A Takarékbanknál a szolgáltatás elindításának apropója, hogy 2019 novemberében mérföldkőhöz érkezett az integrációs folyamat és befejeződött az a jogi egyesülés, amelynek révén megszületett az új, országos lefedettségű pénzintézet. Fokozatosan létrejön a közös informatikai rendszer és egy egységes termékstruktúra, így az új évben már minden ügyfél ugyanazokat a szolgáltatásokat kapja majd valamennyi fiókban. Az elmúlt években a csoporton belül formalizált privátbanki szolgáltatás nem működött, a Takarékbanknak ugyan volt egy erős privátbanknak definiált üzletága, de az csak korlátozott területen szolgálta ki az ügyfeleket – mondja Fodor Béla, aki Prémium Ügyfélkapcsolati igazgatóként 2013 óta menedzselte az úgynevezett Prémium Gold szolgáltatást, amely a privátbanki és a prémiumszegmens közé pozícionálta magát. A sokféle megoldásból most megszületik egy egységes hálózat. Első lépésként szegmentálják a Prémium Gold ügyfeleket prémium és privát banking csoportra, emellett a Takarékbank teljes ügyfélkörének felajánlják mindkét szolgáltatást.
A Prémium szolgáltatásaik 5 és 30 millió forint között, a privát banking 30 millió forint fölött lesz elérhető. Ez a versenytársak ajánlataihoz képest meglehetősen alacsony, de egyelőre egy induló üzletágról van szó, később ez a limit minden bizonnyal emelkedni fog. „Én úgy gondolom, hogy a Prémium Goldnál jóval több szolgáltatást tudunk majd nyújtani, szélesebb lesz a befektetési paletta, és szorosan együttműködünk a csoport treasury területével és az elemzőközpontunkkal. Ez azt is jelenti, hogy olyan információkkal tudjuk ellátni az ügyfeleket, amire eddig nem volt lehetőségünk így autentikusabb választ tudunk adni a kérdéseikre” – hangsúlyozta az új üzletág vezetője.
A szakemberek létszámát szigorú feltételek alapján most bővítik. Egyik fontos szempont a stabilitás, hiszen a kiemelt ügyfelekkel nem lehet megtenni, hogy évente cserélődnek a privátbankáraik.
A kiválasztásnál törekszenek arra is, hogy olyan új kollégákat válasszanak, akik szükség esetén megfelelően képesek konvertálni a szakmai információkat az ügyfél nyelvére.
Fodor Béla nem titkolja, hogy kihívást jelent a szakmájuknak a hozamapályos időszak, nem is beszélve a MÁP-ról, ám egy megfelelően összeállított és kezelt portfolióval az elmúlt egy év a nehézségek ellenére is eredményes lehetett:
„Már tavaly is mindenki azt mondta, hogy winter is coming, és a tél valahogy még mindig nem jött el. Rendben van, hogy Brexit, recessziós félelmek, kereskedelmi vámháború, de nézzük meg az elmúlt háromnegyed év tőkepiaci teljesítményét. Kis túlzással: nehéz volt mellé nyúlni. Nem állítom, hogy ez egy ideális állapot, de a globális indexek tartották magukat. Én úgy gondolom, hogy lehet attraktív hozamokat tartósan elérni. Ha pedig megnézem a MÁP Pluszt, azt kell mondanom, eddig is voltak az ügyfelek portfóliójában kockázatmentes befektetések. Fogjuk fel úgy, hogy ez most kicserélődött a MÁP-ra. A lejáró fél-, egy- és kétéves állampapírok általában átkerültek MÁP Pluszba. Egyéves intervallumra mi is ezt ajánljuk az ügyfeleknek. A Prémium Magyar Állampapírt nem, vagy nem számottevően érintette a kannibalizáció. Ha egy mérsékelten kockázatvállaló ügyfél 70-80 százalékos kitettséggel MÁP Pluszt tart, ő már tekintheti úgy, hogy tőkevédett a portfóliója, a fennmaradó összeggel pedig bátrabban vásárolhat kockázatos eszközöket”. – tanácsolja Fodor Béla, aki szerint üzletpolitikájukban a kulcsszó a diverzifikáció, vagyis valamennyi ügyfelüknek azt javasolják, hogy befektetéseik esetében is álljanak több lábon. Futamidő, kockázat és devizanemek tekintetében is érdemes megosztani a vagyont, így, ha esetleg valamelyik befektetés átmenetileg gyengébben teljesítene, a portfolió egyéb elemeinek teljesítménye ellensúlyozhatja azt. A Takarékbank Privátbanki Üzletágának vezetője szerint, amennyiben egy tervezett vagy váratlan kiadás miatt szükség van a megtakarítás egy részére, egy megfelelően összeállított portfolióban mindig találunk olyan összetevőt, amelyhez nemhogy veszteség nélkül, de szabad szemmel látható hozammal együtt hozzá lehet férni.
(x)