Magassági problémák vezethettek az amerikai repülőgép balesetéhez
Az American Airlines légitársaság gépe túl magasan repült a leszállás végső szakaszában, ami hozzájárulhatott az ütközéshez – derült ki a közzétett repülési útvonalak és radaradatok elemzéséből az AP News szerint.
Az FAA által meghatározott maximális magasság az érintett szakaszon 200 láb lenne a földfelszín felett,
de a radaradatok szerint a helikopter 300 láb (91 méter) magasan repült az ütközés pillanatában.
A hivatalos források még nem erősítették meg a közzétett radaradatok hitelességét, de a baleset körülményeit vizsgáló szakértők szerint a magassági eltérések kritikus szerepet játszhattak. Az amerikai védelmi miniszter, Pete Hegseth is utalt arra, hogy az ütközés hátterében „magassági probléma” állhatott.
A pontos felelősség kérdése még nem tisztázott, de a vizsgálat arra is kiterjed, hogy a repülőgép és a helikopter megfelelően kommunikált-e egymással és a légiirányítással.
A szakértők szerint az eltérések az előírt repülési magasságoktól olyan tényezők, amelyek jelentősen növelhetik az ütközés kockázatát a sűrűn használt légterekben.