Prémium

Huawei: a kutatás-fejlesztés a vezető szerep kulcsa az infokommunikációban (x)

Portfolio
A versenyképes infokommunikációs (IKT) megoldásokhoz jelentős kutatás-fejlesztési tevékenységre van szükség. Rakoncza Zsolt, a Huawei Technologies Hungary nagyvállalati és kormányzati üzletágigazgatója szerint biztos alapot jelent, hogy a cég alkalmazottainak több mint 40 százaléka ezen a területen dolgozik. A cég legnagyobb gyártólétesítményei Kínán kívül hazánkban találhatóak, de a biatorbágyi logisztikai központból szolgálják ki az európai, az észak-afrikai és közép-ázsiaipiacok igényeit. Rakoncza Zsoltot arról is kérdeztük, milyen stratégiával lépnek be új szegmensekbe, és melyek a magyarországi tervek.
Mi különbözteti meg a Huaweit más nagy gyártóktól IKT szempontból?

Az egyedi ügyféligényekre való érzékenység, a rugalmasság, a gyors szállítási határidő, a versenyképes árazás és az alacsony üzemeltetési költségek tekintetében kínálunk versenyképes alternatívákat.

Világviszonylatban 170 ezer alkalmazottunk közül több mint 76 ezer fő foglalkozik kizárólag kutatás-fejlesztéssel, ami stabil alapot biztosít az infokommunikációs jövő technológiáinak formálásához.

Világszerte 31 fejlesztési központot üzemeltetünk kiemelt partnereinkkel közösen, így ügyfeleink valós piaci igényeinek megfelelő hatékony, új infokommunikációs megoldásokat szállíthatunk. A Huawei a világ 170 országában működik, és 2015-ben több mint 60 milliárd dolláros forgalmat ért el.

Huawei: a kutatás-fejlesztés a vezető szerep kulcsa az infokommunikációban
Rakoncza Zsolt, a Huawei Technologies Hungary nagyvállalati és kormányzati üzletágigazgatója
Ekkora volumenek mellett az országok sorában milyen pozíciót foglal el a hazai piac?

Magyarországon összességében 2015-ben 86 százalékkal - 67,5 milliárd forintra -
növeltük az árbevételünket.

A potenciális magyar nagyvállalati és lakossági szegmens mellett, a Huawei hosszútávú stratégiai partnerként tekint Magyarországra. Ma még talán kevesen tudják, de hazánkban közvetve és közvetlenül a Huawei több mint 2500 főt foglalkoztat.

Pátyon és Komáromban működő gyártó egységünk mellett Biatorbágyon található az európai, észak-afrikai és közép-ázsiai piacokat kiszolgáló logisztikai központunk is. Kínán kívül ezek a Huawei legnagyobb ilyen jellegű létesítményei a világon.

Szinte minden magyar távközlési szolgáltató a partnerünk, az MVM NET pedig 2015-ben minket választott technológiai beszállító partnernek a 450 MHz-es mobilhálózat kiépítéséhez.

Pontosan milyen megoldások tartoznak az infokommunikáció témakörébe a Huawei esetében Magyarországon?

A nagyvállalatoknak szánt komplex adatközponti informatikai termékek magyarországi bevezetése most számunkra az egyik legfontosabb terület. Ezzel összhangban teljes körű, szabványos adatközponti megoldásokat szállítunk, a hálózati vezetékes és vezetéknélküli eszközöktől kezdve a szervereken át a tárolókig, a hozzájuk szükséges infrastruktúra- és felügyeleti szoftverekkel egyetemben nyitott platformokon keresztül. Ezekhez olyan szolgáltatásokat is kínálunk, mint az adatmigráció.

A Huawei a korábbi telekommunikációs termékek mellett régóta gyárt IKT megoldásokat, de csak 2010-11 környékén kezdtük el meghódítani a nyugati piacokat. Örömünkre szolgál, hogy azt tapasztaljuk, hogy ez a szegmens minden évben egyre gyorsabban fejlődik.

Tavaly például globálisan 47 százalékkal növeltük IKT forgalmunkat.

Milyen stratégiát követnek az IKT megoldások piacán?

Nagyvállalati téren az üzleti stratégiánk alappillére, hogy a partnereinkre támaszkodunk. Mi biztosítjuk a termékeket, de azok tényleges értékesítése, testre szabása és integrációja az ügyfél meglévő infrastruktúrájába a partnerek feladata lesz. Éppen ezért stratégiánk központjában partnerhálózatunk fejlesztése áll. A másik alapelv, hogy egyszerre csak egy ügyfélszegmens felfuttatására fókuszálunk. Miután megalapoztuk jelenlétünket és hitelessé váltunk egy szektorban, illetve már megismerték és elismerték a megoldásainkat, melyeket az értékesítési adatok is alátámasztanak, csak akkor lépünk tovább más ágazatok felé.

Mely ügyfélszegmenseket célozzák meg elsőként?

Nemzetközi stratégiánkban több vertikális piacra is fókuszálunk, míg Magyarországon elsősorban a kormányzati szektorra, az energia szektorra és a gyártóiparra fogunk koncentrálni.

(x)
Holdblog

Lúzerek, csalók és a többiek

Az elmúlt időszakban eleget szidtam már az UEFA-FIFA párost. Ezekben a hetekben nem meglepő módon több esetben ki is tört a panaszkodási láz az egyre... The post Lúzerek, csalók és a többiek

Ricardo

Az inflációról

Az infláció oka, hogy a forgalomban lévő pénz mennyisége gyorsabban növekszik, mint a kibocsátás. Vagy ahogy mondani szokás: túl sok pénz kerget túl kevés árut. Ami bizonyára kiábrándít

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Összeomlott a Tesla Európában

Portfolió menedzser

Portfolió menedzser
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio Retail Day 2025
2025. április 2.
Portfolio Vállalati Energiamenedzsment 2025
2025. április 8.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes online előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Ez is érdekelhet