Prémium

Számlák ezrei, problémák százai – a számlakezelés kihívásai (x)

PR cikk
A vállalatok nehezen birkóznak meg a napi számlarengeteggel, pedig ez a terület is könnyedén optimalizálható lenne.
partnerhub_PF_kep_1

A NAV Online Számla rendszere jelentős változásokat hozott a cégek életében a számlák digitalizálásának tekintetében. Sokkal nyitottabbak lettek az elektronikus számlázás és digitális megoldások iránt. Ennek ellenére még mindig jócskán van megoldandó probléma: elveszett vagy hiányos számlák, hibás adószám, adattartalom, esetleg áfakulcs, hiányzó teljesítésigazolás – a hazai vállalatok nehézségek tömkelegével kell, hogy megküzdjenek a számlázás során, derül ki egy friss felmérésből. Vajon a Partner HUB Zrt. innovációja kínálhat megoldást a komplikációkra?

A számlázási problémák háromnegyedét adathiba okozza, amelyeket jellemzően egy újabb számla kiállításával orvosolják. Mindez a cégek több mint 40%-ánál alapvetően kevés plusz energiát igényel, viszont a megkérdezettek negyede kifejezetten nagy erőfeszítésként éli meg. De természetesen mindannyian pozitívan értékelnék, ha számlázási gondjaik kezelhetőek lennének. A NAV Online Számla rendszeréről lekérhető adatokat a cégek csak kevesebb, mint fele alkalmazza a szállítói számlák rögzítésénél. Ezek a legfőbb megállapításai annak a telefonos közvélemény-kutatásnak, aminek kérdéseit több mint 50 pénzügyi vezető, illetve könyvelő válaszolta meg. 

A cégek csupán 4%-a nem küzd a számlákkal!

A vállalkozások többsége rendelkezik számlázási feladatokkal megbízott munkatárssal, a megkérdezettek 96%-a szerint mégis rengeteg mizéria adódik ezek kezelése során.

A cégek több mint felénél a bejövő számlák okoznak több zűrt, míg a válaszadók 15%-a a kimenő számlákra panaszkodott. Elszomorító adat, hogy a vállalatok csaknem harmadánál mind a vevői, mind a szállítói számlák kezelése körülményes folyamatnak számít.

partnerhub_PF_kep_2

A fennakadást sokszor a legegyszerűbbnek tűnő elemek okozzák.

Az alapvető, banális dolgok is rengeteg fejfájás forrásai lehetnek. Bizonyítja ezt, hogy a felmérés szerint a számlákkal kapcsolatos problémák több mint 60%-a abból fakad, hogy valamely, a számlán lévő információ nem megfelelő. Legtöbb esetben ez a partnernél lévő hibás adatnak – téves névnek, címnek, adószámnak vagy bankszámlaszámnak – tudható be.

Az adminisztratív hibák persze elkerülhetők, ha a cégek alapos és többszöri ellenőrzést és igazán jó szoftveres megoldást vetnek be – legalábbis ezzel a módszerrel kerülik el a malőröket azok a cégek, akikből az a bizonyos 4% tevődik össze.

Az ERP rendszerek sem jelentenek hathatós megoldást!

A megkérdezettek 82%-a használ valamilyen vállalatirányítási információs rendszert. Feltehetőleg minden cég az általuk legjobbnak vélt, vagy legjobb tudásuknak megfelelően kialakított megoldással dolgozik, ennek ellenére a válaszokból egyértelműen kitűnik, hogy hibák, hiányosságok bizony nem kis számban vannak. Az ERP rendszerek bár rendkívül hasznosak, önmagukban nem oldhatják meg a számlázási nehézségeket.

Az automatizációban rejlő potenciál még mindig nincs kihasználva!

Technikailag még mindig csak a cégek fele használ szoftveres megoldást a NAV-os adatok lekérdezésére – mutat rá a felmérés. A folyamatok automatikus rövidítésének aránya tehát még mindig jóval elmarad a potenciálistól.

partnerhub_PF_kep_3

Pedig a digitális megoldások jelenthetik a jövőt!

A trendek azt mutatják, hogy a számlakezelésre fordított idő és energia informatikai megoldásokkal könnyedén csökkenthetők. A felmérés rávilágított, hogy ezekre a megoldásokra a vállalatok nyitottak is lennének, hiszen a válaszadók 100%-a pozitív attitűddel fordul az olyan megoldások felé, amelyek a számlakezelést leegyszerűsítik. Ilyen a Partner HUB Zrt. rendszere is, amely azoknak szól, akik nagy számlamennyiséggel dolgoznak, illetve akik szeretnék a papíralapú számlakezelésüket digitalizálni. A program felhasználóbarát felületet biztosít a számlák rögzítéséhez, illetve a későbbi kezeléshez és archiváláshoz is. Különösen kedvező most, hogy a GINOP  Plusz 1.2.1-21-es kiírásra pályázók támogatottan is meg tudják vásárolni a programot.

A Partner HUB Zrt. üzletfejlesztési igazgatója, Kauzli Katalin elmondta, rendszerük erőssége abban rejlik, hogy a vállalati folyamatokhoz és a már meglévő rendszerekhez szinte fejlesztés nélkül rugalmasan képes alkalmazkodni.

A számlakezelési nehézségekre a digitális megoldások jelenthetik az egyetlen megoldást. Az automatizáció segítségével a vállalkozások pénzügyi folyamatai jóval hatékonyabbá és gyorsabbá tehetők. Kauzli Katalin hozzátette, aki meg szeretne erről bizonyosodni, kockázatmentesen kipróbálhatja a Partner HUB Zrt. innovációját.

(x)

Holdblog

Mindent a családtámogatási rendszerről

Milyen állami támogatás és kedvezményes hitel érhető el gyermekvállalás előtt álló párok számára? Hogyan kombinálhatók a támogatások és hitelek? Milyen juttatásokkal élhetnek a munká

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egész életében minimálbérre volt bejelentve? Akkor ennyi nyugdíjra számíthat
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Ez is érdekelhet
Gránit 1