Ismét változtatásra készül a hulladékgazdálkodást koncesszorként átvevő MOHU. Több tízmilliárd forintos beruházással újítja meg a cég a magyarországi kukásautóflottát, az első járművek 2025-ben állhatnak forgalomba az ország különböző területein. A cél, hogy 2027-ig lecseréljék a jelenleg használt, elavult járműveket, és az átlagos járműéletkort 10 év alá csökkentsék – tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t. A cég az elmúlt időszakban ingyenes kukaosztást és a hulladékudvarok fejlesztését is bejelentette.
Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke az InfoRádiónak nyilatkozott az elmúlt napok vasutat érintő problémáiról és a MÁV általános állapotáról.
A vasúti közlekedés helyzete és jövője állt a középpontban Lázár János építési és közlekedési miniszter parlamenti gazdasági bizottság előtti meghallgatásán. Az elmúlt időszakban számos probléma merült fel a vasúti ágazatban, beleértve vonalbezárásokat, jelentős késéseket és műszaki meghibásodásokat - számolt be a Telex.
A MÁV-csoport számára komoly kihívást jelent a menetrendszerűség javítása, amely az utóbbi időszak egyik legnagyobb problémájává vált. Bár némi előrelépés tapasztalható, a szeptemberi adatok szerint a vonatok csupán 75%-a érkezett pontosan, ami messze elmarad a kitűzött 90%-os céltól – mondta Hegyi Zsolt vezérigazgató a Magyar Vasút 2024 konferencián. Hegyi hangsúlyozta, hogy a késések csökkentése érdekében technológiai fejlesztésekre, új járművekre és infrastrukturális beruházásokra van szükség, miközben a munkatársak felelősségvállalása is kulcsszerepet kap.
A bérlet-alku részeként Lázár János építési és a közlekedési miniszter elérte, hogy az állami HÉV-járműváltás helyet cseréljen fővárosi közlekedési projektekkel az uniós listán, így most az utóbbiakat szorítja az uniós pénzek lehívásának 2026 augusztusi határideje. A cserével érintett források a HÉV-projekt eredetileg számított költségének felét sem teszik ki, Lázár minisztériumának további "trükkökre" lesz szüksége - írta meg a Népszava.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a Parlament gazdasági bizottságának ülésén tartott meghallgatásán – amelyről a Telex számolt be – arról beszélt, hogy 10 év alatt 6500 milliárd forintot költene vasúti fejlesztésekre a kormány, és felvetette, hogy kivásárolnák az osztrák államot a GYSEV-ből.
Több mint három éve beszélgettünk utoljára Walter Katalinnal, amikor a BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt. élére került új vezetőként. Azóta, egészen pontosan 2021 januárjától, már a BKK vezérigazgatói teendőit látja el, és fejleszti a budapesti közlekedést. Többek között az eddigi tapasztalatairól, a folyamatban lévő fejlesztésekről, a várható új trolikról, villamosokról és buszokról, a digitális jegyek és az automaták kérdéséről, valamint a finanszírozásról, és annak hiányáról is megkérdeztük.
Egy korábban jóváhagyott 61 milliárdos EIB-hitelkeret maradék részéből engedné a kormány a fővárosnak a 102 darabnyi járműbeszerzést, míg Karácsony Gergely főpolgármester egy új hitelkeret engedélyezésére kért aláírást a kormánytól, amit viszont a keddi közlönybeli határozat nem adott meg – hívta fel a Portfolio figyelmét Kertész Péter, a főpolgármesteri hivatal sajtóreferense.
Kedden délután arra figyelmeztetett Karácsony Gergely budapesti főpolgármester, hogy november végén lejár az a határidő, ameddig a főváros élni tudna a 70 milliárd forintos járműbeszerzési hitelkerettel és csak egy kormányzati támogató aláírás hiányzik az egészhez. Aztán az éjjel megjelent egy kormányhatározat, de ez végül nem egy új hitelkeret felvételére adta meg a kormányzati aláírást, hanem arra, hogy a főváros az egyébként másra szánt 61 milliárdos EIB hitelkeretből oldja meg a 102 jármű beszerzését. Cikkünk eredeti verziójában még tévesen azt állítottuk, hogy végül arra adta áldását a kormány, amit a főpolgármester kért. A pontosabb fejleményről külön cikkünk itt érhető el.
Várhatóan szeptemberben indul a termelés az elsősorban tűzoltójárművek gyártásával és felújításával foglalkozó állami tulajdonú BM Heros Zrt. 810 millió forintból épülő kaposvári gyártóközpontjában - közölte Szita Károly polgármester a somogyi megyeszékhelyen pénteken, a létesítmény bokrétaavatóján.
Szívesebben veszünk-e autót, ha olcsó az üzemanyag? Mitől jön meg a kedvünk, bátorságunk ahhoz, hogy belevágjunk a járművásárlásba? A magyar helyzetre sajnos nincsenek 40 évre visszanyúló adataink, de Amerikában egész jól látszik, mire "rezonál" a lakosság.
Ma bemutatták azt a 7 vadonatúj trolibuszt, amelyik a BKK megrendelésére a BKV Zrt. üzemeltetésében közlekedik majd a főváros utcáin. A Solaris-©koda konzorcium által gyártott új trolibuszok első példánya idén júniusban érkezett Budapestre, ezt év végéig további 35 jármű követi. A nettó 4 + 2 milliárd forintból vásárolt idén érkező 36 járműből 20 szóló és 16 csuklós kialakítású. Az első új járművek a belvárosi, illetve a zuglói trolivonalakon állnak forgalomba. Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget.
Az elmúlt napokban számos, a költségvetés számára jelentős tételt képviselő járműbeszerzésről érkezett hír a kormányzati szférából. A vásárlási dömping részeként 40 szolgálati autó megvásárlása, valamint egy 109 darabos, metálfényű bérflotta kialakítása után most 30 helikopter beszerzéséről érkezett beszámoló.
Néhány hete még azzal büszkélkedtek, hogy megállapodtak az új kormánnyal.
Donald Trump lépéseire figyelnek a befektetők.
Készek vagyunk megvédeni értékeinket - mondta Davosban Dombrovskis.
Akármennyire is sok hiba van a WHO működésével, a fejlődő világból bármikor jöhet egy újabb járvány.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.
Ez is egy létező forgatókönyv.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?
Az orosz haderő elérte az ukrán véderő egyik legfontosabb városát.