Debrecenben az EVE Power és a CATL beruházásai is haladnak, de a Népszava hétfői cikke szerint egységes környezethasználati engedélye egyelőre egyik üzemnek sincs. Frissítés! Hétfő este a cikkben érintett egyik akkumulátorgyár, a CATL kommunikációs ügynöksége cáfoló közleményt juttatott el szerkesztőségünknek (lásd alább), amelynek a lényege az, hogy 2023 februárja óta igenis rendelkezik egységes környezethasználati engedéllyel a beruházó, és "az időközben többször módosított engedély jelenleg is végleges és végrehajtható". Frissítés 2! A sajtóhírre kedden Facebook-posztban reagált Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója és a Külgazdasági és Külügyminisztérium befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztosa is, aki azt hangsúlyozta, hogy igenis van végleges egységes környezethasználati engedélye a debreceni CATL-nek. Emellett a Samsung SDI gödi gyáráról és a szintén debreceni Eve Power beruházásának engedélyeiről is rögzített tényeket.
A Debrecenben gyárat építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL csütörtökön bemutatta első olyan akkumulátorát, amely a nagyobb hatótávolságú hibridekben használnak majd, írja a Reuters.
Jóval a várakozások alatti bevételt és profitot ért el a CATL, a cég bevételei közel 13 százalékkal csökkentek, írja a Bloomberg.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Telex birtokába jutott egy olyan dokumentum, amely szerint az első irodisták már megérkeztek a debreceni Contemporary Amperex Technology Limited, vagyis a CATL akkumulátorgyárba dolgozni, de a körülményekre panaszkodtak a telepen.
A Ford után a General Motors is tárgyalásokat folytat arról, hogy a jövőben a gyártó olyan akkumulátorokat használhasson elektromos modelljeiben, amelyek a kínai CATL technológiáját használják. A vámokat pedig úgy kerülnék ki a Reuters értesülései szerint, hogy egy új összeszerelőüzemet építenének az Egyesült Államokban.
Korábban úgy volt, hogy az állami tulajdonban lévő INPARK Szigma Kft. telephelyén csak logisztikai tevékenységet végez a CATL, de egy módosított kérelemből kiderült, hogy itt is összeszerelő üzem jön létre, amellyel a CATL akkumulátorgyártási kapacitása 40 gigawattóráról 49,2 gigawattórára nő – írja a Népszava a Civil Fórum Debrecen Egyesület minapi tájékoztatója alapján. Frissítés! A CATL magyarországi kommunikációs ügynöksége szerdán késő délután egy pontosító tájékoztatást küldött szerkesztőségünknek, amelyet a cikk végén közlünk.
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az európai új beruházásoktól is elállhatnak a kínai szereplők, mivel több éven át túlkínálat lehet a piacon, ami különösen rossz hír Magyarországnak.
A csökkenő bevételek ellenére jelentős, két számjegyű profitnövekedésről számolt be a hazánkban is aktív Contemporary Amperex Technology (CATL) akkumulátorgyártó a második negyedévben - írja a Bloomberg.
A CATL és a Gotion High Tech kínai akkumulátorgyártó vállalatokat azonnal fel kellene venni az importtilalmi listára - mondta egy republikánus törvényhozókból álló csoport, azt állítva, hogy beszállítói láncukban kényszermunkát alkalmaznak, írja a Wall Street Journal.
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a CATL. A Shenxing PLUS egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el.
A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.
Egyre feszültebb Kína és az Európai Unió viszonya: már három szubvenciós vizsgálatot indítottak az ázsiai ország árudömpingje miatt, de az új tiltott állami támogatásokat érintő jogkörével élve az Európai Bizottság razziákat indított a belső piacon működő kínai cégekkel szemben. A turbinagyártók tevékenysége, a gyógyszerpiac és az elektromos autók importja után most egy biztonsági cég beszállítóját vették célba. A Portfolio-nak nyilatkozó uniós tisztviselők elmondták, hogy hivatalos eljárást még nem indítottak, de már gyűjtik az adatokat olyan piacokon is, mint a telekommunikációs rendszerek gyártása, sőt az akkumulátoripari beszállítói láncok is célkeresztbe kerülnek, ami sok magyarországi szereplőt is érinthet.
A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL 7 százalékos profitnövekedést jelentett az első negyedévben az egy évvel korábbi szinthez képest, ezzel ellensúlyozva a negyedik negyedéves profitcsökkenést.
Az elektromos autók szilárdtest-akkumulátorainak közeljövőbeni kereskedelmi forgalomba hozatala előtt jelentős akadályok vannak. A technológiával kapcsolatos teljesítményproblémák, tartóssági aggályok és biztonsági kockázatok miatt ez még évtizedekig is eltarthat – mondta a Financial Timesnak adott interjújában Robin Zeng, a Magyarországon üzemet építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL vezérigazgatója.
A CATL új, gyorsabban tölthető akkumulátorok fejlesztésén dolgozik a Teslával, miközben Elon Musk cége egy 25 ezer dolláros elektromos autó piacra dobásával erősítené piaci pozícióját az erősödő verseny közepette. A CATL további autógyártókkal is együttműködik és globális terjeszkedésre törekszik, figyelembe véve a geopolitikai kihívásokat - közölte a Bloomberg.
Nagyot nőtt tavaly a CATL bevétele és profitja, a Debrecenben is üzemet építő kínai akkumulátorgyártó tavaly is az első helyen az elektromos járműbe szerelhető akkumulátorok nemzetközi piacán.
Szembe ment a magyar részvénypiac az európaiakkal.
Remélhetőleg nem a túl távoli jövőben tagok lesznek – mondják.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Szerinte ha Ukrajna NATO-tag lenne, nem is lett volna háború.
Kijött a jegybank tegnapi ülésének jegyzőkönyve.
A költségcsökkentésekből a menedzsment is kiveszi a részét.
Nem úgy sikerült a bankok extraprofitadó csökkentése, ahogyan azzal Nagy Mártonék számoltak.
Milyen politikus lesz a Tesla első embere?
A 2025-ös kilátásokról beszélgettünk.