Az elmúlt tíz évben nemcsak Budapesten, hanem a főváros környéki agglomerációban is jelentősen drágultak az ingatlanok. A Takarék Index elemzése szerint az árakat leginkább a megközelíthetőség befolyásolja, tíz perccel gyorsabb bejutás a fővárosba akár nyolcvanezer forintot jelenthet négyzetméterenként a lakásárakban.
A fővárosi agglomeráció olcsóbb településein az autós ingázás költségeinek figyelembevételével együtt is jobban megéri lakást venni, mint Budapest frekventált kerületeiben az OTP Ingatlanpont szakértői szerint.
A román képviselőház elfogadott szerdán egy törvényt, amely megkönnyítheti a határátlépést a koronavírus-járvány idején az ingázóknak, akik különleges bánásmódban részesülnek.
Március 27-től minden Magyarországra hazatérő állampolgárnak 14 napos házi karanténba kell vonulnia. A rendelkezés az ingázókra is vonatkozik. Burgenland ingyenes szállást kínál az Ausztriában maradó magyar ápolóknak – írja az osztrák közszolgálati média (ORF) oldala.
Tavaly a foglalkoztatottak 64%-a lakóhelye településén dolgozott. A helyben dolgozók közül 445 ezer fő Budapesten belül, kerületek között ingázott. A mikrocenzus szerint 1 millió 585 ezer fő, a foglalkoztatottak 35%-a tartozott a naponta ingázók közé.
Csaknem másfél millió magyar, összesen 1 340 831 fő dolgozott a lakóhelyétől eltérő településen a legfrissebb népszámlálási adatok szerint. Településeink közül Budapest, Érd és Dunakeszi bocsátotta ki a legtöbb elingázót, s a legnépszerűbb célpont szintén Budapest volt, ahová 2 087 településről jártunk dolgozni - olvasható ki a Lechner Tudásközpont most élesített legújabb Tér-Figyelő térképéből. Látványos térkép és grafika a magyar munkásosztály mindennapjaiból.
2016 első félévében 118 ezer olyan magyar dolgozott külföldön, aki rendelkezik magyarországi lakcímmel. Ez persze alulbecsüli a külföldön foglalkoztatottakat, a tükörstatisztikák továbbvezetett adataira alapozhatóan legalább további 150-170 ezerre becsülhető a más uniós tagországokban dolgozó magyarok száma - derült ki a KSH legújabb munkaerő-piaci kiadványából.
A nagyobb városokban, így Budapesten is sokat számít, hogy a munkahelyünkre mennyi idő alatt és milyen közlekedési eszközzel tudunk beérni. A kertvárosi családi ház előnyeit hamar hátránnyá változtathatja a több órás ingázási idő, amit munkába járással töltünk. Az utazási idő mellett annak módja is fontos kérdés, ez ugyanis nagyban befolyásolja, hogy milyen költségekkel kell számolnunk. Hogy a budapesti helyzet jó vagy rossz, ahhoz a fővárost a környező és néhány távolabbi világváros jellemző ingázásaival hasonlítottuk össze.
A magyar gazdaságban korántsem általános a munkaerőhiány, az inkább egy-egy területet érint súlyosan, ilyen például az autóipar és a kereskedelem. Utóbbiban folyamatosan romlottak a dolgozók munkafeltételei: elég csak a minimálbér közeli fizetésekre, az éjszakai műszakra, a vasárnapi zárva tartás elrendelésére, majd a nyitva tartás visszaállítására gondolni, vagy éppen a 2011-ben bevezetett egykulcsos adó hatására, ami miatt az alacsony keresetűek anyagi helyzete relatíve rosszabb lett, mint a magasabbaké - nyilatkozta Hárs Ágnes, a Kopint-Tárki vezető kutatója a Népszabadságnak.
"Kedvező munkalehetőség Szlovákiában! Nálunk akár 265 ezer forintot is kereshet!" - ezt ígérte nemrég egy szórólap, amit a győri postaládákba dobtak be a Világgazdaság cikke szerint. Úgy tudják, szlovákiai autóipari és elektronikai cégek toboroznak munkaerőt Magyarországon. Egy évtizede még fordított volt a helyzet.
Több elemzés is megjelent az utóbbi napokban a schengeni övezet esetleges felbomlásával kapcsolatos hatásokról. Az átlagember valószínűleg csak annyit érezne a dologból, hogy megint személyi igazolvány vagy útlevél kellene a határátlépéshez, sokaknak viszont létszükséglet a szabad mozgás a munkahely miatt. Ráadásul ez a hatás Magyarországot különösen negatívan érintené.
A három indikátorból álló mutató a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszi.
Az Útinform szerint az utak burkolata havas, latyakos.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Erre még Ukrajna sem képes.
Izgalmakban most sincs hiány.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?