Jóval a várakozások alatti bevételt és profitot ért el a CATL, a cég bevételei közel 13 százalékkal csökkentek, írja a Bloomberg.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Telex birtokába jutott egy olyan dokumentum, amely szerint az első irodisták már megérkeztek a debreceni Contemporary Amperex Technology Limited, vagyis a CATL akkumulátorgyárba dolgozni, de a körülményekre panaszkodtak a telepen.
A Ford után a General Motors is tárgyalásokat folytat arról, hogy a jövőben a gyártó olyan akkumulátorokat használhasson elektromos modelljeiben, amelyek a kínai CATL technológiáját használják. A vámokat pedig úgy kerülnék ki a Reuters értesülései szerint, hogy egy új összeszerelőüzemet építenének az Egyesült Államokban.
Korábban úgy volt, hogy az állami tulajdonban lévő INPARK Szigma Kft. telephelyén csak logisztikai tevékenységet végez a CATL, de egy módosított kérelemből kiderült, hogy itt is összeszerelő üzem jön létre, amellyel a CATL akkumulátorgyártási kapacitása 40 gigawattóráról 49,2 gigawattórára nő – írja a Népszava a Civil Fórum Debrecen Egyesület minapi tájékoztatója alapján. Frissítés! A CATL magyarországi kommunikációs ügynöksége szerdán késő délután egy pontosító tájékoztatást küldött szerkesztőségünknek, amelyet a cikk végén közlünk.
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az európai új beruházásoktól is elállhatnak a kínai szereplők, mivel több éven át túlkínálat lehet a piacon, ami különösen rossz hír Magyarországnak.
A csökkenő bevételek ellenére jelentős, két számjegyű profitnövekedésről számolt be a hazánkban is aktív Contemporary Amperex Technology (CATL) akkumulátorgyártó a második negyedévben - írja a Bloomberg.
A CATL és a Gotion High Tech kínai akkumulátorgyártó vállalatokat azonnal fel kellene venni az importtilalmi listára - mondta egy republikánus törvényhozókból álló csoport, azt állítva, hogy beszállítói láncukban kényszermunkát alkalmaznak, írja a Wall Street Journal.
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a CATL. A Shenxing PLUS egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el.
A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.
Egyre feszültebb Kína és az Európai Unió viszonya: már három szubvenciós vizsgálatot indítottak az ázsiai ország árudömpingje miatt, de az új tiltott állami támogatásokat érintő jogkörével élve az Európai Bizottság razziákat indított a belső piacon működő kínai cégekkel szemben. A turbinagyártók tevékenysége, a gyógyszerpiac és az elektromos autók importja után most egy biztonsági cég beszállítóját vették célba. A Portfolio-nak nyilatkozó uniós tisztviselők elmondták, hogy hivatalos eljárást még nem indítottak, de már gyűjtik az adatokat olyan piacokon is, mint a telekommunikációs rendszerek gyártása, sőt az akkumulátoripari beszállítói láncok is célkeresztbe kerülnek, ami sok magyarországi szereplőt is érinthet.
A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL 7 százalékos profitnövekedést jelentett az első negyedévben az egy évvel korábbi szinthez képest, ezzel ellensúlyozva a negyedik negyedéves profitcsökkenést.
Az elektromos autók szilárdtest-akkumulátorainak közeljövőbeni kereskedelmi forgalomba hozatala előtt jelentős akadályok vannak. A technológiával kapcsolatos teljesítményproblémák, tartóssági aggályok és biztonsági kockázatok miatt ez még évtizedekig is eltarthat – mondta a Financial Timesnak adott interjújában Robin Zeng, a Magyarországon üzemet építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL vezérigazgatója.
A CATL új, gyorsabban tölthető akkumulátorok fejlesztésén dolgozik a Teslával, miközben Elon Musk cége egy 25 ezer dolláros elektromos autó piacra dobásával erősítené piaci pozícióját az erősödő verseny közepette. A CATL további autógyártókkal is együttműködik és globális terjeszkedésre törekszik, figyelembe véve a geopolitikai kihívásokat - közölte a Bloomberg.
Nagyot nőtt tavaly a CATL bevétele és profitja, a Debrecenben is üzemet építő kínai akkumulátorgyártó tavaly is az első helyen az elektromos járműbe szerelhető akkumulátorok nemzetközi piacán.
Két hete számoltunk be arról, hogy az amerikai törvényhozók megtiltották az amerikai védelmi minisztériumnak, hogy a legnagyobb kínai gyártók, például a CATL által gyártott akkumulátorokat vásároljanak. Most kiderült, hogy a kongresszus nyomására az egyik nagy amerikai közműcég, a Duke Energy azt tervezi, hogy leszereli a CATL által gyártott energiatároló akkumulátorokat az ország egyik legnagyobb tengerészgyalogsági bázisán, és fokozatosan kivonja a CATL termékeit a polgári projektjeiből.
Az amerikai törvényhozók megtiltották az amerikai védelmi minisztériumnak, hogy a legnagyobb kínai gyártók által gyártott akkumulátorokat vásároljonak - számolt be a Bloomberg.
Ilyenek álltak szinte minden magyar garázsában - évtizedekkel ezelőtt.
Kudarcba fulladtak a tárgyalások.
Itt az új igazságügyi miniszterjelölt.
Izgalmakban most sincs hiány.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?