Az európai tanúsítványokkal rendelkező, tőkeerős kínai cégek a személyes kapcsolatot helyezik előtérbe üzleti partnereik kiválasztásánál. A kínai és európai fél üzleti gyakorlatának szem előtt tartásával a CBTC üzleti partnertalálkozókat szervez.
A CBTC az AsiaCenter projektje, olyan koncentrált kereskedelmi platform, ahol a kelet-közép-európai - köztük magyar - üzletemberek szakértők támogatásával, tolmács segítségével léphetnek kapcsolatba a minőségi termékeket gyártó kínai cégek képviselőivel. Az egy évtizedes szakmai tapasztalat biztosítja, hogy a felek kulturális és nyelvi akadályok nélkül személyesen ismerhessék meg egymás üzleti igényeit, termékeit és szolgáltatásait a rendezvény során. A most érkező cégek fele már rendelkezik tengerentúli kapcsolatokkal, de közel 30 gyártó kifejezetten új kelet-közép-európai partnert keres.
A decemberi rendezvényen az eddig is kiemelt jelentőségű építőipari, elektronikai és lakberendezési szektorok mellett a gazdasági trendekhez is igazodva az autóipari gyártók jelenléte erősödik. A 4. Kínai Márkák Kiállításán és Fórumán többek között 11 autóipari, 10 lakberendezési, 12 elektronikai, 13 építőipari és szintén 13 textilipari cég képviselőivel tárgyalhatnak személyesen a 3 napos szakmai rendezvényre ellátogató üzletemberek. Az innovatív ipari szektorok túlsúlya egyre tágabb üzleti lehetőségeket biztosít azoknak a magyar és közép-európai cégeknek, akik a versenyképesség növelése érdekében erős partnereket és költséghatékony megoldásokat keresnek akár egyszeri megrendelés erejéig, akár hosszú távú üzleti kapcsolatra.
A decemberi rendezvény a helyi márkáikról és növekvő iparukról híres Zheijang és Fujian tartományok cégeire épül, de a hagyományosnak tekinthető ipari termékvonal mellett új innovatív trendek is helyet kapnak.
Soós Eszter, a CBTC szóvivője elmondta, hogy az évente két alkalommal megszervezett időszaki kiállításokon a CBTC szakembereinek támogatásával számos új üzleti kapcsolat alakul ki. A CBTC és rendezvényei mára komoly gazdasági tényezővé váltak, a projekt által nyújtott előnyöket nem érdemes egyetlen olyan üzletembernek sem figyelmen kívül hagynia, aki fontosnak tartja cége versenyképességét, üzleti potenciáljának növekedését. "A 2009 és 2011 között megrendezett üzletember találkozók eredménye, hogy a kínai vállalatok állandó képviseletet hoztak létre a CBTC kiállítói területén, amely az év minden napján látogatható. A CBTC projekt iránti keresletet mutatja, hogy ez az állandó kiállítás azóta is folyamatosan növekszik. A kínai Zheijang tartomány idén is több száz négyzetméternyi területtel bővítette termékkiállítását. A decemberi rendezvényre 65 új cég érkezik. Így már több mint 100 cég termékei tekinthetőek majd meg 9 ipari szektorból." - mondta a szóvivő.
A 4. Kínai Márkák Kiállítása és Fóruma ingyenesen látogatható, a partnertalálkozókra azonban előzetesen regisztrálni kell az esemény weboldalán.
(x)