Lázár János építési és közlekedési miniszter a Parlament gazdasági bizottságának ülésén tartott meghallgatásán – amelyről a Telex számolt be – arról beszélt, hogy 10 év alatt 6500 milliárd forintot költene vasúti fejlesztésekre a kormány, és felvetette, hogy kivásárolnák az osztrák államot a GYSEV-ből.
Több mint három éve beszélgettünk utoljára Walter Katalinnal, amikor a BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt. élére került új vezetőként. Azóta, egészen pontosan 2021 januárjától, már a BKK vezérigazgatói teendőit látja el, és fejleszti a budapesti közlekedést. Többek között az eddigi tapasztalatairól, a folyamatban lévő fejlesztésekről, a várható új trolikról, villamosokról és buszokról, a digitális jegyek és az automaták kérdéséről, valamint a finanszírozásról, és annak hiányáról is megkérdeztük.
Egy korábban jóváhagyott 61 milliárdos EIB-hitelkeret maradék részéből engedné a kormány a fővárosnak a 102 darabnyi járműbeszerzést, míg Karácsony Gergely főpolgármester egy új hitelkeret engedélyezésére kért aláírást a kormánytól, amit viszont a keddi közlönybeli határozat nem adott meg – hívta fel a Portfolio figyelmét Kertész Péter, a főpolgármesteri hivatal sajtóreferense.
Kedden délután arra figyelmeztetett Karácsony Gergely budapesti főpolgármester, hogy november végén lejár az a határidő, ameddig a főváros élni tudna a 70 milliárd forintos járműbeszerzési hitelkerettel és csak egy kormányzati támogató aláírás hiányzik az egészhez. Aztán az éjjel megjelent egy kormányhatározat, de ez végül nem egy új hitelkeret felvételére adta meg a kormányzati aláírást, hanem arra, hogy a főváros az egyébként másra szánt 61 milliárdos EIB hitelkeretből oldja meg a 102 jármű beszerzését. Cikkünk eredeti verziójában még tévesen azt állítottuk, hogy végül arra adta áldását a kormány, amit a főpolgármester kért. A pontosabb fejleményről külön cikkünk itt érhető el.
Várhatóan szeptemberben indul a termelés az elsősorban tűzoltójárművek gyártásával és felújításával foglalkozó állami tulajdonú BM Heros Zrt. 810 millió forintból épülő kaposvári gyártóközpontjában - közölte Szita Károly polgármester a somogyi megyeszékhelyen pénteken, a létesítmény bokrétaavatóján.
Szívesebben veszünk-e autót, ha olcsó az üzemanyag? Mitől jön meg a kedvünk, bátorságunk ahhoz, hogy belevágjunk a járművásárlásba? A magyar helyzetre sajnos nincsenek 40 évre visszanyúló adataink, de Amerikában egész jól látszik, mire "rezonál" a lakosság.
Ma bemutatták azt a 7 vadonatúj trolibuszt, amelyik a BKK megrendelésére a BKV Zrt. üzemeltetésében közlekedik majd a főváros utcáin. A Solaris-©koda konzorcium által gyártott új trolibuszok első példánya idén júniusban érkezett Budapestre, ezt év végéig további 35 jármű követi. A nettó 4 + 2 milliárd forintból vásárolt idén érkező 36 járműből 20 szóló és 16 csuklós kialakítású. Az első új járművek a belvárosi, illetve a zuglói trolivonalakon állnak forgalomba. Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget.
Az elmúlt napokban számos, a költségvetés számára jelentős tételt képviselő járműbeszerzésről érkezett hír a kormányzati szférából. A vásárlási dömping részeként 40 szolgálati autó megvásárlása, valamint egy 109 darabos, metálfényű bérflotta kialakítása után most 30 helikopter beszerzéséről érkezett beszámoló.
Az egyik legnagyobb minisztériumot kapta.
Minden napra jut egy soha nem látott szint.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Mire elég a 150 ezer forint.
Donald Trumpon is múlhat a magyar bank árazása.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?