Ingatlan

Új tervek az M0-s nyugati szakaszának megépítésére

Portfolio
A december utolsó napjaiban elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épülhet meg az az új autópálya, amivel bezárulna a Budapest körüli autópálya gyűrű - írja a G7.hu. Mindez azt jelenti, hogy nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli nyomvonalon valósulna meg az M0-ás utolsó szakasza.
A legújabb kormányzati elképzelések megvalósulása esetén is bezárulna az autópálya gyűrű Budapest körül, de nem kör, hanem inkább egy zsák alakja lenne, és nem végig M0-snak hívnák. A budai oldalon az M100-as és M10-es utak zárnák le az M0-ból és az M1-ből álló körutat.

Új tervek az M0-s nyugati szakaszának megépítésére
Bal oldalon a legfrissebb kormányzati tervek a Budapest környéki autópályákra (fekete=meglévő, piros=tervezett), jobb oldalon a Bécs környéki autópályák. Forrás: OTRT és Openstreetmap
A cikk szerint a fejlesztéssel sokat nyerhetnek az esztergomi és a budai hegyvidéki vállalkozások, és az adófizetők is sokat spórolhatnak ezzel a megoldással. Bár a közfelfogás szerint nagyon fontos dolog lenne a fővárosi körgyűrű befejezése, ez egyáltalán nem biztos, hogy olyan jó ötlet. Róma, Moszkva, Párizs, Madrid és London valóban kör alakú elkerülő autópályákkal rendelkezik, de azért ez inkább csak a kivétel Európában. Elég itt a közeli Bécsre, Münchenre vagy Prágára gondolni. Az érintettek viszont az egyes platformokon különböző véleményeken vannak:

A Budapestiek igazi érdeke az M8 lenne (az osztrák határtól legalább Szolnokig), hogy az M0 megmaradjon a városnak.

Az M0 bezárása nélkül viszont nincs minek megmaradni.

Meg kell csinálni mind a kettőt. Legyen körgyűrű, és esztergomi autópálya is.

Aki például Nyíregyházáról Győrbe szeretne eljutni nem fog elmenni Esztergomig, így a déli szektor forgalma nem fog érdemben csökkenni.

Az M100 átadását kizárólag az M10-zel együtt szabad. Ellenkező esetben az összes Esztergom és Buda közti települést kikapcsoltuk a közúti forgalomból.

A lakosság érdeke, hogy a Natura 2000 területek meg legyenek védve. A helyi lakosság közlekedésének a fejlesztésére számos egyéb mód lenne.

Minél messzebb kerül az elkerülő a várostól, annál többen fognak a városon keresztül hajtani.

Az eltérő véleményektől függetlenül tény, hogy az M0-s nyugati szakaszát jelentős részben alagútban kellene vezetni és nagyon sok természetvédelmi területet érintene, ami miatt mindig is jelentős volt vele szemben a környezetvédelmi ellenállás.

Emellett az M1 és Esztergom közti útszakasz hamarabb is elkészülhet. Az erre a szakaszra vonatkozó környezeti hatástanulmányt a NIF Zrt. 2016-ban 72 millió forintért elkészíttette, 2018 januárjában pedig 1,9 milliárd forintért a Constreal Mérnökiroda Kft. nyerte el a szerződést a környezeti hatástanulmány, az engedélyezési és a kiviteli tervek elkészítésére. Minderre 19 hónapja van a cégnek, így az építkezés 2020-ban elindulhat. A NIF is úgy gondolja, hogy 2020 közepén elkezdődhet az építkezés, ők 2022/2023-as átadással számolnak, jó eséllyel addigra lehet meg minden engedélye az M0 nyugati szektorának.

Új tervek az M0-s nyugati szakaszának megépítésére
A NIF 2017-es tervein még együtt szerepelt az R11 névvel jelölt M100-as és az M0-s nyugati szektora a 2022-ig tervezett projektek listáján. Forrás: Ktenet.hu
Bár az országos területrendezési terv térképéről eltűnt az M0-s nyugati szektora, az építkezésről még nem tett le teljesen a kormányzat. Magában a területrendezési tervben továbbra is ott van még a legújabb módosítás szerint is.
Kiszámoló

Új Raiffeisen számlacsomag

Tegnap óta megszűntek a régi lakossági számlacsomagok a Raiffeisennél (kivéve a 26 év alattiak Yello számlacsomagja és az alapcsomag, illetve a két, már régebben rosszabbá tett prémium csoma

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

KonyhaKontrolling

Csináljunk jó adórendszert!

Nemrég olvastam egy jó könyvet, ami az adózásról, főként annak a történelméről szólt. Egyfelől számomra nagyon érdekes a téma, de elgondolkoztatott arról is, hogy milyen a jó adórendsze

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
váci utca budapest Getty stock