Szegeden építi meg első európai üzemét a konnektoros autók eladásában (elektromos és plug-in hibrid) világelsőnek számító, kínai BYD, ez a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre - jelentette be a tárca közlése szerint pénteken Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, megerősítve a hónapok óta zajló pletykákat.
A BYD után egy másik vezető kínai EV-gyártó, a Great Wall is Európában terjeszkedne, az Automotive News információi szerint pedig Németország és Csehország mellett Magyarország lehet az egyik olyan ország, ahol a gyártó fontolgatja első európai gyárának megépítését - szúrta ki a hvg.
Olyan gyors az elektromos járművek elterjedése, hogy évente egészen más becslések születnek a pár éven belüli EV számokat illetően. Egy éve még körülbeül 14 millió értékesített elektromos autót becsültek előre 2025-re vonatkozóan, ma már a várakozások szerint több mint 20 millió lesz az eladások száma három év múlva. Világszerte a teljes elektromos személygépjármű állomány így már a 80 milliót fogja súrolni 2025-ben, de még így is lesz tennivalója az országok kormányainak, hogy 2050-re megszüntessék a közúti közlekedésből származó károsanyag-kibocsátást. A BloombergNEF legújabb eletkromos közlekedésre vonatkozó előrejelzéséből a következő évek változásait foglaltuk össze, tekintve, hogy még ezeknek a becslése is trükkös, a hosszú távú becslések pedig még több bizonytalanságot hordozhatnak.
Alaposan megütötték az elmúlt hónapokban az elektromosautó-gyártók részvényeit, az árfolyamok 2-3 hónap alatt 30-60 százalékot estek, ami elsősorban annak tudható be, hogy az amerikai jegybank várható idei kamatemeléseire reagálva a befektetők elsősorban a magas árazású növekedési részvényektől szabadultak. Az elmúlt két napban viszont jött a fordulat, főként tegnap emelkedett meredeken a szektor részvényeinek árfolyama.
Nagyot nőttek tavaly a kínai elektromosautó-gyártók a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, viszont a mostani tervek szerint az európai piacon is terjeszkednének.
Megérkeztek a Tesla és kínai riválisok, a Nio, az Xpeng és a Li Auto negyedéves és decemberi értékesítési számai, amelyek túlteljesítették az elemzői várakozásokat. A három kínai autógyártó értékesítési volumene masszív növekedést mutat, de a Tesla is reagál a folyamatosan erősödő versenyre, a Model Y-t a tervezetthez képest rendkívül alacsony áron dobja a kínai piacra.
Egy újabb elektromos járműveket gyártó cég készül a tőzsdére, ezúttal a Lion Electric jelentette be, hogy (talán már megszokott módon) összeolvadással lépne a nyilvános piacokra, a tranzakció másik oldalán pedig a Northern Genesis Acquisition áll, amely egy SPAC, vagy biankó vállalat. A tőzsdére lépéssel a cégnek az a célja, hogy felfuttassa a gyártást és kiszolgálja az elektromos járművek iránti egyre növekvő keresletet.
Acemoglu figyelmeztet.
Michelle Obama kihagyja.
Így már kevésbé jelentős a siker.
Befutott a decemberi adat.
Ijesztően gyorsan melegszik a klíma.
Nem úgy sikerült a bankok extraprofitadó csökkentése, ahogyan azzal Nagy Mártonék számoltak.