Tovább emelkedett a lakásbiztosítási kampányban új szerződést választók száma, legalábbis erre utalnak a piacvezető online biztosításközvetítő adatai, amelynél a legtöbb új szerződést a KÖBE, a Genertel, a Groupama és a K&H biztosítóknál kötötték, a legnagyobb növekedést pedig a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali és a K&H érte el.
Kissé ellentmondásos kommentárok jelentek meg az elmúlt órákban és napokban arról, mennyire aktívak az ügyfelek a hivatalosan március 31-ig, valójában április 2-áig futó lakásbiztosítási kampányban. Ami biztos: több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés már megtörtént – itt tart a kampány az első harmad letelte után. Időarányosan nézve meglehet tehát a sokak által várt legalább 100 ezer szerződéskötés, de mivel a kampánytapasztalatok szerint az utolsó hét lesz várhatóan a legerősebb, ezt a számot akár jelentősen túl is szárnyalhatja a piac.
Biztosítás konferenciánk 4. szekciójában „A jövő biztosításkötése: ki a digitalizáció nyertese?” címmel tartott előadást Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója. A szakember szerint a biztosítási piacon is egyre nagyobb szerepe van az összehasonlító elemzéseknek: az ügyfél gyors, tiszta döntést szeretne hozni, és az online térben a szakértői összehasonlítás elvégzését várják el.
Az év legnagyobb biztosítási kampánya közeledik, hiszen március 1-jétől április 2-áig bárki felmondhatja meglévő lakásbiztosítását, hogy egy jobbra cserélje. Több biztosítót is megkerestünk, amelyek nem kívánták megosztani várakozásaikat, a Groupama Biztosító és a Netrisk viszont sajtótájékoztatót is tartott a témában, és a Magyar Nemzeti Bank is válaszolt kérdéseinkre. A Groupama 100 ezer, a Netrisk 500 ezer szerződésváltásra számít a kampányban, a jegybank pedig a piaci koncentráció csökkenésén fogja lemérni az akció sikerét. A közelgő lakásbiztosítási kampánnyal kiemelten foglalkozunk a Portfolio február 27-ei Biztosítás 2024 konferenciáján is a téma szakértőivel, érdemes regisztrálni.
A síelésre utasbiztosítást kötők 66 százaléka Ausztriát vette célba a mostani szezonban, emellett még Szlovákia és Lengyelország kapott helyet a dobogón. A síutak átlagosan 4 naposak, az átlagos biztosítási díj pedig meghaladja a 10 ezer forintot - derül ki a Netrisk összeállításából.
A karácsonyi ünnepek és a szilveszter az egyik legkockázatosabb időszak lakásbiztosítási szempontból a nyári viharszezonhoz hasonlóan - hívta fel a figyelmet a Netrisk hétfői közleményében. Ez azért is indokolt, hiszen szenteste napján 196-szor riasztották a tűzoltókat az országban, 29 alkalommal tűz - köztük 22 épülettűz -, 167 alkalommal műszaki mentés miatt - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője hétfőn.
Sikeresen lezárta a Netrisk és a Bauer Media Group online összehasonlító üzletágaik összevonását Közép- és Kelet-Európában, a tranzakcióval Netrisk Csoport néven működő online összehasonlító szolgáltató jön létre a régió hat országában - jelentette be a cég hétfőn.
32 500 forintos átlagdíjat regisztrált a Netrisk.hu a kgfb-kampány első 13 napján, ami 15 százalékos drágulást jelent.
Jövőre 10-19 százalékkal, napi 770-1540 forintra nőnek a fedezetlenségi díjak az érvényes kötelező biztosítás nélküli, de forgalomban lévő személyautókra.
Az MNB legutóbb 12%-os éves díjemelkedést regisztrált a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál, egy friss online alkuszi összeállítás 8%-os drágulást mutat. Mindkettő elmarad az ugyanazon időszakban végbement infláció ütemétől.
Egyesíti a Netrisk Csoport és a Bauer Media Group online összehasonlító üzletágait hat közép- és kelet-európai országban. A tranzakció lezárása után az egyesülő csoportnak nagyságrendileg 80 millió potenciális ügyfele lesz hat európai országban - olvasható a Netrisk közleményében.
A villanyrollerek száma sokszorosára nőtt Magyarországon, így a KRESZ-módosítása várhatóan ezeket a közlekedési eszközöket is érinti majd. Elképzelhető, hogy a 25 km/óránál nagyobb sebességre képes rollerek segédmotor-kerékpárnak minősülnek majd, utóbbiakra pedig jelenleg is kell kötelező biztosítást kötni - derül ki a Netrisk összeállításából.
Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősség-biztosítási átlagdíja az idei első félévben, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest - derül ki a Netrisk.hu adataiból. A népszerű márkák közül a Daciákra, Suzukikra és az Opelekre lehet olcsóbban kgfb-t kötni. A kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a cascobiztosítások átlagdíja az első félévben, amely így megközelítette a 139 ezer forintot.
A hazai elektronikus közigazgatásban elérhető funkciók az elmúlt néhány évben komoly fejlődésen mentek keresztül: Ügyfélkapus azonosítás birtokában lekérdezhetjük gépjárművek adatait, pótolhatjuk az elveszett járműokmányokat, bejelenthetjük kocsink eladását, vagy intézkedhetünk a forgalomból történő kivonásról. A listából már tényleg csak a járművásárlás bejelentése hiányzik, a Telex értesülései szerint azonban már nem sokáig.
A lakásbiztosítási piac élénkülését, a digitalizáció fokozódását és tudatosabb ügyfeleket vár a Netrisk a jövő márciusi lakásbiztosítási kampánytól.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja március elején 52 322 forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 48 088 forinttal a Netrisk Kgfb-indexe szerint. Ezzel párhuzamosan az átlagos cascodíj pedig 42 százalékkal 136 ezer forintra emelkedett. A Magyarországon legnépszerűbb márkák esetében 9-392 ezer forint között szóródnak a kgfb-díjak - derül ki a biztosításközvetítő vállalat közleményéből.
Változtak a tulajdonosi viszonyok.
Egy illegális telepet akartak felszolgálni a katonák.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.
A szintetikus kövek mindent felforgatnak.