Az egyedi ügyféligényekre való érzékenység, a rugalmasság, a gyors szállítási határidő, a versenyképes árazás és az alacsony üzemeltetési költségek tekintetében kínálunk versenyképes alternatívákat.
Világviszonylatban 170 ezer alkalmazottunk közül több mint 76 ezer fő foglalkozik kizárólag kutatás-fejlesztéssel, ami stabil alapot biztosít az infokommunikációs jövő technológiáinak formálásához.
Világszerte 31 fejlesztési központot üzemeltetünk kiemelt partnereinkkel közösen, így ügyfeleink valós piaci igényeinek megfelelő hatékony, új infokommunikációs megoldásokat szállíthatunk. A Huawei a világ 170 országában működik, és 2015-ben több mint 60 milliárd dolláros forgalmat ért el.Magyarországon összességében 2015-ben 86 százalékkal - 67,5 milliárd forintra -
növeltük az árbevételünket.
A potenciális magyar nagyvállalati és lakossági szegmens mellett, a Huawei hosszútávú stratégiai partnerként tekint Magyarországra. Ma még talán kevesen tudják, de hazánkban közvetve és közvetlenül a Huawei több mint 2500 főt foglalkoztat.
Pátyon és Komáromban működő gyártó egységünk mellett Biatorbágyon található az európai, észak-afrikai és közép-ázsiai piacokat kiszolgáló logisztikai központunk is. Kínán kívül ezek a Huawei legnagyobb ilyen jellegű létesítményei a világon.Szinte minden magyar távközlési szolgáltató a partnerünk, az MVM NET pedig 2015-ben minket választott technológiai beszállító partnernek a 450 MHz-es mobilhálózat kiépítéséhez.
Pontosan milyen megoldások tartoznak az infokommunikáció témakörébe a Huawei esetében Magyarországon?
A nagyvállalatoknak szánt komplex adatközponti informatikai termékek magyarországi bevezetése most számunkra az egyik legfontosabb terület. Ezzel összhangban teljes körű, szabványos adatközponti megoldásokat szállítunk, a hálózati vezetékes és vezetéknélküli eszközöktől kezdve a szervereken át a tárolókig, a hozzájuk szükséges infrastruktúra- és felügyeleti szoftverekkel egyetemben nyitott platformokon keresztül. Ezekhez olyan szolgáltatásokat is kínálunk, mint az adatmigráció.
A Huawei a korábbi telekommunikációs termékek mellett régóta gyárt IKT megoldásokat, de csak 2010-11 környékén kezdtük el meghódítani a nyugati piacokat. Örömünkre szolgál, hogy azt tapasztaljuk, hogy ez a szegmens minden évben egyre gyorsabban fejlődik.
Tavaly például globálisan 47 százalékkal növeltük IKT forgalmunkat.Milyen stratégiát követnek az IKT megoldások piacán?
Nagyvállalati téren az üzleti stratégiánk alappillére, hogy a partnereinkre támaszkodunk. Mi biztosítjuk a termékeket, de azok tényleges értékesítése, testre szabása és integrációja az ügyfél meglévő infrastruktúrájába a partnerek feladata lesz. Éppen ezért stratégiánk központjában partnerhálózatunk fejlesztése áll. A másik alapelv, hogy egyszerre csak egy ügyfélszegmens felfuttatására fókuszálunk. Miután megalapoztuk jelenlétünket és hitelessé váltunk egy szektorban, illetve már megismerték és elismerték a megoldásainkat, melyeket az értékesítési adatok is alátámasztanak, csak akkor lépünk tovább más ágazatok felé.
Mely ügyfélszegmenseket célozzák meg elsőként?
Nemzetközi stratégiánkban több vertikális piacra is fókuszálunk, míg Magyarországon elsősorban a kormányzati szektorra, az energia szektorra és a gyártóiparra fogunk koncentrálni.
(x)