A vasúti árufuvarozás fejlesztése kulcsfontosságú a versenyképesség fenntartása érdekében – hangsúlyozta Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke a Magyar Vasút 2024 konferencián. Beszédében kiemelte, hogy bár a közép-európai régió számos infrastrukturális kihívással küzd, bízik abban, hogy az Európai Unió és a magyar kormány is elkötelezett a vasúti fejlesztések támogatása mellett. A német és osztrák példák alapján Kovács a megfelelő szabályozási környezet és a kombinált fuvarozási terminálok fontosságát hangsúlyozta, valamint a szűk keresztmetszetek felszámolását sürgette a versenyképesség érdekében.
A COVID-19 világjárvány által okozott ellátási lánc válság hatásai, mint az óceáni hajózási díjak emelkedése és a kikötői leállások, ismét súlyosbítják a globális árufuvarozást. Az azonnali szállítási díjak jelentős növekedése mellett a kikötők zsúfoltsága és az üres konténerek hiánya tovább nehezíti a helyzetet, amit a kereskedelmi forgalom fő szezonja előtti készletek felhalmozása csak fokoz.
Január elsejétől emelkedtek az útdíjak, új szakaszok kerültek be a tehergépjárművek fizetős rendszerébe, és nőtt a gázolaj jövedéki adója Magyarországon. Mindez nem hagyja érintetlenül az építőanyagárakat, mivel a szállítási díj legalább 5, de akár 25 százalékot is kitehet az építkezés helyszínére szállított építőanyag árából. Ez pedig a lakásépítési költségeket is emelheti.
Tervezhetőbbé váltak a vontatási energiaárak a vasúti árufuvarozók számára - közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel, miután tájékoztatta a vele szerződésben álló vasúti árufuvarozókat a 2023 első negyedévére érvényes vontatási villamos energia áráról.
Spanyolország az ukrán gabona vasúti szállításának hatékonyságát teszteli egy 600 tonnás kukoricaszállítmánnyal, amely a tervek szerint szeptember elején érkezhet Barcelonába a lengyel-ukrán határról - jelentette be a spanyol közlekedési minisztérium szerdán.
Gondban vannak a hazai fuvarozó vállalkozások, a háború miatt megnőttek az üzemanyag költségek, a legnagyobb probléma azonban nem ez, hanem a munkaerőhiány – mondta az Infostart érdeklődésére a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary ügyvezető főtitkára, Dittel Gábor.
A kormánytól kér támogatást a vasúti árufuvarozásban dolgozók foglalkoztatásához a Vasutasok Szakszervezete. A Varga Mihály pénzügyminiszternek és Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek írt levelében a VSZ jelezte: mivel a szektorban a tervekkel ellentétben nem indult meg a fejlődés, az ágazatot a teljes összeomlás fenyegeti.
Indiai munkavállalókkal, 80 sofőrrel és 2 diszpécserrel egészíti ki munkavállalói táborát a Waberer’s International Nyrt., az új kollégák már áprilisban érkeznek, nyártól páros, szeptembertől pedig önálló fuvarokat is bonyolíthatnak. A jelenség egész Európában ismert: a komoly munkaerőhiány és a fuvarozásra való mind nagyobb igény együttesen azt eredményezi, hogy nagy számban érkeznek harmadik országbeli munkavállalók a közúti áruszállítás területére. Arról nincs szó, hogy az indiai sofőrök elvennék a magyarok munkáját: idehaza tízezrek rendelkeznek a megfelelő képzettségekkel, de mégsem ülnek a volán mögé – ráadásul a kiöregedő szakma tovább növeli az igényt az új sofőrökre. A probléma orvoslására máris nagy számban érkeznek ukrán, illetve szerb sofőrök, és egyre több pozitív tapasztalat van a felkészült és lelkiismeretesen dolgozó indiaiakkal is.
Több mint négymilliárd forintnyi kárt okozott egy bűnszervezet a költségvetésnek úgy, hogy nem fizette meg az útdíjakat, a bírságokat, valamint az adókat és a járulékokat - tájékoztatta a Fővárosi Főügyészség csütörtökön az MTI-t.
A pályahasználati díjak átmeneti csökkentését kérik a vasúti árufuvarozók Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől - írja pénteki számában a Világgazdaság.
Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2,2 milliárd forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.
Sürgős intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a védekezésben, a lakosság ellátásában, valamint a gazdasági működés fenntartásában egyaránt nélkülözhetetlen szerepet betöltő logisztikai ágazat ne kerüljön már rövidtávon az összeomlás szélére. A kifizetetlen számlák által okozott körbetartozás, a sofőrök csoportos felmondása, a határellenőrzés miatti többórás várakozás és a karanténba zárás körüli anomáliák már most súlyos problémákat okoznak az iparágnak, miközben a létfontosságú szállítmányok – élelmiszer, gyógyszer, védőfelszerelés – mennyisége folyamatosan nő. A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) öt pontban foglalta össze a legégetőbb feladatokat és megoldási lehetőségeket.
Szombat 0:00 órától a határon belépő gépkocsivezetőket nem küldik azonnal karanténba. Az éjfél után belépő járművek sofőrjei az újabb fuvarfeladatokat – a járványügyi szabályok további szigorú betartása mellett – megkezdhetik - írja az MLSZKSZ tagjainak szóló tájékoztató levelében.
Az európai uniós alapszerződések értelmében a belső piac egy olyan, belső határok nélküli térség, amelyben a Szerződések rendelkezéseivel összhangban biztosított az áruk, a személyek, a szolgáltatások és a tőke szabad mozgása. Az EU közúti áruszállítási ágazatának reformjáról szóló, nemrég részben elfogadott jogszabálycsomag azonban nem ezt az egységet szolgálja, sőt, kifejezetten kettős mércét generál az Európai Unió tagállamai között. Felvetődik tehát a kérdés: mely tagállamok érdekeinek érvényesüléséig fontos az egyenlőség, illetve az uniós alapszabadságok, mint szerződéses alapelvek?
Az alábbiakban Steiner Attila, az Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős államtitkárának véleménycikkét közöljük.
A globális logisztikai automatizációs piac éves növekedése 12,6%-ot tehet ki és elérheti a 100 milliárd dolláros értéket 2023-ra – írja a Research&Markets becslésére hivatkozva a Yahoo Finance.
A kormány tovább csúsztatta az áruforgalmi figyelő rendszer szankcionálásának életbe léptetését, azonban a Német- Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara továbbra is fenntartja korábbi álláspontját. Ezek szerint az EKÁER súlyos kockázatokat jelent a vállalatok versenyképességére. A szervezet ezért a rendszer érdemi felülvizsgálatát javasolja.
Sok buktatója lehet a hatalmas üzletnek.
Az uniós ombudsman páros lábbal szállt bele az Európai Bizottság elnökébe.
A kohéziós politika jelenéről és jövőjéről volt szó az EUyou webináriumon.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?