Új járműveket vesz, bérel és felújít a MÁV - írta Facebook-posztban a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt.
Ismét változtatásra készül a hulladékgazdálkodást koncesszorként átvevő MOHU. Több tízmilliárd forintos beruházással újítja meg a cég a magyarországi kukásautóflottát, az első járművek 2025-ben állhatnak forgalomba az ország különböző területein. A cél, hogy 2027-ig lecseréljék a jelenleg használt, elavult járműveket, és az átlagos járműéletkort 10 év alá csökkentsék – tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t. A cég az elmúlt időszakban ingyenes kukaosztást és a hulladékudvarok fejlesztését is bejelentette.
Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke az InfoRádiónak nyilatkozott az elmúlt napok vasutat érintő problémáiról és a MÁV általános állapotáról.
A vasúti közlekedés helyzete és jövője állt a középpontban Lázár János építési és közlekedési miniszter parlamenti gazdasági bizottság előtti meghallgatásán. Az elmúlt időszakban számos probléma merült fel a vasúti ágazatban, beleértve vonalbezárásokat, jelentős késéseket és műszaki meghibásodásokat - számolt be a Telex.
A MÁV-csoport számára komoly kihívást jelent a menetrendszerűség javítása, amely az utóbbi időszak egyik legnagyobb problémájává vált. Bár némi előrelépés tapasztalható, a szeptemberi adatok szerint a vonatok csupán 75%-a érkezett pontosan, ami messze elmarad a kitűzött 90%-os céltól – mondta Hegyi Zsolt vezérigazgató a Magyar Vasút 2024 konferencián. Hegyi hangsúlyozta, hogy a késések csökkentése érdekében technológiai fejlesztésekre, új járművekre és infrastrukturális beruházásokra van szükség, miközben a munkatársak felelősségvállalása is kulcsszerepet kap.
A bérlet-alku részeként Lázár János építési és a közlekedési miniszter elérte, hogy az állami HÉV-járműváltás helyet cseréljen fővárosi közlekedési projektekkel az uniós listán, így most az utóbbiakat szorítja az uniós pénzek lehívásának 2026 augusztusi határideje. A cserével érintett források a HÉV-projekt eredetileg számított költségének felét sem teszik ki, Lázár minisztériumának további "trükkökre" lesz szüksége - írta meg a Népszava.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a Parlament gazdasági bizottságának ülésén tartott meghallgatásán – amelyről a Telex számolt be – arról beszélt, hogy 10 év alatt 6500 milliárd forintot költene vasúti fejlesztésekre a kormány, és felvetette, hogy kivásárolnák az osztrák államot a GYSEV-ből.
Több mint három éve beszélgettünk utoljára Walter Katalinnal, amikor a BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt. élére került új vezetőként. Azóta, egészen pontosan 2021 januárjától, már a BKK vezérigazgatói teendőit látja el, és fejleszti a budapesti közlekedést. Többek között az eddigi tapasztalatairól, a folyamatban lévő fejlesztésekről, a várható új trolikról, villamosokról és buszokról, a digitális jegyek és az automaták kérdéséről, valamint a finanszírozásról, és annak hiányáról is megkérdeztük.
Egy korábban jóváhagyott 61 milliárdos EIB-hitelkeret maradék részéből engedné a kormány a fővárosnak a 102 darabnyi járműbeszerzést, míg Karácsony Gergely főpolgármester egy új hitelkeret engedélyezésére kért aláírást a kormánytól, amit viszont a keddi közlönybeli határozat nem adott meg – hívta fel a Portfolio figyelmét Kertész Péter, a főpolgármesteri hivatal sajtóreferense.
Kedden délután arra figyelmeztetett Karácsony Gergely budapesti főpolgármester, hogy november végén lejár az a határidő, ameddig a főváros élni tudna a 70 milliárd forintos járműbeszerzési hitelkerettel és csak egy kormányzati támogató aláírás hiányzik az egészhez. Aztán az éjjel megjelent egy kormányhatározat, de ez végül nem egy új hitelkeret felvételére adta meg a kormányzati aláírást, hanem arra, hogy a főváros az egyébként másra szánt 61 milliárdos EIB hitelkeretből oldja meg a 102 jármű beszerzését. Cikkünk eredeti verziójában még tévesen azt állítottuk, hogy végül arra adta áldását a kormány, amit a főpolgármester kért. A pontosabb fejleményről külön cikkünk itt érhető el.
Várhatóan szeptemberben indul a termelés az elsősorban tűzoltójárművek gyártásával és felújításával foglalkozó állami tulajdonú BM Heros Zrt. 810 millió forintból épülő kaposvári gyártóközpontjában - közölte Szita Károly polgármester a somogyi megyeszékhelyen pénteken, a létesítmény bokrétaavatóján.
Szívesebben veszünk-e autót, ha olcsó az üzemanyag? Mitől jön meg a kedvünk, bátorságunk ahhoz, hogy belevágjunk a járművásárlásba? A magyar helyzetre sajnos nincsenek 40 évre visszanyúló adataink, de Amerikában egész jól látszik, mire "rezonál" a lakosság.
Ma bemutatták azt a 7 vadonatúj trolibuszt, amelyik a BKK megrendelésére a BKV Zrt. üzemeltetésében közlekedik majd a főváros utcáin. A Solaris-©koda konzorcium által gyártott új trolibuszok első példánya idén júniusban érkezett Budapestre, ezt év végéig további 35 jármű követi. A nettó 4 + 2 milliárd forintból vásárolt idén érkező 36 járműből 20 szóló és 16 csuklós kialakítású. Az első új járművek a belvárosi, illetve a zuglói trolivonalakon állnak forgalomba. Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget.
Az elmúlt napokban számos, a költségvetés számára jelentős tételt képviselő járműbeszerzésről érkezett hír a kormányzati szférából. A vásárlási dömping részeként 40 szolgálati autó megvásárlása, valamint egy 109 darabos, metálfényű bérflotta kialakítása után most 30 helikopter beszerzéséről érkezett beszámoló.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Kemény kritikát fogalmazott meg.
Lehet, hogy a világ rátalált egy nyerő párosra.
Az új helyzet azonban felrázhatja a kontinens vezetőit.
Kurucz Péter, az EY biztosítási szakértője volt a Portfolio Business podcast vendége.
"Ez lehet egy nagyon jó év, és lehet egy borzalmasan rossz év" - mondta az Alapvetés podcastban Szabó István, az OTP Agrár agrárgazdasági értékesítési igazgatója.
Napról napra romlik a helyzet.