Idén először az IVSZ - Szövetség a Digitális Gazdaságért stratégiai partnerként vesz részt az április 2-án megrendezésre kerülő jubileumi SMART konferencia szervezésében. A rendezvény fókuszában az innováció jobb megértése áll, a háttérről pedig más nem is tudna jobban mesélni, mint a konferencia alapítója, illetve az IVSZ főtitkára. Dobó Mátyás és Major Gábor arról beszélt, hogy milyen úton érkeztek meg ehhez a döntéshez, mire számíthat az, aki eljön a rendezvényre, és mit gondolnak az innovációról.
Bár rohamléptekben bővült az elektromos autók piaca Németországban, a teljes tortából továbbra is csak nagyon kicsi szeletet sikerült kihasítaniuk. Látványos az is, hogy a németek mennyire összezárnak, az eladási lista élmezőnyében szinte csak hazai gyártók szerepelnek.
Tegnap Harald Krüger büszkén jelentette be, hogy a BMW a legnagyobb prémiumautó-gyártó. Ma a Daimler tette közzé, hogy a Mercedes-Benz a legnagyobb eladású prémium márka. Kinek van igaza? Mindkét cégnek, a két autógyártó ugyanis mindig arra hivatkozik, ami éppen a kedvezőbb, a BMW csoportszinten (a MINI-vel és a Rolls-Royce-szal), a Mercedes-Benz pedig márkaszinten a legnagyobb.
A Tesla jelentős versenyelőnyre tett szert az elektromos autózásban, egyre nagyobb darabszámban gyártott modelljeivel és ambiciózus célkitűzéseivel pedig egyre erősebb versenyre kényszeríti a riválisait. Az autógyártók nem is tétlenkednek, az utóbbi időben hatalmas erőfeszítéseket tesznek azért, hogy ledolgozzák hátrányukat és megőrizzék piaci pozícióikat.
Az elmúlt hónapok nagy befeketést kapott vagy felvásárolt startupjai voltak a fő szenzációk az idei SMART konferencián. A Barion, a Balabit és Aimotive vezetői a sikersztorik mellett az iparági kihívásokról is beszéltek, utóbbi, vezetéstámogató-rendszereket gyártó cég például felvetette, hogy a sofőr nélküli, üres önvezető autókkal akár még nagyobb dugókkal nézhetnek szembe a városok, mit amilyenekkel most küzdenek.
Az energiagazdaság egyik szegmensét sem hagyja érintetlenül a digitalizációs folyamat: az okos megoldások elterjedése hatást gyakorol majd a fogyasztástól kezdve a termelés és tárolás optimalizálásán keresztül a teljes energiaszektorra. A változások nyomán az energiaipar szabályozásának átalakulása is várható. Erre remek mintaként szolgálhatnak a gépjárműipari fejlődés kihívásaira alkotott szabályok, amelyből, még ha korlátozottan is, de következtethetünk a jövőbeni szabályozás alapjául szolgáló ösztönzőkre, valamint az alkalmazandó megoldásokra - mondja dr Légrádi Gergely, az Oppenheim Ügyvédi Iroda alapító partnere, a közigazgatási jogi, energiajogi és gyógyszeripari praxis vezetője.
Az Európában értékesített járművek fogyasztása átlagosan 42 százalékkal haladta meg a valóságban a laboratóriumi tesztkörülmények között mért értéket - írta a Transport & Enviroment jelentésében.
Izgalmas lehetőséget mutatunk.
Ezúttal nem úszta meg a harcjármű.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az orosz Duma házelnöke szerint minden joga meglenne Oroszországnak ehhez.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.