritikus időszak alatt folyamatosan azon dolgozott, hogy a legoptimálisabb megoldásokat nyújthassa a bérlői számára, így kiemelt figyelmet fordított a folyamatos kommunikációra és a felmerülő igények kezelésére.

Az Indotek portfóliójába jelenleg közel 40 irodaház tartozik Budapesten, többek között az EMKE Irodaház, a Focus Point Irodaház, illetve a Diófa Alapkezelő partnerségében kezelt Alkotás Point vagy Green House irodaházak is, de emellett több vidéki nagyvárosban is jelen van a társaság.

„Az ország egyik vezető ingatlanpiaci szereplőjeként az Indotek Group jelentős irodaportfólióval rendelkezik. Az elmúlt években kiemelt figyelmet fordítottunk a portfólió ezen ágának további bővítésére, így ma már az irodaállományunkkal az irodakategóriák teljes spektrumát lefedjük, amelyről az In-Management felületén részletes tájékoztatást is nyújtunk. Munkánk során mindig kiemelten figyelünk a piaci tendenciákra és a bérlői igények felismerésére, így a világjárvány ideje alatt is arra törekedtünk, hogy folyamatosan kommunikáljunk a partnereinkkel. A munkavállalók fokozott visszatérése az irodai terekbe sok kihívással jár bérlőink számára, azon dolgozunk, hogy segítsük őket a felmerülő problémák kezelésében, illetve a visszatérésben” - fejtette ki Kovács András, az Indotek Group értékesítési igazgatója.

(x)

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Európa legrosszabb rémálma válhat valóra Donald Trumppal – Tényleg Kamala Harris maradt a kontinens utolsó reménysége?
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
NYITO_2023_Jazzpiknik_MohaiBalazs_2