Élő fenyő vagy műfenyő? Lucfenyő vagy nordmann? Nem csak a karácsonyfa-ültetvényeken zajlik a keresés

Élő fenyő vagy műfenyő? Lucfenyő vagy nordmann? Nem csak a karácsonyfa-ültetvényeken zajlik a keresés

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választás kérdése. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a különböző fajták, típusok iránt. A Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt.

A tökéletes karácsony csapdájában: miért hajszoljuk a lehetetlent?

A tökéletes karácsony csapdájában: miért hajszoljuk a lehetetlent?

Mindannyian tudjuk, hogy a karácsony a szeretet, az öröm és az együttlét ünnepe. Mégis, sokan szenteste közeledtével inkább a stressz, mint a meghittség érzését tapasztalják. Az ajándékok, az előkészületek, a tökéletes ünnepi hangulat megteremtésének kényszere sokszor elhomályosítja az ünnep valódi lényegét. Hogyan találhatjuk meg újra a karácsony valódi értékét, és hogyan kerülhetjük el az irreális elvárások csapdáját?

Itt a Black Friday időszak, ettől izzik most az internet

Itt a Black Friday időszak, ettől izzik most az internet

Az Egyesült Államokból induló, évről évre eljövő black friday akciók már Magyarországon is beleivódtak a köztudatba. Az eredetileg egy napig tartó, nagy leárazások helyett sok üzletben már egy hétig, vagy akár egész hónapban akciókkal próbálják bevonzani a vásárlókat. Mivel a lakosság egyre nagyobb része intézi online a bevásárlást és a tájékozódást, különösen ha a black friday idején slágertermékeknek tekinthető elektronikai eszközökről van szó, a Google Trends adatait vizsgálva megnéztük, mennyire tükröződik az ekkor tapasztalható nagy vásárlási kedv a Google-keresésekben.

Óriási átalakulás zajlik Magyarországon: vége a gigantikus akcióknak, de mire kell figyelni a Black Friday idején?

Óriási átalakulás zajlik Magyarországon: vége a gigantikus akcióknak, de mire kell figyelni a Black Friday idején?

A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg kezdetben hatalmas akciók és impulzusvásárlások jellemezték, ma már tudatosabb, tervezett vásárlás zajlik. Az óriási árengedmények helyett inkább elnyújtott akciós időszakokkal találkozhatunk. Ez azonban lehetőséget ad arra, hogy körültekintően mérlegeljünk, és árfigyelő alkalmazásokkal, listákkal készüljünk az akciókra. Így a Black Friday még mindig jó alkalom lehet a szükséges termékek, például karácsonyi ajándékok kedvezményes beszerzésére, de a villámakciók kora lejárt.

Visszahívott a forgalomból egy italt a Nébih

Citromos frissítő italt hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország Bt., mert fémreszelék fordulhat elő benne - tájékoztatta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közleményben az MTI-t csütörtökön.

Hasít a román fogyasztás

Hasít a román fogyasztás

Augusztusban a nyers adatok szerint 8,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában 2023 augusztusához viszonyítva - közölte hétfőn az Országos Statisztikai Intézet (INS).

Kiderült, hány tojást eszik meg egy magyar évente

Kiderült, hány tojást eszik meg egy magyar évente

A tojásfogyasztás Magyarországon ismét felívelő pályára állt az 1990-es évek mélypontja óta. Ezt a pozitív trendet a termék népszerűsítését célzó kampányok is elősegítik - nyilatkozta Pákozd Gergely, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetség alelnöke az InfoRádiónak.

Lesz még 10 év múlva magyar e-kereskedelem?

Lesz még 10 év múlva magyar e-kereskedelem?

A magyar tulajdonú online kereskedők olyan sok kihívóval néznek szembe Európából, illetve Ázsából is, hogy egyáltalán nem biztos, 10 év múlva még lesznek hazai szereplők ezen a piacon. Többek között erről beszélgettünk a Portfolio Checklist szombati különkiadásában Madar Norberttel, a GKID vezető tanácsadó partnerével. Szó volt a Temuról, a fizikai boltok szerepéről és a logisztikáról is.

