1500-2200 milliárd dollárral növekedhet a világgazdaság 2023-ra az okosgyáraknak köszönhetően – áll a Capgemini Research Institute legfrissebb elemzésében.
5G-technológiákkal foglalkozó „kiválósági központot” nyitott az Ericsson aacheni üzeme mellett – számol be weboldalán a telekommunikációs vállalat.
Beüzemelte nandzsingi okosgyárát az Ericsson. A svéd hátterű vállalat egy meglévő üzemét alakította át 18 hónap alatt szinte teljesen automatikussá - írja a vállalat sajtóközleményben.
A jövő lakóházait automatizált gyárakban rakják majd össze és megrendelésre, kész állapotban szállítják majd ki a telekre a megrendelőknek - ebben reménykednek legalábbis azok a befektetők, akik a moduláris építészettel foglalkozó startupokba több százmillió fontot fektettek az elmúlt években.
Képzelj el egy gyárat, ahol robotok szerelnek össze más robotokat, azonnal reagálnak rá, ha valamelyik gép elromlik, önvezető autók végzik a kiszállítást, miután egy gép becsomagolta a személyre szabott, modulokból összeállított terméket és intelligens szenzorokkal mérni tudja a gyár, hogy mennyi fogy a termékükből és ez alapján lehet átállítani a gyártott termékek mennyiségét. Nagyjából így néz majd ki a jövő "okosgyára." Gyakorlatilag semmi emberi beavatkozás nem szükséges, de például egy tableten igény szerint figyelhetjük a folyamatokat. Bár jelenleg Dél-Korea a leginkább robotizált ország, úgy tűnik, Kína csúcssebességgel előz hamarosan, a leggyorsabban növekvő Ipar 4.0-hoz kapcsolódó szektor pedig az automatizmusokat működtető szoftverek piaca lehet. A Citi GPS legfrissebb tanulmányából szemezgettünk.
Okosgyárat épít a következő 3-5 évben a Fong's Engineering and Manufacturing, egy egészségügyi kkv Szingapúrban. A vállalat a projekttől 20%-os eredménybővülést szeretne elérni éves alapon - írja a Business Times.
A Bridgestone 36 millió eurós beruházással valósítja meg 2023-ig nyolc európai gyárának okostechnológiai átállását. Ebben komoly szerepe lesz a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-nek, ahol a már digitalizált abroncsgyártás mellett a következő időszakban a gyártás teljes folyamata átalakul.
36 millió eurós beruházással alakítja okosgyárrá nyolc európai üzemét a Bridgestone EMEA, 2023-as határidővel. A projektben a vállalat tatabányai gyára is szerepet játszik majd, ahol a már digitalizált abroncsgyártás mellett a következő időszakban a gyártás teljes folyamata átalakul - írja a Bridgestone sajtóközleményben. Az új technológiáktól a Bridgestone azt várja, hogy azonos dolgozói létszám mellett 10%-kal kisebb energiafelhasználás mellett 2021-re évi 7,2 millió darabra növeli abroncstermelését.
2025-ig 155 milliárd dollárra nőhet az "okosgyártással" összefüggő eszközök piaca a 2018-as 75 milliárd dolláros értékről, ahogy a digitalizált gyártási megoldások iránti kereslet folyamatosan növekedni fog a következő években - derül ki a Global Market Insights jelentéséből.
Egy új generáció elejét éljük, akik már újfajta építőkockákkal építkeznek, aminek a középpontja a mesterséges intelligencia, azon dolgozunk, hogy ezt mindenkinek elvigyük" - mondta Steven "Guggs" Guggenheimer, a Microsoft Corporation AI Business divíziójának alelnöke a Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferenciáján, amelynek első szekciójában a jövő technológiáinak termeléshatékonysága volt a téma.
A nyugati civilizáció eddig három ipari forradalmat élt meg, a gőzgépek, szerelőszalagok és az automatizáció után most egy teljesen új, negyedik ipari forradalom zajlik. A legújabb ipari forradalom arról szól, hogy a fizikai gépek és tárgyak egy információs hálózatba kapcsolódnak, a reaálgazdaság egyetlen hatalmas, intelligens információs rendszerbe integrálódik. Az ipar 4.0 pedig egy olyan koncepció, amely az újkeletű forradalom kihívásaira ad válaszokat, mégpedig elsősorban az ipari folyamatok teljes digitalizációjával. De nem csupán a technológia térhódításáról van szó, hanem az üzleti folyamatok paradigmaváltásáról is. Magyarországnak és Európának pont az ipar 4.0-ra van szüksége.
Intenzív szakaszában van a háború.
Erős állítást tett az elemző.
Szankcionált személy lehetett a célpont.
Bevetették a "Sárkány leheletét"
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?