A Vital Business Center 2009-ben a magyar UNIQA székházaként épült. A tíz éves évfordulóra a tulajdonos, az UNIQA-INVEST Kft. úgy döntött, hogy teljeskörűen felújítja a közösségi tereket/ külső tereket. Új recepciót, informális tárgyalásokra is alkalmas vendégvárót, új design-os Frei kávézót alakítottak ki. A külső környezet átalakítására különösen nagy gondot fordítottak - a végeredmény magáért beszél, a nyugalom zöld szigetét fedezhetjük fel a város közepén: pihenőkert és relaxációs terasz, kültéri fitnesz résszel, okos ülőpaddal ahol környezettudatosan már napelemmel lehet tölteni a telefonunkat, okos eszközeinket, stb. Tavasszal a szép idő beköszöntével pedig már az új kerthelyiségben ebédelhetünk.
Budapesti irodapiac számokban
A fővárosi közel 3,7 millió négyzetméternyi irodaállománynak az év harmadik negyedévében 5,9 százaléka állt üresen, ami rekordalacsony szintet jelent. A legalacsonyabb üresedési rátát, 2,9%-kal az Észak-Buda alpiacon regisztrálták, míg a legmagasabb üresedési ráta (34%) még mindig az Agglomerációban mérhető. A nettó abszorpció a harmadik negyedév során 28 095 m2-t tett ki. Ezzel az állománnyal egyébként a budapesti piac Prágához hasonlít, Varsóban jelentősen nagyobb, közel 6 millió négyzetméter az állomány.
Mitől jó egy munkakörnyezet?
A tudatos munkakörnyezet megtervezése jóval többről szól, mint egy jól átgondolt dizájnról az irodában, szép bútorokról vagy vidám színekről. A cél érdekében egy sokkal komplexebb átalakításra van szükség, beleértve a technológia hátteret, az IT-s rendszereket, az eszközöket, a munkahelyen elérhető szolgáltatásokat, vagy akár egy megfelelően kialakított közösségi teret.
A hatékonyság növelése az agilis munkavégzéssel kezdődik, ehhez azonban egy egész szervezeti átállás szükséges, ami nem egyszerű folyamat. A dolgozók elégedettségének a növelése rengeteg tényezőből tevődik össze, lehet például ennek az egyike a home office bevezetése, ahhoz azonban, hogy ez mindkét oldalról eredményesen működjön elengedhetetlen egy technológiai háttér és egy letisztult követelményrendszer, amiben mindenki tudja, hogy mit csinál a másik, ha éppen nem is ül ott mellette. Valódi hatékonyság akkor érhető el, ha cég a leendő csapattagok számára is vonzó és érezik, hogy minden támogatást megkapnak ahhoz, hogy jók legyenek a munkájukban.
VITAL BUSINESS CENTER
Kiadó terület: 3500 m2 Bérleti díj: 9 – 15 EUR | Átadás: 2009 |
Ajánlatot kérek |
A leendő munkavállalók megnyerése szintén többtényezős kihívás, az Y és főként a Z generáció körében az új hívószavak élvonalában a zöld, a környezettudatos és a fenntartható áll, de nem önmagában egy növényekkel telerakott közösségi tér miatt lesznek elégedettek a dolgozók. A cél, hogy egy tudatosan kialakított irodaházzal és munkakörnyezettel tudjanak azonosulni a munkavállalók, ami a belső terek kapcsán olyan megoldásokat hív életre, mint a:
- tágas közösségi terek
- flexibilis munkaállomások
- pihenőszobák
- ergonomikus bútorok
- megfelelő akusztika, világítástechnika, otthonosság
Fontos azonban, hogy nincs bevált recept a jó irodára, hiszen mindenhol mások a prioritások. Nagyban különbözik például egy szoftvergyártó cég, egy biztosítótársaság vagy egy marketingügynökség működése. Ezért rá kell szánni az időt a tervezésre, és érdemes akár külső szakértőt is bevonni a folyamatba.
(x)