Megkeresésünkre elmondták: A válság kezdete óta nagy mértékben szűkült és ezáltal tisztult az ingatlanközvetítői piac. A szektorra jellemző, hogy nagyon alacsony a belépési korlát, jó piacon elegendő egy mobiltelefon és egy online hirdetési csomag, nehezebb piacon azonban ez nem lehetett eredményes, így sokan feladták tevékenységüket. 2014 év eleje óta azonban jelentős fellendülés érzékelhető az értékesítési volumenben és a Duna House becslései szerint ez a tendencia marad a következő években is. Javuló piacon belül pedig kétségtelenül újra nő majd az új belépő ingatlanközvetítők száma.
Tapasztalataik szerint, a kisebb, független irodák részéről igény figyelhető meg a hálózati csatlakozásra. Ezt az igényt a piaci mozgások is bizonyítják. Az utóbbi 2-3 évben több új hálózat is indult, egyesek 20 vagy akár 40-60 irodát is össze tudtak fogni ezalatt a pár év alatt. A Duna House-ban ezt az igényt nem lehet/lehetett lekezelni, ami szintén az új hálózat elindítása melletti érvként szolgált, illetve meglátásuk szerint a Duna House rendszerben szinte egyáltalán nincsenek már lefedetlen, szabad területek.
Az egyik jelentős különbség a Duna House és a SMART hálózat között, hogy míg a DH-ban elsősorban más szektorokból érkezett vállalkozók a Franchise Partnereik, addig a SMART-ban többnyire olyan partnerekre számítanak, akik ingatlanos múlttal, tapasztalattal rendelkeznek.
A két hálózat egymással együttműködik majd a jövőben. Az együttműködés két területen nyilvánul meg: A SMART Ingatlan használja a meglévő Duna House know-how-t és infrastruktúrát, illetve egymás Kiemelt Megbízásait is értékesíteni fogják. Ugyanakkor másik oldalról pedig tudatosan szeretnének versenyt kialakítani a két hálózat között, így például az értékesítés vezetés külön fog működni a két hálózatban.