Ez év februárjában kezdődött az Opel forradalmi áttörése a középkategóriában. Most bemutatkozott az igazi szenzációt ígérő folytatás. Az új Vectra GTS sportos limuzinként nem mindennapi menetteljesítményekkel és csábító kupé vonalakkal jelentkezik.
"Olyan autókat építünk, amilyenekről a mai emberek álmodnak" - foglalta össze a rüsselsheimi márka jelenlegi fő célkitűzését Alain Uyttenhoven, az Opel márkaigazgatója, majd hozzáfűzte: "Ezek a járművek maradéktalanul megfelelnek a modern világ sokszínű igényeinek".
Az Opel-paletta egyik markáns színfoltjának ígérkezik a legfiatalabb modell, a Vectra GTS. Ez a különösen dinamikus Vectra-változat a sportos Opel gépkocsik nemes hagyományát folytatva a kupék sportos vonalait a limuzinok bőségesebb helykínálatával ötvözi.
A GTS legdinamikusabb változatát a csúcsmotorhajtja. Kezdetben kizárólag ebbe a modellbe szerelik ezt a 3,2 literes, 155 kW-os (211 LE) V6-os erőforrást, amely az autót óránkénti 248 kilométeres végsebességével minden idők leggyorsabb széria Opeljévé avatja. "Menettulajdonságainak köszönhetően ez az autó a középkategóriában új mértéket teremt" - állapította meg Hans H. Demant, az Opel műszaki igazgatója.
A hathengeres motor mellett az Opel a GTS-hez három további erőforrást is kínál. Az alapmotor egy 1,8 literes, 16 szelepes erőforrás 90 kW-os (122 LE) maximális teljesítménnyel, a következő lépcsőfokot a kizárólag könnyűfémből készült, 2,2 literes, ugyancsak 16 szelepes motor alkotja, melynek legnagyobb teljesítménye 108 kW (147 LE). A sort a különösen gazdaságos, és kedvező nyomatékgörbéjű dízel zárja a maga 92 kW-os (125 LE) maximális teljesítményével.
Kívülről szemügyre véve a Vectra-család új tagja minden nézőpontból jellegzetes vonásokat mutat. A GTS "arcát" például a nagy légbeömlőt is magában foglaló mélyen lehúzott köténylemez, a kerek ködfényszórók és a sötétített fényszórókeretek jellemzik. Az oldalnézetet a kupészerű tetővonal határozza meg, elöl és hátul egyaránt rövid túlnyúlással és erős övvonallal. A speciális sportfutómű révén a karosszéria kereken 20 millimétert süllyedhetett, ezáltal a GTS szinte hozzásimul az útfelülethez.
A formatervezők a belső tér kialakításakor is a sportos megoldásokat keresték. A vezető és az elöl ülő utas egyaránt valamennyi GTS változatnál kiváló oldaltartást biztosító sportülésekben foglalhat helyet. A kézre álló háromküllős sport kormánykerék és az ugyancsak jó fekvésű váltókar bőr borítása is megdobogtatják az autósok szívét. A sportos kialakítású műszerek és az alumíniumból készült, krómozott belső kilincsek tovább erősítik a GTS egyedi, határozott és markáns megjelenését.
A Vectra GTS minden porcikájában a legmodernebb technológiát hordozza. A törekvés a korszerűségre nemcsak a legújabb Opel modellt, de a rüsselsheimi márka új stratégiáját is jellemzi. Erről Dr. Uhland Burkart, az Opel kereskedelmi és szervizigazgatója így nyilatkozott: "Az Opel számára a minőség, kreativitás, a dinamizmus, a sokoldalúság és partneri viszony azok az értékek, amelyek az új irányvonalat leginkább meghatározzák. A modern, szigorúan a minőséget a középpontba állító gyártás, és a kiváló külső és belső adottságokkal rendelkező új modellünk, a Vectra GTS egyaránt szerepet játszhat a márka presztízsének további növelésében."