Nagyobb lehet a fogyasztói krízis, mint a kormány gondolja

Nagyobb lehet a fogyasztói krízis, mint a kormány gondolja

Már meghallgatható a Portfolio Checklist szombati különkiadása. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a hazai kiskereskedelmi forgalom elszakadt a háztartások fogyasztásától, egyre inkább szolgáltatásokat, illetve külföldről és külföldön fogyasztanak a magyarok. De mit mutatnak a számok, és egyáltalán miért vásárolnának a magyarok hazai kereskedőtől, ha gyakran nagyon hasonló termékekhez juthatnak hozzá olcsóbban, egyenesen Kínából. A hazai e-kereskedelem helyzetéről, a Temuról és a szektor szerkezeti kihívásairól is kérdeztük Madar Norbertet, a GKID vezető tanácsadó partnerét.

Most kell bitcoint venni?

Most kell bitcoint venni?

A múlt heti piaci hangulatromlás következtében fontos kulcsszintig pofozták le a bitcoin árfolyamát. Az elemzők azonban nemrég egy olyan forgatókönyvet vázoltak fel, amely bekövetkezése esetén heteken belül nagyot ralizhat az árfolyam, így megnéztük, hogy érdemes-e a már a mostani szinteken bitcoint vásárolni.

Egyre több magyar jár át Parndorfba vásárolni

Egyre több magyar jár át Parndorfba vásárolni

A hazai kiskereskedelmi forgalom teljesítményét - ha nem is nagy mértékben - de visszaveti a határon túli fizikai boltok forgalma. Ebből kiveszi a részét az osztrák Pandorf Designer Outlet is, ahol a magyar vásárlók aránya tavaly 27 százalékkal emelkedett, 2024 első felében pedig 12 százalékkal - hangzott el a témában tartott háttérbeszélgetésen.

A 2021-es szint alatt rekedt a magyarok vásárlási kedve, de mi történik a régióban?

A 2021-es szint alatt rekedt a magyarok vásárlási kedve, de mi történik a régióban?

Magyarországon annak ellenére nem indul be a fogyasztás, hogy az infláció közel van az MNB céljához és -  ennek köszönhetően - nőnek a reálbérek. A kiskereskedelem még a 2021-es szintet sem érte el, amellyel uniós összevetésben bár a rosszabbul teljesítő országok közé tartozunk, máshol is küzdenek azzal, hogy a fogyasztás nem tud növekedni. Itthon a megtakarítások bővülése ("óvatossági motívum") és a külföldi vásárlások is hátráltatják a fogyasztás növekedését.

Csalódást okozott az Alibaba, esik az árfolyam

Csalódást okozott az Alibaba, esik az árfolyam

Az Alibaba Group, a kínai e-kereskedelmi óriás második negyedéve elmaradt az elemzői várakozásoktól. A vállalat kihívásokkal néz szembe az alaptevékenységnek számító internetes kereskedelmi üzletágában a növekvő verseny és a visszafogott kínai fogyasztás miatt - írta a Cnbc.

Pusztít a megélhetési válság: nincs pénz szórakozásra, az ennivalón is spórolni kell

Pusztít a megélhetési válság: nincs pénz szórakozásra, az ennivalón is spórolni kell

Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásaikra is. Az otthoni kikapcsolódás mellett egyre népszerűbbé válnak az úgynevezett saját márkás termékek – mutat rá az EY friss, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatása.

Nagy a baj: alig vásárolnak a magyarok!

Nagy a baj: alig vásárolnak a magyarok!

Júniusban sem jött el a fogyasztási boom Magyarországon, hiába várták sokan a fordulatot az idei év második negyedévére. Bár a keresetek dinamikusan nőnek, a lakossági fogyasztás továbbra is kifejezetten gyengén teljesít. A KSH most megjelent adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztítva 2,6%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest, ugyanakkor az előző hónaphoz viszonyítva minimálisan visszaesett.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hatalmas veszteségeket szenved el Oroszország - Meddig bírhatja még az orosz haderő?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.